Totaal aantal pageviews

dinsdag 13 december 2022

Hakje

 Iemand een hak zetten... Een bekende uitdrukking. Het betekent zoiets als iemand nadeel berokkenen, op een nare manier. Ik heb even gezocht, maar de herkomst staat niet vast. 

Ha, mij is letterlijk een hak gezet. Of eigenlijk een hakJE. En dat in een positieve betekenis en met positieve gevolgen. Dat zit zo: 

Ik wandel veel en al lange tijd had ik last van mijn rechtervoet. Het voorste gedeelte tot net onder de derde en vierde teen. Zo pijnlijk dat ik dan eigenlijk bijna gilde,  even niet verder kon lopen. Tijdelijk hoor, want met even rust en als ik mijn voet wat zijwaarts plaatste ging het dan weer. Tot de volgende 'aanval'.

Ik maakte (eindelijk) een afspraak met de podoloog. Ik was er sinds Corona niet meer geweest, ook omdat het hielspoor waarvoor ik eerder bij hem kwam, was opgelost.
Ik mocht meteen komen. Hij voelde aan mijn voeten , constateerde een groot temperatuurverschil tussen links en rechts, trok en draaide aan de spieren in mijn benen tot de knie. Hij zette me op zo'n plaat en liet mij buigen en buigen en mijn nek draaien en draaien en nog een keer. 

Ik denk dat hij wel drie kwartier bezig was ondertussen zijn stokpaardje berijdend: 'Ze behandelen allemaal de klacht, maar niet de oorzaak'. 

Zijn conclusie weet ik eigenlijk niet eens. Ja dat er van alles vast zit en dat ik een beetje scheef ben. En dat ik daarom een hakje nodig had. Niet voor rechts maar voor links. Ik had mijn oude hakje mee en hij zei dat hij het iets aan zou passen. Wat hij ter plekke deed. 

Iets met kurk en lijm. Een tijdje drogen, ondertussen een verhaal over zijn vak en klaar was het. 
Hop,  het hakje in mijn schoen en als er over vier weken nog geen verbetering zou zijn, dan moest ik maar even terug komen. 

Op weg naar buiten voelde ik al dat het beter zou gaan. En sindsdien heb ik nog niet een keer pijn gehad. Niks, nothing, niente! Niet een keer!

Mij is een hak gezet en ik ben superblij!!!!

19 opmerkingen:

Judy zei

Wat een geweldige oplossing! Wandel ze!

izerina zei

Wat fijn,dat het op die manier opgelost kon worden

KnutzEls zei

De podoloog kan soms wonderen verrichten. Wandelen met pijn is niks fijn.

Sjoerd zei

Mooi dat die man zijn vak verstaat... En jij blij dat je weer kan lopen.

sjannesblog.com zei

Jij kunt weer voort, wat fijn!

Emie zei

Wat enorm fijn voor je dat je naar de juiste behandelaar bent toe gegaan.

Iris Flavia zei

Wow, this sounds SO familiar!!!!
The 11th (!) doctor found out my hip is uneven - problem solved! The pain was so huge I could not sleep. 5 training units each day and I do not even need the heel no more.
To great doctors!

Anoniem zei

Gaaf, dat hij meteen actie ondernam. Veel, pijnloos wandelplezier.

Miriam zei

Supervervelend zo'n wandelblessure! Des te fijner dat het nu is opgelost.

biebkriebels zei

Ha,ha, al die mankementen die je krijgt als je ouder wordt..... Gelukkig kan je weer lekker lopen.

Kitty zei

Als ik ooit een zere voet krijg weet ik wie een goede behandelaar kent! ;) Wat fijn dat het opgelost is Bettie!

Charlie zei

Heerlijk zo’n simpele oplossing met groot resultaat!

conny's quilts en creaties zei

Nou de podoloog heeft jou echt een goede hak gezet!

Mrs. T. zei

Wat een vakman! Fijn dat het helpt!

Marthy zei

Nou, jouw podoloog had gelijk, ze behandelen vaak wel de klacht maar niet de oorzaak. Ik weet er alles van.

Josephine zei

Dit is nog eens een VAKMAN Bettie, geweldig in zo'n korte tijd is het
probleem eigenlijk opgelost. Toch frappant dat je tot nu toe totaal
geen last meer hebt. Wat een een verademing zal dat zijn.

Ferrara zei

Dat materiaal heb ik ook in mijn schoenen, maar wat blij mee. Kan absoluut niet meer zonder.

Nietzomaarzooo zei

Dat lijkt me een hele fijne vakman.

Jolande zei

Hartstikke fijn dat door het hakje het probleem opgelost is.
Zo mogen ze je inderdaad wel een hak zetten.