Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 december 2022

Once upon a time...

 


Maar kocht je dan helemaal niks in London als je niet ging kerstshoppen? 
Zeker wel,  twee dingen kocht ik, maar niks kersterigs. 
Ik kocht dit trommeltje. Gevuld met theezakjes. Ik drink die thee nu, as we speak, maar zodra de thee op is wordt de bestemming gewijzigd in koekblikje. 
En ik kocht een boek.


Het is een kinderboek uit een serie en die gaat over 'The lives of outstanding people, from designers and artists to scientists. All of them achieved incredible things, yet each began life as a child with a dream'
Namen?  O.a. Helen Keller, Louis Pasteur, Freddy Mercury, Gloria Steinem, Michelle Obama en Alan Turing. Dat laatste boekje koop ik volgende keer, want voor hem, voor Alan Turing heb ik zoveel respect!
Een Nederlandse naam slechts, Anne Frank. Nou ja niet eens echt Nederlands natuurlijk. 
Uit het Elizabethboek laat ik een paar bladzijdes zien. Zo mooi getekend!






10 opmerkingen:

Jolande zei

Handig zo'n theezakjesblik dat een koekjestrommel gaat worden.
Ik heb hier in huis héél veel koekjestrommels, die nu knutselspullendozen zijn.
Het boekje ziet er mooi uit, ik zou die van Freddy gekozen hebben.

Ria A.-S. zei

Jouw respect voor Allen Turing deel ik.
Ik reageer zelden, maar wil je erg graag bedanken voor je blogs.
Door jou heb ik o.a. een nog steeds groeiend interesse in Engeland gekregen.
Ik wens je een mooie dag!

Judy zei

Wat een leuke serie! Ach ja, de Queen.

Sjoerd zei

Een beetje verdrietig einde van Alan Turing. Dat had deze man echt niet verdiend. En ach een koekje hoort erbij toch...

Emie zei

Dat je nog maar vaak aan haar mag denken.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat een prachtige tekeningen in dat boek. Lovely Lizzie, zei onze koningin. Die hadden een stevige vriendschapsband.

Charlie zei

Wat een prachtig boek in alle opzichten en daarmee op de bank met naast je een prachtig Engels blik met koekjes! Enjoy!

guusje zei

Even denken, nee niks gekocht. Maar het boekje wel opgemerkt.

Kitty zei

Mooi portret van de Queen op dat blikje en die boekjes, daar zouden Nederlandse uitgaven van moeten zijn.

Kitty zei

Verhip, die zijn er ook, "Van klein tot groots", gezien bij BOL.