Totaal aantal pageviews

donderdag 22 december 2022

London Walks

Ik heb al een heel stel London Walks gedaan. 
Ja natuurlijk loop je in London, je neemt de underground of the bus, dat moet wel, maar verder loop je. Net even gecheckt, wij liepen in die zes dagen 86 kilometer. 

Een deel van die kilometers liepen we samen met Richard III. Je ziet hem hier op de foto. Richard III is gids bij London Walks. 

Dat is voor mij en mijn man een uitstekende organisatie. En nu dus ook voor onze dochter. 
 Ze hebben een heleboel gidsen in dienst en je kunt kiezen uit een heleboel wandelingen. 
Je kunt op hun site per dagdeel zien wat op die dag de mogelijkheden zijn, 's ochtends, 's middags of 's avonds. 
Je kiest en dan hoef je alleen nog maar te zorgen dat je op tijd op het afgesproken punt bent. Dat punt is makkelijk te bereiken, vaak bij een metro-uitgang. Daar zie je de gids al staan. Met mensen die ook meelopen. Je betaalt en op de afgesproken tijd vertrek je. 
De wandelingen gaan altijd door, ook bij slecht weer. 
Als je meer wilt weten, klik  
Je kunt je van tevoren aanmelden, maar het hoeft niet.



Er lopen natuurlijk ook andere mensen mee en soms heb je ook nog even een leuk gesprek met je medetoeristen. De vrouw met het groene jasje bijvoorbeeld, kwam uit Israël en had volgens eigen zeggen,  haar twee grootste liefdes verenigd op haar jas: The Queen en David Bowie. 
Ik heb nog niet meegemaakt dat de groepen te groot waren. Deze keer waren we met ongeveer tien mensen. 
De laatste dag deden we ook nog een wandeling en toen waren we met drie. 

Ik heb alleen maar goede wandelingen meegemaakt en bijna altijd uitstekende gidsen. 
Mensen die veel te vertellen hebben, duidelijk zijn, grapjes maken, soms een passend lied zingen en leuke weetjes delen. Mensen die het met plezier doen. 
De wandeling stopt na zo'n anderhalf tot twee uur en dan ben je ook weer op zo'n punt van waaruit je verder kunt. 

En je hebt plekken gezien waar je anders vrijwel zeker niet zou zijn gekomen. Interessante plekken. 
Richard III heet trouwens zo omdat er meer Richards in dienst zijn. Het was heel toevallig dat ik net de film The Lost King had gezien. Over.... Richard III. 



13 opmerkingen:

Iris Flavia zei

This sounds like a lot of fun! We did this often, too! You learn so much and in a fun way.
Really. If I was younger I might choose another profession!

Judy zei

Erg leuk, zo zie je nog eens wat!

Jolande zei

Ja uit London kom je altijd een centimeter korter terug :-)

Kitty zei

Goed geregeld daar!

Mevrouw W. zei

Mocht ik ooit nog eens in Londen komen... ik zal het proberen te onthouden en anders vraag ik het jou wel.

Ellen zei

In Londen is altijd veel te beleven en veel te zien. Eigenlijk wil ik er ook wel eens heen in de tijd voor kerst. Lijkt me super gezellig.

Sjoerd zei

Je leert op deze wijze in ieder geval meer dan dat je alleen gaat dwalen door London.

Ferrara zei

Goed geregeld daar, zo kom je nog eens op plekken waar je normaal niet komt.
Blijf het vooral doen zolang het kan!

In de weer zei

Jij zal al best veel gewandeld hebben in al die jaren Londen.
Fijn dat je dat ook nog steeds kunt.
Ben benieuwd op wat voor mooie verhalen je ons gaat trakteren.

Mrs. T. zei

Wat een leuk concept zeg. En wow, dat waren wel een heleboel kilometers!

Emie zei

Wat zullen jullie genoten hebben! Ineens wil ik ook naar London.

Marthy zei

Jammer dat ik een man heb die niet zo van steden houdt.

sjannesblog.com zei

Handig en leuk om op deze manier een stad te verkennen. Bedankt voor de goede tips.