Totaal aantal pageviews

maandag 26 december 2022

Lichtjes

 Er wordt in Nederland best veel reclame gemaakt voor London in december. Christmas time, verlichting, kerstshoppen enz.  
Het stikt er dan ook van de Nederlanders. Twee keer zaten we in een restaurant naast Nederlanders en in de tube moet je echt oppassen met wat je zegt. 
Wij bespraken een keer, gelukkig heel zacht, de broek van een meisje.  Dat was flower power met wijde pijpen in optima forma en zij en haar zus waren Nederlands.  Maar dit terzijde. 
Wij gingen niet kerstshoppen. Veel te duur trouwens daar. 
En we gingen ook niet speciaal voor de verlichting, maar ja die kan je niet missen als je dat al zou willen. Ik had verwacht dat het wat bescheidener zou zijn dan andere jaren. Maar niks hoor. 

Toch hou ik het meest van verlichting van deze soort:



Deze lanterns zijn  er altijd. Ik heb er zelfs een hele map van op Pinterest,  klik




Enfin,  die feestverlichting in London wás er dus volop. Soms mooi, soms volledig over de top:


En:






Als je goed kijkt zie je op de laatste foto, die van Harrods een volledig versierde auto. En dat rijdt er dan zomaar rond. Ik moest er wel om lachen. 

Ik heb er nog een andere foto van. Eentje die naar mijn mening London typeert: 

Kou, armoede, daklozen, de typerende brievenbussen én de onvoorstelbare luxe. London. 

9 opmerkingen:

Judy zei

Wat een uitbundigheid aan lichtjes! En dan die tegenstelling...

Anoniem zei

Krimmenele! Daar kunnen wij toch niet tegenop… 😜

Anoniem zei

Oja, anoniem als ik met mijn telefoon reageer. Kitty dus, hihihi.

Emie zei

Hoe dan ook, een fascinerende stad!

biebkriebels zei

De verlichting maakt een stad altijd zo feestelijk.

Jolande zei

Ik vond het dit jaar in Leuven ook heel uitbundig. Misschien omdat het twee jaar corona is geweest. Ik vind het wel sfeervol zo in de donkere periode.

sjannesblog.com zei

De stadse tegenstellingen, met Kerst nog eens uitvergroot!

izerina zei

Mijn achterbuurman zou er met zijn verlichting zó tussen passen

Aleida zei

Inderdaad heel veel lichtjes, tikkeltje te, hier en daar, maar wel heerlijk om daar te zijn