Totaal aantal pageviews

woensdag 7 december 2022

Jeroen Henneman

 Altijd als we langs Amsterdam rijden, zien we ergens hoog op een gebouw een kunstwerk van Jeroen Henneman. Ik heb het altijd een fascinerend ding gevonden. Het lijkt een beetje op dit werk: 


We zagen dit in Museum Kranenburgh in Bergen. Een tentoonstelling gewijd aan het werk van Jeroen Henneman (1942), getiteld Het leven der dingen. 


Wij vonden het allebei een fantastische tentoonstelling, eentje waar je met een grote lach op je gezicht rondloopt. Waarbij je ook diverse keren wel in of achter het kunstwerk wil kruipen om te zien hoe het precies werkt. 
Er zijn schilderijen en tekeningen en installaties en ik vond het puur genieten. 

Druk. (1992, Hout en Foto)

Ik zag het ook aan de andere mensen die daar rondliepen op de vroege zondagmorgen. Ik denk dat iedereen er blij van werd, echt waar.

Titannic 2.0. ( 2022, Gepolychromeerd staal, hout, elektra)

Ik zal  nog een foto laten zien,  maar het liefst zou ik alles willen tonen. 
Dat doe ik niet, maar als je tijd hebt en in de buurt bent: kijken. Nog tot 23 april . Gratis met de MJK. 


Ps. Wij gingen na afloop naar het strand en hadden zo een topdag. 




15 opmerkingen:

Kitty zei

Leuk!

Judy zei

Intrigerend werk!

In de weer zei

Oei, dat is een mooie tentoonstelling.
Wel ver weg, maar het is om in gedachten te houden.
Duurt gelukkig nog een hele tijd.

conny's quilts en creaties zei

Ik kan me goed voorstellen dat je daar blij van werd. Bijzonder werk!

mar zei

Inderdaad, een gave tentoonstelling.

biebkriebels zei

Mooi!

sjannesblog.com zei

Ja, een geweldige tentoonstelling!

Jeanette Renting zei

Dank je wel dat je ons een beetje meeneemt. Deze wil ik heel graag zelf bekijken. En met een bezoek aan het strand kan de dag niet meer stuk inderdaad.

Sjoerd zei

Ik vind het ook hele mooie kunst.

miekequilt zei

Wat een leuke tentoonstelling. En daarna strand, een topdag!

Ferrara zei

Dank voor de tip.

Marthy zei

Een tentoonstelling waar iedereen blij van wordt, wat mooi.

Emie zei

Ook al weer een tentoonstelling om te onthouden. En Bergen op zich is ook al zo leuk!

Iris Flavia zei

Great work indeed and smiling is the best, oh and the beach on top!

Alet Venhuizen zei

Ik hou van dit soort kunst!