Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 december 2022

Laatste 'werkdag'

 Vandaag is mijn allerlaatste reguliere werkdag in ons Westries Museum. 
'Wat jammer dat dit prachtige museum gesloopt wordt', schreef een bezoeker in het gastenboek. 
Pfff, fijn dat hij of zij het prachtig vond, maar gelukkig wordt het museum niet gesloopt. Toch, een verbouwing/vernieuwing van tweeënhalf jaar is natuurlijk ook niet niks.  En tsjonge, wat ga ik het missen. Echt heel erg.


Het zal vandaag een drukke dag zijn wat bezoekers betreft. Dat komt doordat het vakantie is, omdat de toegang gratis is de laatste weken en doordat veel mensen ook echt even afscheid komen nemen. 
Zelf was ik al een keer terug gegaan om foto's te maken. En deze week kwamen onze kleindochters met hun ouders ook nog een keertje kijken. 


Ze kregen een klein privé-rondleidinkje en vonden het leuk. Hier staan ze bij de kruiden te kijken en te ruiken in de V.O.C.-zaal. 
Natuurlijk werden er ook selfies gemaakt op de plek waar je selfies kon maken en Anna was voor even Dirkje.



20 opmerkingen:

Sjoerd zei

Jammer voor je, zekers al je dat altijd graag gedaan hebt. Musea zijn tegenwoordig kindvriendelijker dan vroeger.

Judy zei

Dat zal een gemis zijn de komende verbouwingsjaren. Leuke foto's!

izerina zei

Dat zal stil zijn de komende tijd

Alet Venhuizen zei

Leuke foto's! Ik begrijp goed dat je het zal gaan missen........

Kitty zei

Leuk dat je ze rondgeleid hebt. Geweldige foto's weer :)

Jolande zei

Wat een leuke foto's. Begrijpelijk dat je het zult missen, 2,5 jaar is ook best lang.

Nicole Orriëns zei

Tweeëneenhalfjaar is inderdaad erg lang. Dan zal het vast prachtig opknappen!

sjannesblog.com zei

De verbouwing zal nodig zijn, maar o zo spijtig voor jou!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat een leuke foto's. Tja, twee-en-een-half-jaar is best lang op onze leeftijd, Maaaarrrr, je weet maar nooit. Expertise is immers altijd welkom en jij weet heeeel veel ;-)

Iris Flavia zei

I hope DeepL translated wrong - your museum will not close for good, will it?
Fun pics at least. Hope your job is safe...

biebkriebels zei

Wat jammer voor je dat het nu sluit voor zo/n lange tijd.

Ferrara zei

Ik kan me voorstellen dat je deze vrijwilligersbaan gaat missen, volgens mij was die op je lijf geschreven. Hopelijk blijft die speciale sfeer die in het museum hangt behouden. Bij de vaste collectie proef en ruik je de verleden tijd overduidelijk. In Alkmaar is momenteel een prachtige chatelaine uit jouw museum te zien.
https://stedelijkmuseumalkmaar.nl/nu-te-zien/nu-te-zien/maria-van-nesse

Bertiebo zei

Ferrara: ja ik heb het gelezen, ik verheug me er op!

Mevrouw W. zei

Jammer hoor. Het gaat vast heel erg mooi worden, maar dat je het gaat missen begrijp ik heel erg goed.

KnutzEls zei

Dat ga je zeker missen. Maar 2,5 jaar is te overzien.

In de weer zei

Het is jammer dat je dit een tijdje moet missen, maar er komt vast iets moois voor terug.
Mooie foto’s trouwens !

Marthy zei

Die laatste foto, zo leuk met dat gezichtje er boven. Jammer van je werk, ga je vast missen.

Josephine zei

Wat lijkt me dit ontzettend moeilijk Bettie, best een lange tijd gaat
het duren maar er komt vast iets heel moois voor terug.
Wat zal je dat enorm missen. Mooie foto's laat je zien.

Koffie Digitalix zei

Je gaat de komende jaren tijd overhouden; nou ja, een andere invulling aan je tijd geven, jou lezend...

Miriam zei

Een mooi afscheid, want zo voelt het vast toch wel.