Totaal aantal pageviews

zaterdag 10 december 2022

Rose

 

Herken je haar? Dat zou ik heel knap vinden. 

Want het is al een tijd geleden dat zij de ster was in de serie The Killing. Ze speelde Sarah Lund, (de politievrouw die altijd van die fraaie gebreide truien droeg). 

Sofie Grabol is haar echte naam, maar dan met een streepje door de o. Een Deense ster. 
Ik vond haar erg goed  in de serie, maar nog veel beter in deze film: Rose. Ze speelde fantastisch!

Een bijzondere film, deze. 

Inger woont in een tehuis, maar haar zus Ellen en haar zwager Vagn nemen haar mee voor een vakantie. 
Ze gaan met een bus en een gezelschap van onbekenden naar Parijs. 
Inger heeft vroeger in Parijs gewoond en gewerkt. Maar dat was voor het mis ging met haar. Ze is er ook verliefd geworden op een man die getrouwd bleek en een kind had en dat liep niet goed af. 
In de bus moet iedereen zich voorstellen. 
'Ik ben geestesziek' zegt Inger en je ziet mensen schrikken. Inger flapt er van alles uit en dat valt lang niet altijd in goede aarde bij sommige groepsleden
Voor haar zus en zwager is het ook niet bepaald makkelijk. Dan zegt Inger bijvoorbeeld ineens dat ze voor een auto gaat springen. En dat zou niet eens onwaarschijnlijk zijn. Ze houden van Inger en doen alles voor haar

Af en toe is het grappig, af en toe ontroerend, kortom een film die de moeite waard is. In het blad van ons filmhuis werd het een feelgood drama genoemd. Maar ik vond het toch meer drama. 

9 opmerkingen:

Kitty zei

Tsja, films... die zie ik eigenlijk alleen op Netflix of TV. Maar het lijkt me een goed verhaal :)

mar zei

Staat op mijn lijstje.

Iris Flavia zei

"feel good drama" sounds... well, I don´t know her, but sometimes this makes us feel better?

Mormorsweb.blogspot.com zei

Echt, een prachtige film!

Sjoerd zei

Ik geloof niet dat ik op basis van jouw verhaal hier naartoe zou gaan, aan de andere kant maakt het wel nieuwsgierig.

Emie zei

Wij zagen deze film ook vorige week. Ik maakte precies dezelfde opmerking over de feelgood kwalificatie. Maar wel een mooie en ontroerende film!

sjannesblog.com zei

Ga ik binnenkort ook bekijken!

biebkriebels zei

Door die Corona tijd vorig jaar ben ik de films helemaal uit het oog verloren. Zal ook weer eens kijken wat hier draait.

Marthy zei

Ik herkende haar afbeelding meteen, goede actrice.