Totaal aantal pageviews

zaterdag 17 december 2022

Vooruitgang

 Soms zie ik het somber in wat de wereld betreft. Nou ja, soms... eigenlijk best vaak. Daarom is het prettig als er een lichtpuntje is, iets dat wijst op vooruitgang


Deze verpakking trof ik aan in een besteld product. 
Paperplus: het verpakkingsmateriaal is herbruikbaar en kan gewoon bij het papier-kartonafval. Niks plastic. 
Ik stuur zelf ook nog wel eens een pakje en kan het gewoon hergebruiken, maar anders kan het bij ons papierafval. 


Deze week kocht ik een vest en nadat ik betaald had werd me keurig gevraagd of ik de papieren bon wilde of dat ik die gemaild wilde hebben. Dat is nog niet overal zo natuurlijk, maar al die bonnen samen is toch weer flink wat papier. 
Ik stond natuurlijk klaar met mijn duurzame tasje om het vest in te doen, toen de verkoopster er naar keek en zei: 'Het regent nogal mevrouw, dus ik heb hier een tasje dat heel goed tegen regen kan en het is geen plastic'. 
Het zag er wel uit als plastic. Toen ik haar vragend aankeek vertelde ze dat de grondstof maismeel is en dat het tasje,  als ik het niet meer gebruik,  gewoon in de groene bak kan.

Nou dat dus


12 opmerkingen:

Emie zei

De kunst is om vooral ook dit soort ontwikkelingen te omarmen, ze brengen de wereld weer vooruit!

Judy zei

Ja, het kan wel!

Kitty zei

Dat netachtige verpakkingsspul ben ik ook verschillende keren tegengekomen. Ik heb wel gezien dat dat bij junk journaling gebruikt werd, o.a. bij 49Dragonflies en Treasurebooks. Kleine stukjes dan natuurlijk he, hahaha. Ik heb de laatste tijd niet veel pakjes gehad waar nog bubbleplastic in zat. Goede ontwikkeling!

Iris Flavia zei

It´s great companies stop the plastic bags and also offer receipts via mail - I only found one store who did that!
I once bought a bag and the lady asked if I want it in a plastic bag. Ummmm. What?!

Sjoerd zei

Ik vind het een goede ontwikkeling. Alle beetjes samen zijn een hele grote hoop...

Jolande zei

Ik heb dat gaatjesspul ook al eens gezien. Tegenwoordig zie je ook veel dingen in een soort eierdozen zitten i.p.v. piepschuim.
Een doorgestuurde bon is dan weer nieuw voor mij.
Wij hebben ons huis in Capelas zoveel mogelijk zonder plastic ingericht, alle beetjes helpen.

izerina zei

Ik heb zelfs grote vellen papier uit pakjes bovenop de keukenkastjes liggen. Hergebruik

Floor zei

Je zou denken dat een tasje van maismeel kapot gaat in de regen, maar kennelijk niet.
Mooi dat er alternatieven worden bedacht voor plastic.
Nu de supermarkten nog.

Marthy zei

Goede ontwikkeling. Winkel in het dorp hier waar ik weleens kleding koop stuurt ook de bon per mail.

miekequilt zei

Een bon per mail? Wordt je adres dan niet voor spam gebruikt?

Ferrara zei

Zelf heb ik standaard een linnen tasje in de fietstas. De bon per mail, dat betekent dus dat je
e-mailadres gevraagd wordt en de kans op reclame in je mailbox toeneemt. Geen probleem natuurlijk als je dat niet erg vindt.

Els04 zei

oh goed!