Totaal aantal pageviews

vrijdag 23 december 2022

Mayfair

Die eerste wandeling met Richard III ging door Mayfair. Belgravia. 

Mayfair. Ja het is logisch natuurlijk , genoemd naar de Fair die in May werd gehouden in dit gebied, ooit.  Belgravia naar een hoge pief genaamd Belgrave. 
Een gebied waar niemand die ik ken, financieel gezien, zou kunnen wonen. Ongelooflijke prijzen. Echt ongelooflijk.

Het is het gebied waar bijvoorbeeld de latere koningen woonden, zoals William IV.  
Hij wordt  dan op het blauwe bordje de Sailor King genoemd, maar door de gids en veel Britse kindjes: Silly Billy
Zij leerden allemaal het rijtje George I, George II, George III, George IV, Silly Billy, Victoria. 

Het gebied van lords en ladies en hun huizen. Het gebied waar de werkers aparte ingangen hadden. En waar de stallen van toen, nu eveneens peperdure, verbouwde huizen zijn die er aan de buitenkant dan nog wel als stallen uit moeten zien 


De wandeling voerde ook nog langs Berkeley Square, een plek waar ik wel eens eerder was geweest en tot dan eigenlijk alleen kende van een lied, ooit gezongen door Vera Lynn. 
Een superromantisch lied.  Je ziet voor je hoe al die Britse jongens die de oorlog in gingen,  toen genoten van een optreden van de Sweetheart of the Forces en droomden van London

That certain night, the night we met
There was magic abroad in the air
There were angels dining at the Ritz
And a nightingale sang in Berkeley Square
I may be right, I may be wrong
But I'm perfectly willing to swear
That when you turned and smiled at me
A nightingale sang in Berkeley Square


Richard III zong het lied natuurlijk even voor ons en ik vond het leuk dat ik mee kon zingen. Toen we een paar dagen later nog een wandeling met hem deden wist hij dat nog. Bijgaand de versie van Michael Bublé

11 opmerkingen:

Judy zei

Leuk allemaal! Ik raak altijd in de war van al die Engelse koningen, ik moet dat rijtje ook maar uit mijn hoofd leren. :)

nicole orriens zei

Ik krijg helemaal zin om naar Engeland te gaan. Het lijkt me heel bijzonder om door zo'n schreeuwend dure wijk te wonen.

Jolande zei

Een hele mooie wijk om doorheen te wandelen, maar of ik er nou zou willen wonen...niet echt denk ik.

Sjoerd zei

De Engelse Adel... Ik wordt nooit wijs uit al die titels daar in Engeland. In dat opzicht staat daar de tijd stil.

In de weer zei

Dat vind ík leuk, dat jij mee hebt gezongen, geeft een apart tintje aan de wandeling.

Petra1945 zei

Deze week een Oudejaarslot gekocht... Als ik nu de mega-prijs win, zou ik daar best een optrekje willen hebben. (Geloof jij het?)

KnutzEls zei

Heerlijke song, mooi wegdromen daar op Berkeley square

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heerlijk om even mee te mogen wandelen

Marthy zei

Leuk allemaal. Van iedere gids leer je weer wat.

Iris Flavia zei

We were on the look out for an apartment and found one... ohhhh.
Too expensive.
We´re happy where we are now :-)
Sweet song. Happy Christmas!

Charlie zei

Bertie en man Frits, ik wens jullie fijne feestdagen en een gezond en interessant 2023!