Totaal aantal pageviews

maandag 30 januari 2023

Monday mural

 Het was een bijzondere trip naar London. De trip die onze dochter en ik maakten in december. Ik zou er graag een heleboel blogjes over willen maken. Helaas: ik kan nog steeds niet bij mijn foto's, vanuit mijn bed.
Maar, net als vorige week,  vond ik toch nog een foto van een mural op mijn telefoon. Dit is echt de laatste. Hopelijk volgende week weer m'n echte fotos. 
Dit is 'm:


Gezien in de Westminster Abbey. En heel gek, in minstens veertig keer in London,  was ik dáár nou nog nooit geweest. Ik vond het altijd te duur. En als onze dochter niet had aangedrongen was het er ook nu niet van gekomen. 
Wat een verkeerd soort zuinigheid. Ik vond het fantastisch en de eerstvolgende keer ga ik weer
Overweldigend, dat was het.

Enfin de murals. Ongeveer 3 meter hoog.
Allebei laat dertiende eeuw (13e!)
Links Thomas die zijn hand drukt tegen de kruisigingswond van de opgestane Jezus.
En rechts Christoffel die het Christuskind draagt.

Nou als dat geen bijzondere murals zijn, dan weet ik het ook niet meer.



Linking to Sami's Colourful World




14 opmerkingen:

Judy zei

Toen al, in de 13e eeuw, prachtig!

Sami zei

The original murals indeed!
I'm glad you visited the abbey this time.
Thanks for participating in Monday Murals Bertie. Hope you are feeling slightly better.

Sjoerd zei

De eerste muurschilderingen werd gemaakt ver voor wij zo intelligent waren om de geschiedenis te noteren. Dat waren de grottekeningen, geschat zo'n 35000 jaar oud en gevonden in het Spaanse Altamira.

Kitty zei

Onvoorstelbaar oud!

Emie zei

Inderdaad, prachtig. Ook die inmiddels zo ingetogen kleuren zijn mooi.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Als wij in Londen zijn wonen we de mis bij. In St Pauls Cathedral en ook Westminster en die andre kerk (even de naam kwijt) ernaast. Gratis, je zit een uurtje en kijkt je ogen uit, prachtige zang van de koorknaapjes.

Iris Flavia zei

You went to London at least 40 times? Wow! I was there once, aaaages ago.
With my ex. Not good memories.
Yes that counts as mural to me, a very special one!

QANTAS flies Perth via London. It would be "stupid" to travel by train to London (wrong direction for that), but, ohhh, we could combine it with a day or two exploring a wee bit of London!
Sadly with ALSTOM I will not get 6 weeks of holiday in a row...

Anoniem zei

En dat zijn dan nog niet eens de oudste!! Superinteressant!

biebkriebels zei

Ja ons ben zunig op de verkeerde manier.... Goed dat je nu naar binnen bent gegaan!

Mae Travels zei

Murals have been an important tradition in Western art for such a long time and in so many eras. Greek, Roman, Byzantine, Medieval, and going forward. It's great that you featured this one today, and I like your newfound admiration for W. Abbey!

best... mae at maefood.blogspot.com

miekequilt zei

Prachtig!! Goed dat je nu eens naar binnen ging want nu kunnen we allemaal meegenieten.

Bleubeard and Elizabeth zei

What a fabulous mural. I was quite impressed.

Marthy zei

Prachtig, zeker als je bedenkt hoe lang geleden deze al gemaakt zijn.

Jolande zei

Ik ben járen geleden in Westminster Abbey geweest, ik denk dat het op de middelbare school was.
Ik heb een hekel aan kerken en betalen ervoor doe ik zeker niet, dus het zal bij die ene keer blijven.