Totaal aantal pageviews

zondag 1 januari 2023

Mag het licht uit

Zaterdag was dus echt de sluiting van het Westfries Museum
Daar was weer iets voor bedacht hoor, zo bijzonder. 

Om vier uur ging het museum die dag dicht voor het publiek. Een uur eerder dan anders. 
De vrijwilligers en de medewerkers waren uitgenodigd om die dag aanwezig te zijn om vier uur in de Tuinzaal. En dan, zo stond het in de uitnodiging, 'dan is het museum nog één keer voor jou. Maak je eigen nostalgische tour door het gebouw en haal herinneringen op met andere collega's'. 


Om vijf uur gaan we naar buiten en verzamelen op de Roode Steen, dat is het grote plein voor het gebouw. Daar zal de directeur kort spreken  en dan worden onder de klanken van het nummer 'Mag het licht uit' van de Dijk, de lichten in het museum een voor een gedoofd. 
En als alle lichten uit zijn wordt het museumhek op slot gedraaid.

Tenslotte: Tijd voor een oliebol en een toost op het oude en het nieuwe Westfries Museum en om zes uur wordt 'het museale Oud en Nieuw' afgesloten in de Tuinzaal en de museumtuin. 

Is dat niet prachtig? 
Ik wens iedereen een licht nieuw jaar!

16 opmerkingen:

Judy zei

Prachtig gedaan! Ik wens jou ook heel veel licht dit jaar, Bettie!

Mevrouw W. zei

Mooi dat er op deze manier aandacht aan besteed werd.
De allerbeste wensen voor 2023.

Kitty zei

Heel erg mooi!

Iris Flavia zei

Oh! Such a bitter-sweet present!
And the love for it that is showed!
To a bright New Year, I agree!

Sjoerd zei

Dat de zon nog veel mag schijnen...

Anoniem zei

Mooie symbolische afsluiting.

Charlie zei

Bertie voor jou ook veel lichtpunten in dit nieuwe jaar en interessante ontmoetingen in alle vormen!

Jolande zei

Wat een mooie en bijzondere afsluiting.
Ik wens jou en je familie een heel goed en gezond 2023.

Ferrara zei

Wat een prachtige afsluiting. Ik kan me voorstellen dat het ook een emotioneel gebeuren was.
Laat jouw lichtje in 2023 flink schijnen in Blogland.

Ellen zei

Dat lijkt me ontzettend prachtig.

Voor jou wens ik heel veel licht en vooral een goede gezondheid voor 2023.

Marthy zei

Sijlvol!

In de weer zei

Een prachtige afsluiting Bettie, waar jullie met warme gevoelens aan terug kunnen denken.

Miriam zei

Alle goeds voor 2023! Heel fijn dat je dagelijks verslag doet op je blog van (een deel van) je wel en wee. Ik lees het eigenlijk altijd.

Nietzomaarzooo zei

Daar is goed over nagedacht. Bijzonder dat je dat mocht meemaken.

Emie zei

Mooi om zo'n bijzonder moment zo te markeren.

blauwruitje zei

Wauw dat hebben ze mooi gedaan. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden maar daar moeten we nog een tijd op wachten.