Totaal aantal pageviews

zondag 29 januari 2023

Van een beledigde Anemoon


 Liggen kan ik én lopen. En dat is wat ik doe: liggen en lopen en liggen en lopen. Zitten gaat nog niet, maar dat lopen gaat goed, langzaam maar zeker.

Op weg naar buiten keek ik uit het raam van onze slaapkamer de tuin in.
Ik dacht dat er een rood papiertje lag. 'Zeker nog een overblijfsel van het vuurwerk van de buren', dacht ik.

Voor ik aan mijn echte wandelingetje begon liep ik 
even de tuin in.

' Wat nou papiertje?', sprak de Anemoon beledigd. 'Steek ik speciaal voor jou mijn kopje op, als enige en dan denk jij dat ik een papiertje ben?'
' Ik maak wel een foto van je, Anemoon en die zet ik op mijn blog, kan iedereen zien hoe mooi je bent!'

Bij dezen dus.
En daarna besteedde ik nog even extra aandacht aan de Helleborussen
Voor de zekerheid!



26 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat heerlijk dat je naar buiten kan. En dan wordt je verwelkomd door zulke mooie planten. Geweldig!

Sjoerd zei

Liggen en lopen, dat maakt het toch nog een beetje draagbaar. Alles sal reg kommen toch...

Kitty zei

Ja je moet wel een beetje lief voor ze zijn natuurlijk, anders geven ze er de brui aan ;)
Fijn dat je weer even wat kunt lopen.

Judy zei

Wat fijn dat je naar buiten kunt, voor de afwisseling! En dan zo'n bloempje speciaal voor jou! Prachtig!

Charlie zei

De natuur heeft je weer verbaasd doen zijn ! En wat heb je dat leuk beschreven! Letterlijk stap voor stap ga je wat vooruit, fijn hoor! En met de goede zorgen van je man kom je er weer.

pourquoi pas ??? zei

Wat bijzonder zo een verrassing speciaal voor jou. Zet m op he ik vind je hartstikke moedig.

conny's quilts en creaties zei

Wat fijn dat je ook weer wat kunt lopen en dan een cadeautje in je tuin vindt.

Nietzomaarzooo zei

Anemoon had wel gelijk en is vast blij dat ze gezien is. Mooi ook de Helleborussen. En er komt een dag dat je zegt: hehe...ik zit!

Marieke zei

🤸👍

Neeltje zei

Oei, even gemist dat je een letsel hebt opgelopen. Wat naar, een ongeluk is zo gebeurd. Inmiddels weer iets in beweging begrijp ik? Ik wens je een voorspoedig herstel toe. Met hartelijke groet van mij, Neeltje.

Koffie Digitalix zei

Na één beledigde bloem kan je inderdaad maar beter op safe spelen.

izerina zei

Fijn dat je kunt lopen. Verlies je minder conditie

Mevrouw W. zei

Een papiertje... nou ja zeg! Doet dat bloemetje zo haar best en dan word ze voor papiertje aangezien. Gelukkig riep ze je naar buiten, even de frisse buitenlucht in.

Ferrara zei

Wat fijn dat je naar buiten kunt. Jaloezie in je tuin dat kan natuurlijk niet. Dit schreef ik in 2012, misschien vind je het leuk om te lezen. https://ferrara-victoriene.blogspot.com/search?q=tuin
Vraagje; heb je mijn mail ontvangen of hangen de foto's ergens tussen Hoorn en Alkmaar?
Als ik ze nog een keer moet sturen hoor ik het graag.

anja zei

Wat fijn dat je nu wat kunt lopen! En dat Anemoontje krijgt terecht een ereplaatsje hier, ze heeft je toch maar mooi naar buiten weten te lokken!

KnutzEls zei

Fijn dat het lopen weer gaat. Dat zitten komt ook nog wel. En die anemoon lokte je naar buiten, ook weer fijn.

Iris Flavia zei

Baby steps are good! And you sure were rewarded.
Ack, so sorry it takes so long. I will stop complaining about the constant coughing etc etc and wish you better very soon!

Jolande zei

Heel verstandig van je om anemoon op de foto te zetten en daarna ook maar even de helleborussen aandacht te geven, wij zijn twee maanden weggeweest en je wil niet weten hoe onze tuin dat afgestraft heeft lol

Marthy zei

Fijn dat je je neus weer buiten de deur kan steken en een fotootje kan nemen van je planten. Iedere dag een klein wandelingetje, stapje voor stapje.

Miriam zei

Wat mooi dat je even naar buiten kan Bertie! En ja, bij ons in de tuin ook precies één anemoon.

In de weer zei

Wat heb je dat op een leuke manier beschreven en wat fijn om te lezen dat het stap voor stap beter met je gaat.
Daar wordt ik blij van !

Josephine zei

Fijn dat het lopen best wel goed gaat en je een frisse neus kan halen.
Ach gossie, dat lieve kleine anemoontje, hoop dat ze tevreden is met
de foto op je blog. Wat staan je Helleborussen er prachtig bij.

Emie zei

Die anemoon ook weer helemaal tevreden nu ze zo beroemd is geworden!

Elizabeth zei

Dan zal je de blogberichten ook wel staande typen, denk ik ...
Wel heerlijk dat je kunt lopen en naar buiten kan gaan, maar verder moet je nog veel geduld hebben. En het draaien in bed en erin en eruit gaan; hoe gaat dat?
De bloemetjes zijn het waard om gefotografeerd te worden!

Sami zei

I'm sure the flowers brought a smile to your face and made your day look brighter too :)

sjannesblog.com zei

Met het voorjaar komt langzaam je mobiliteit weer terug! Goed om te zien! Fijn voor jou!