Totaal aantal pageviews

maandag 15 mei 2023

De bloem

 Er is nog meer in die steeg om even bij stil te staan. Zo is er een bordje dat aangeeft dat H.M. van Randwijk hier is geboren. Hier in de Knipsteeg, op nummer 11


Nog niet zo lang geleden maakte ik in Amsterdam nog een foto van een tekst afkomstig van H.M. van Randwijk. 


Maar goed, ik ging dus voor het muurbloempje en daar is ze hoor. Alleen is het bij lange na geen muurbloempje, het is een vrolijke dahlia.  
Gemaakt in opdracht van de vrouw die ons gisteren een stukje van haar huis toonde.  Het huis is achter de muur. 
Gemaakt door Feline van Hoogdalem.



Als je er nog meer van wil weten (en een betere foto wil zien), klik 

En Tine: dank voor de tip. 


Linking to Sami's Colorful World

22 opmerkingen:

Nietzomaarzooo zei

Mooi, vooral door het verhaal erachter.

Sjoerd zei

Ik dacht even aan een klein bloemetje, maar ben blij verrast met deze mooie mural.

Judy zei

Ik vind niet alle murals mooi, maar deze vind ik prachtig!

sjannesblog.com zei

In het park, waar de boot afvaart naar Slot Loevestein staat ook nog een monument voor van Randwijk. (hij woonde ooit bij mij aan de overkant)

KnutzEls zei

Dit een hele mooie muurbloem.

Tine de Jong zei

Wat fijn dat je de knipsteeg gevonden hebt en deze mooie Dahlia zo mooi in beeld heb gezet. En ook bedankt dat je mijn naam hebt genoemd. De muurschilderingen en het oppimpen van de stegen is onderdeel van het plan Warenhuis Binnenstad van Hartje Gorkum. Er zijn er nog 9 hier gemaakt. Kunstenaar Janis de Man schildert de 3D tekeningen, de anderen werden door lokale kunstenaars geschilderd. Menig had ik wel gezien maar waren toen nog niet af. Dat was de boekenplank op de hoek van de Kortendijk en de Hoogstraat die ik ook wel mooi vond. De Dahlia sprak mij ook het meeste aan. Groetjes , Tine en geen dank hoor want was graag gedaan.
Groetjes, Tine

Emie zei

De dichtregels, het muurbloempje en Gorinchem; ik vind het allemaal fantastisch!

Miriam zei

Er is nog meer over H.M. van Randwijck te vinden in Gorinchem, zie https://borduurblog.blogspot.com/2021/12/gorinchem-2-poezieroute.html

Ferrara zei

Op deze manier kan ik dahlia's wel waarderen.

Kitty zei

Mooie Mural en van Van Randwijk moet ik nog ergens een boek hebben geloof ik, of had ik dat nou al weggedaan...? Het citaat kende ik in ieder geval wel.

roentare zei

the wall flower mural is the my favorite!

biebkriebels zei

Mooie murals.

Jolande zei

Wat een schitterende mural en heel interessant om het verhaal erachter te lezen.
Wat goed dat ze volgehouden hebben!

Tom zei

...that huge dahlia will make people happy everyday of the year.

magiceye zei

Beautiful mural!

N8W8 zei

Wij kregen vroeger op de lagere school in de 5de of 6de klas (dus nu groep 7 of 8) het boek "In de schaduw van gisteren" van H.M. van Randwijk. Vermoedelijk om dat hij was overleden.
T was aardig bedoeld van onze school, k heb t boek nooit gelezen, we waren er gewoon te jong voor om alles te snappen. En misschien kregen alle 5de of 6de klassers in heel Nederland dat boek wel in dat jaar.

Sami zei

Glad you went back and looked for the mural, it's quite nice.
Thanks for participating in Monday Murals Bertie.

miekequilt zei

Wat een leuk verhaal. En een mooie mural zeg, echt een opfleuring voor die muur.

Bleubeard and Elizabeth zei

That's a beautiful dahlia. I love it!

In de weer zei

Prachtig, muurschildering en je verhaal, kan niet anders zeggen!

Kitty zei

Ja precies N8W8, dat boek was het!

Marthy zei

Ik vond die dichtregels altijd zo mooi, fijn dat ik ze weer eens lees. En zulke muurbloemen wens ik iedereen toe die in een grauwe omgeving woont.