Totaal aantal pageviews

zondag 14 mei 2023

Ontmoeting

 Vorig jaar waren we in Gorinchem,  zo je wilt 
Gorkum of Gorcum. Ik heb er een paar blogjes over gemaakt. Hier en hier.
Er is dan ook meer dan genoeg te zien in deze oude vestingstad. 
Op een van die blogjes reageerde toen medeblogger Tine de Jong. Ik had een foto van een Gorkumse mural laten zien en Tine vroeg of ik ook in de Knipsteeg was geweest  en of ik het muurbloempje had ontmoet? Nou, ik was er niet geweest en het muurbloempje had ik dus ook niet gezien. 

Maar die vraag zat nog in mijn hoofd, dus toen ik onverwacht en onvoorbereid weer in Gorcum was, wilde ik toch ook echt op zoek naar die Knipsteeg. De steeg was om meerdere redenen interessant. 

Nou, zoek de verschillen zou ik zeggen. Moeilijk is het niet!

Je hebt het wrschlk snel gezien toch?  Er is een plantje bij gezet. Naast die stinkende asbak. Ik zag het gebeuren en maakte een praatje met de vrouw die het neerzette. 'Is dit een chillplek of zo?',  vroeg ik. 'Nee hoor',  zei ze, 'dit zijn 'gewoon' de peuken die ik opraap. Anders wordt het zo'n rotzooi en ik woon hier'.

Zo leuk, daarna mochten we een deel van haar huis zien. Dat heet Het Zevende Huis.  Kijk, hier is ze:


Ik vroeg natuurlijk naar de naam van het huis. Nou die hadden ze snel bedacht, want dit was het zevende huis waar zij en haar man woonden. 
Leuk vond ik dat. (Zelf heb ik in tien huizen gewoond als ik goed heb geteld). 


Ze liet ons vervolgens het zaaltje zien dat daar achter die ramen is gemaakt. Een soort huiskamerpodium.  Een ruimte is dat voor kleinschalige optredens van allerlei artiesten en zelf gebruikt ze de ruimte voor koorrepetities. Ze leidt verschillende koren. 

Leuk zo'n ontmoeting. En dat muurbloempje komt morgen nog, Tine!

20 opmerkingen:

Sjoerd zei

Een heerlijk verhaal... Dat "mens" durft te leven.

Judy zei

Leuke ontmoeting! Bijzonder is ze.

izerina zei

Wat zijn er toch gewoon aardige mensen

Mormorsweb.blogspot.com zei

Wat leuk om "achter de schermen" van zo'n huis te kijken.

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuke ontmoeting!

Emie zei

Ach wat een heerlijk stadje is dat Gorinchem toch en er wonen dus ook nog eens hele leuke mensen!

Koffie Digitalix zei

Leuk dat je even achter de schermen mocht kijken.

Kitty zei

Wat leuk dat je daar even binnen mocht kijken. Leuke ontmoeting ook weer!

Iris Flavia zei

My neighbor picks up cigarettes butts, too.
I´m not sure about this. It just encourages people to simply leave them on the ground, no?
As well as when people gather and pick up the trash in general here. Those who drop it laugh about them, I bet.
Look at Singapore for example, there are fines (and obviously enough police officers) and hence it´s clean.


Cute idea to count the houses you lived in together. Due to 13 years of weekend-relationship we now would live in the third house.
I´ll call it like that, thank you :-)
A great meeting!

Charlie zei

Was weer een bijzondere, positieve, ontmoeting daar in Gorkum!👍

Marieke zei

Weer een bijzondere en waardevolle dag.

Jolande zei

Wat een leuke ontmoeting.Ook leuk om de verklaring van de naam van het huis te weten.
Wij zitten nu in ons dertiende huis.

Ferrara zei

Weer een bijzondere ontmoeting. Leuk zo'n klein theater aan huis.

sjannesblog.com zei

Wat heb je toch een bijzondere mensen!

Mrs. T. zei

wat een fijne ontmoeting. Die peuken ... Mensen mensen toch, ruim je troep zelf op.

In de weer zei

Bijzonder ! Echt !

Josephine zei

Heelleuk zulke ontmoetingen, en dat huiskamerpodium voor kleinschalige
optredens en allerlei soorten artiesten vind ijk echt GEWELDIG.
Dat kamertje ziet er ook heel aantrekkelijk uit, zou zo er zo
bij gaan zitten.

Tine de Jong zei

Wat fijn dat je nu ook in Gorinchem was geweest en mooie ontmoetingen had. Het was dan ook hier wel een mooie ontmoeting die je had. Ik ken deze omgeving ook wel en het zijn lieve mensen en zeer gastvrij daarbij. Groetjes, Tine

Alet Venhuizen zei

Wat een bijzondere en leuke ontmoeting!

Marthy zei

Leuk, zulke ontmoetingen. Vaak met leuke mensen.