Totaal aantal pageviews

donderdag 11 mei 2023

Mooie natuur

Eigenlijk laat ik alle jaren wel foto's zien van de bollenvelden in mijn omgeving. Van tulpen om precies te zijn. 
Dat is dit jaar niet gelukt. Want in mijn nabije omgeving, lees Klompenmaeckerspad,  was maar een tulpenveld dit keer en daar kon ik niet bij komen. Mooi om te zien hoor, van een flinke afstand,  daar niet van, maar niet zo geschikt voor een foto. 
Ik ben nog speciaal een uurtje gaan fietsen, maar het werd niks. 


Echter: niet getreurd. Want dit is natuurlijk minstens net zo mooi. Het is niet te vergelijken. Maar dat prachtige fluitekruid in combinatie met koolzaad, wie wil er dan nog tulpenvelden? 

Ik kreeg een bos tulpen van een lieve buurvrouw, zo maar en die ga ik lekker in mijn tulpenvaas zetten. Er staat al een grote bos fluitekruid in de kamer,  door mijn man geplukt, dus wie doet me wat. 
Volgend jaar gewoon weer tulpenvelden. 

26 opmerkingen:

Iris Flavia zei

I need to go for a stroll, too - but the weather is so nasty again here!
April too cold and not getting better - so thank you for your pic!

Nietzomaarzooo zei

Zag van de week uit de trein ook Fluitenkruid en werd daar direct vrolijker door. Heb in mijn tuin de meeste tulpen ook al gekopt. Seizoen is voorbij bijna. Wat een mooi weggetje daar.

Elizabeth zei

En eigenlijk vind ik die wilde bloemen vèel mooier ...

izerina zei

Dat vergeten we wel eens, de schoonheid van wilde bloemen

KnutzEls zei

Nog een een beetje zon erbij, dan ben ik helemaal gelukkig.

Sjoerd zei

het is wat Els zegt, nu nog een beetje zon erbij.

Judy zei

Ooo prachtig, dat fluitenkruid! Zo'n weggetje door Neerlands dreven, geweldig!

miekequilt zei

Ik vind de kleurige bollenvelden erg mooi. Maar dit: het geel met wit midden in het groen vind ik nog mooier. Ik kan er zo van genieten, dus ben blij met je foto.

Purperpolletje zei

Wat gebeurt er eigenlijk met zo'n bollenveld nadat de bollen geoogst zijn? Is het dan de rest van het jaar nog geschikt voor vee of akkerbouw? Ik vrees eigenlijk van niet...

sjannesblog.com zei

Mooie variant zo, toch?

Kitty zei

Prachtig!

Charlie zei

Ieder jaar is er deze pracht voor ons allemaal om gratis van te genieten! Mooi vastgelegd!

Emie zei

Een cadeautje van de natuur, mooier bestaat er niet!

Willy zei

Ik zou daar zo een stoeltje neer kunnen zetten en genieten.

biebkriebels zei

De echte natuur is ook mooi om te zien.

Floor zei

Eerlijk gezegd vind ik dat Fluitenkruid en Koolzaad mooier dan tulpenvelden.
Zie wel dat meer mensen daar zo over denken.
Het is echte natuur, en groeit lekker zoals het zelf wil.
Daarbij, er hoeft geen gif overheen, zoals wel gebeurd bij de bollenteelt.
De keukenhof, ook niks voor mij, ik snap nooit zo goed waarom mensen zich daaraan vergapen, het is allemaal zo kunstmatig en keurig aangelegd.
Gelukkig, smaken verschillen, en ik gun jou volgend jaar weer veel genieten van de tulpenvelden.

In de weer zei

Dit heeft mijn voorkeur hoor, schitterend !

schrijfselsvanmij zei

Fluitenkruid is mijn input voor de nationale bloem verkiezing

roentare zei

It is a true spring flower bonanza

Els04 zei

Minstens even mooi, misschien wel mooier!

Ferrara zei

Persoonlijk vind ik dat de mooiste bermen, fluitenkruid en koolzaad.

conny's quilts en creaties zei

Ik sluit me helemaal aan bij de andere reacties. Ik ben dol op fluitenkruid! Daar kun je trouwens wol prachtig geel mee verven.

Hans zei

Gelukkig is de natuur druk bezig om er een mooi voorjaar van te maken.
Bermen moeten gewoon niet worden gemaaid, want dan raken we onze fluitenkruid en koolzaad kwijt. Hans

Marthy zei

Echt, ik vind dit net zo mooi, heb er vandaag ook foto's van genomen.

Jolande zei

Ik vind zulke bermen veel mooier dan die strakke velden vol tulpen, maar ik ben toch niet zo'n tulpenfan.
Zo en nu ben ik weer helemaal bijgelezen op jouw blog.

blauwruitje zei

Ik kan ook heel gelukkig worden van zo'n veld fluitenkruid