Totaal aantal pageviews

donderdag 18 mei 2023

Stom. Ik bedoel STOM



Dit gebeurde: ik slaap heel slecht, lig te draaien en te woelen en wakker te zijn. En dus is het prettig om in de logeerkamer, een verdieping hoger,  te slapen. 
Toen,  met die rug,  lag mijn man daar een tijd en dat hielp een beetje. Nu, na een paar slechte nachten,  was het mijn beurt.
Gistermorgen had ik echter het vaste voornemen dezelfde avond  terug te keren in het echtelijk bed en dus rukte ik het onderlaken en de dekbedhoes en het kussensloop van het bed en propte die met nog wat andere dingen uit de wasmand in de wasmachine. De wasmachine staat naast de logeerkamer, dus er was geen tussenstap.
Uiterst tevreden over mezelf wilde ik net naar beneden lopen toen ik een vreemd geluid hoorde. Een soort gebonk. Goh... wat was dat nou? Het leek wel uit de wasmachine te komen. Nou, nog maar eens even goed luisteren. Ja hoor, het kwam uit de wasmachine.

Ik wilde mijn spullen pakken en naar beneden lopen voor overleg, toen ik het ineens wist. Spullen pakken... mijn telefoon o.a.  Mijn TELEFOON!!!!! 

Om kort te gaan: mijn telefoon zag er buitengewoon fris uit, de scheuren op het scherm waren niet erger geworden. Maar zin had-ie niet meer. Hij ligt nu nog steeds te drogen en mijn man heeft nog een heel klein beetje, ietsiepietsie beetje hoop dat er nog iets af te halen is, maar eigenlijk ook niet.

Is het erg? Nou het betreft mijn oude telefoon. Dat is een geluk!
Die oude was nog net goed genoeg om een paar spelletjes op te doen.  
Ruzzle, iedere avond een potje met mijn vaste tegenstander. Woordle met mijn 98 geraden woorden. Iedere ochtend, vandaar dat het ding in mijn bed lag. 
Is dat erg? Nee niet echt. Mijn tegenstander heb ik inmiddels weer gevonden en met Woordle begin ik gewoon opnieuw. 
Er stonden nog veel foto's op , ik denk tot 2016, maar die had ik gelukkig allemaal ook op een interne harde schijf gezet. Dus dat is ook niet erg.

Helaas: er stonden ook veel filmpjes op. Voornamelijk van Anna als baby, ongeveer tot ze een jaar of drie was. Echt veel filmpjes. Die was ik net allemaal aan het bekijken om een selectie te maken en over te zetten. 
Ik had juist tegen onze dochter gezegd dat ze zo leuk waren. Zij was blij want zij heeft ook niet alles meer. 

Dat zeg ik: STOM 

25 opmerkingen:

izerina zei

Dat is balen! Hier redde mijn man op het nippertje zijn portefeuille uit de wasmachine. Voortaan controle door twee.

Judy zei

... en ERG.

Sjoerd zei

Stom is het niet, wel erg jammer.

Mevrouw W. zei

Dat is jammer. Ze zeggen weleens dat je een telefoon dan in rijst moet leggen, maar dat hebben jullie misschien al gedaan.

KnutzEls zei

Jammer, dan baal je echt. Misschien zijn de filmpjes nog te redden of heb je een backup of staan ze in de cloud. Er is vaak meer bewaard dan je denkt.

miekequilt zei

O wat vervelend. Stom vind ik het niet. Vette pech wel. Hopelijk vind je nog wat filmpjes terug.

schrijfselsvanmij zei

Da’s jammer …. vooral van de filmpjes!

conny's quilts en creaties zei

Dat is balen......

sjannesblog.com zei

Ontzettend jammer van die filmpjes. Hopelijk krijgt je man gelijk en komt er nog weer leven in.

Emie zei

Das heel erg balen, vooral omdat je dacht handig te zijn. Als het niet meer lukt de filmpjes te redden dan is dat wel vette pech.

Kitty zei

Shit happens... :'(

Tine de Jong zei

Echt wel jammer van de filmpjes. Misschien kunnen ze bij een telefoon winkel je helpen. Heb je wel gelijk de batterij en simkaart verwijdert of het sd kaartje want dan heb je kans dat deze het toch nog zal kunnen doen later.

Charlie zei

Wat een goede adviezen allemaal! bij dit pechgeval!

Iris Flavia zei

I´m very sorry, but I had to laugh about your phone looking "exceptionally fresh" (I use Deepl for your language).
Good thing you found your old friend then!
Kinda bet you can get the videos back!!! Those repair-guys can do miracles (I saw a docu on that).
P.S. do you have such a weight blanket for better sleep?
We now have two (and let me tell you 8kg is too much!).

Koffie Digitalix zei

Sjit happens; wellicht dat en handige harry nog wat dingen van de harddrive kan redden. En soms moet je gewoon een paar dagen wachten totdat het ding echt in en in droog is.

Ellen zei

Dat is zeker balen maar een geluk dat het je oude telefoon was ffffffff. Jammer van de filmpjes. Ik zet dat soort dingen zoals foto's en filmpjes altijd op een stick. Misschien een idee.

Jolande zei

OEPS....Ik hoop voor je dat hij toch nog gaat werken en de filmpjes niet voor altijd weg zijn.
Sinds wij pc's hebben maken we elke maand een backup van wat we willen bewaren. Als er iets binnenkomt op mijn telefoon haal ik dat er gelijk af, zodat het aan het eind van de maand meegaat in de backup en als mijn telefoon wegraakt/kapot gaat of wat dan ook we niet meer dan een maand kwijt zijn.

Floor zei

Dat is zeker balen.
Misschien kan de telefoon opengemaakt worden en dan met een föhn (niet te dichtbij) droog maken?
In een bak met ongekookte rijst leggen heb ik ook wel eens gehoord, de rijst absorbeert het vocht.
Duurt natuurlijk wel even.
Maar de simkaart doet het misschien nog wel in een andere telefoon, maar ik heb geen idee of de filmpjes op die kaart staan, of op de telefoon zelf.
Anders opzoeken op Google wat kan helpen.

Ferrara zei

Om te janken, die filmpjes. Voortaan niet zo lang wachten met ze ook elders te zetten , ik zag het woord stick al in een reactie. Ik heb makkelijk praten want ik gebruik mijn telefoon alleen om bereikbaar te zijn en om patience te spelen op momenten dat het zo uitkomt. (trein, wachtkamer enz.) Ik hoop echt voor je dat er nog wat valt te redden.

Marthy zei

Je hebt al veel goede raad gehad, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Marieke zei

Niet stom. Wel pech. Gelukkig heb je een levensmaatje die veel kan oplossen. En door je eigen levenshouding kom je hier over heen.👍

Hans zei

Het slapen of het niet slapen komt bekend voor helaas.
Een mobiel hoef je ook niet te wassen, maar soms floept hij zomaar mee.
Het is inderdaad jammer als je persoonlijke herinneringen zou kwijt raken. Hans

Josephine zei

Echt balen is het wel maar niet stom. Wel jammer als de filmpjes
verloren gaan maar wie weet gaat het toch nog lukken Bettie,
ik DUIM voor je, 🤞🤞🤞🤞🤞🤞🤞

roentare zei

I change my phone every 2 years. Just to be safe.

blauwruitje zei

Ohh neee wat erg. Ik duim heel hard mee.