Totaal aantal pageviews

donderdag 4 mei 2023

Een vol museum

 Behalve een leeg museum, is er in Hoorn ook een vol museum. Heel erg vol mag ik wel zeggen. 
En dat is het museum van de Twintigste Eeuw. Een museum vol zaken van de twintigste eeuw en een feest van herkenning voor mensen zoals ik. Dat hoorde ik ook deze keer weer andere mensen zeggen: Een feest van herkenning!
Ik ben er vaak geweest,  want ook dit museum heeft naast de vaste collectie regelmatig nieuwe exposities die ik dan graag wil zien. Nu is er bijvoorbeeld een Legotentoonstelling. Hartstikke leuk om te zien.  

Allemaal herinneringen, ook vanaf het begin van de twintigste eeuw. Echt een aanrader. 


Ik heb bijna vertederd staan te kijken naar deze theedoek. Bijna hoor, de tijden zijn gelukkig echt veranderd. Ik werd al niet meer voorbereid op een huwelijk. Wel op een baan waarmee ik mijn brood zou kunnen verdienen. 

Meer info over het museum: klik



18 opmerkingen:

Judy zei

Toevallig las ik over dit museum deze week op een andere plek. Leuk! Wel erg veel oranje...

Sjoerd zei

Goh, de beelden roepen herinneringen op uit mijn jeugd. Super dat fonduepannetje, dat werd een hele rage in die tijd,

izerina zei

Oh wat leuk. We hebben regelmatig vleesfondue gegeten

Iris Flavia zei

I have to ask my Brother if he still has the darn fondue-set we grew up with. Fat over an open flame - a horror for me ;-)
Each and every New Year´s Eve.
Oh, but I LOVE the stove! Ingo´s parents still in basic have the 1970´s kitchen in these wonderful colors.
Oh - the klick!!!! I just need to turn around to see the pattern on a skirt I found in the street!!! And a barber-shop had that, too, as my Grandma!
I would LOVE to visit that museum!!!
On the list!
Shoot. Over 300 km from Emden, where we will be come Ausgust. Hoped it twas closer.
The website will have to do. Thank you, this is fun!

pourquoi pas ??? zei

Ik heb erg genoten van dit museum en inderdaad een feest van herkenning, echte aanrader.

Mevrouw W. zei

Met dat oranje en bruin en grote motieven ben ik opgegroeid. Toen ik mijn ouderlijk huis leeghaalde vond ik ook da oude fonduepan terug en hebben we daarna een paar keer met onze kinderen gefonduud.

Kitty zei

Leuk museum, Rob heeft er een aantal jaren gevrijwilligd. Ik heb er onlangs nog een scrapvriendin over getipd, zij was in de kop op minivakantie.
Die theedoek vind ik wel tenenkrommend hoor, tsss! Gisteren hoorde ik nog van een overbuurvrouw dat ze ontslag kreeg toen ze zwanger was en ging trouwen. Maar dat was "Toen".

N8W8 zei

Leuk artikel en heerlijk om daar rond te dwalen en terug in de tijd te gaan!
Dank je wel voor de tip over de Legotentoonstelling!!!
Fijne dag!

Miriam zei

Hoewel ik iets jonger ben dan jij, herken ik ook van alles. Op de een of andere manier trekt het me toch niet zo, misschien moet ik m'n lichte tegenzin eens overwinnen en het gewoon proberen.

Jolande zei

Oh dat lijkt me nu wel een leuk museum.

roentare zei

The whole set of photos showing this retro stylish kitchenware is so fantastic

miekequilt zei

Die oranje fonduepan!! En de rest die je laat zien, alles leuk en herkenbaar. Lijkt me heel leuk om eens heen te gaan.

Ferrara zei

Nostalgie viert hoogtij, inderdaad een leuk museum en voor onze generatie heel herkenbaar.
Ik herinner me mijn oranje pannen en broodtrommel, gespaard voor de uitzet ... maar het huwelijk ging niet door.

Mevrouw Niekje zei

Geweldig! Die fonduepan hadden wij ook, maar dan de groene versie. En natuurlijk Swiebertje, ik heb nog een foto van mij met mijn handen voor mijn ogen, zo spannend vond ik het!

KnutzEls zei

Terug in de tijd. Zo'n gezellig museum. Altijd leuk.

Alet Venhuizen zei

Lijkt me zeker leuk om eens te bezoeken!

Tine de Jong zei

De foto's die je liet zien gaven mij ook herrinneringen daarbij want herkende vele.

blauwruitje zei

Echt een geweldig museum. Ik kom er ook graag.