Totaal aantal pageviews

maandag 22 juni 2026

Maandag

 


Een heel goed advies vond ik dit niet hoor. Dat van de linkerfoto.

Het is juist leuk om naar muurschilderingen te kijken en meestal neem ik ook de tijd om dat goed te doen.
In deze buurt in London barst het namelijk van de murals. Shoreditch/Bricklane. 
Telkens weer nieuwe verrassingen. De foto's van vandaag heb ik allemaal gemaakt in 2025. 
Er was veel te zien toen. Ook veel kleine dingetjes. Zoals een space-invader.



Dus ik ben een tijd blijven staren. In de eerste plaats omdat er daar op die hoek een spel van licht en schaduw plaats vond. 
In de tweede plaats omdat ik het gezicht van de man knap geschilderd vind. Ook een spel van licht en schaduw trouwens.
En tenslottte omdat ik me echt afvroeg en vraag wat de gedachte hierbij is. Daar kun je verschillende ideeën over hebben en misschien is dat wel de bedoeling van de kunstenaar geweest.

13 opmerkingen:

Judy zei

Dat is een druk hoekje daar rechtsboven. En wat zou er nou niet 'go away'?

Bertiebo zei

Beestjes?

Kitty zei

Ik vraag het me ook af… 😉 Knap gemaakt, gaaf deze mural!

Emie zei

Heel intrigerend en mooi gemaakt!

Marlou zei

Zeker... ik bleef meteen even "staan" en dacht aan die man.
Wat zou er achter zitten??

Janny zei

Heel knap geschilderd die gezichtsuitdrukking!

Iris Flavia zei

I´m puzzled, too! And it´s very well done.

Jolande zei

De mural heeft Mental Health als thema en is een herinnering aan Keith Flint van The Progidy, die zelfmoord heeft gepleegd. Het gezicht is inderdaad heel knap geschilderd. De invader vind ik natuurlijk hartstikke leuk.

miekequilt zei

Mooie markante kop. En fijn dat Jolande het antwoord heeft.

In de weer zei

Knap geschilderd, dat zeker en mooi dat Jolande er wat over wist !

Karel zei

die mogen er zeker zijn Bertiebo

rustige middag groet

Sjoerd zei

Het brein van de kunstenaar maakt af en toe rare sprongen. Ik vind ze wel leuk.

Sami zei

Nice find Bertie. The man has a very intense stare. 😳 Thanks for participating in Monday Murals.