Totaal aantal pageviews

zondag 28 juni 2026

Over een tuin en potten

 

Kijk ons illustere tweetal daar nou toch weer zitten op hun muurtje. 
Ze hebben het volle zicht op de geraniums, de oleander, de vijg . Kortom, op een groepje potten. 
Zij lijkt enigszins verbaasd te zijn en hij denkt: 'Tja, best mooi inderdaad, maar je kan beter de andere kant op kijken. Want daar:

En die stokroos is leuk hoor, maar kijk nou toch eens naar de echte roos. Die heeft in al die jaren nog nooit zo extreem vol gezeten. En ik zit er met mijn rug naar toe. Grrr.. '.

Hij heeft gelijk. Ik zal het stel even omdraaien. 
En hij heeft ook gelijk wat de roos betreft, want wat een weelde! 



We kunnen er nog een paar jaar van genieten hopelijk en dat is wel fijn. 
Want tsjonge, in Amsterdam zullen we balkontuinier gaan worden. Met veel potten. 
En het stel mag mee, wat zeg ik, MOET mee. 


23 opmerkingen:

Judy zei

Natuurlijk moet het stel mee! En wat een pracht, de rozen! Alles is mooi in je tuin!

izerina zei

Wat een weelde.

In de weer zei

Mooi Bettie, maar op een balkon kan ook nog heel veel !

miekequilt zei

Mooie roos. Kan je hem niet alvast stekken en in een pot doen?

Emie zei

Ik stel vast dat dit het jaar van de rode roos is en jullie zijn de winnaars!

Haba zei

Het is een goed jaar voor klimrozen ook de mijne staat er mooier bij dan vorig jaar. En op een balkon kan ook veel moois bloeien.

Marieke zei

Gave roos.

Karel zei

mogge Bertiebo
dat is zeker een prachtige rozenweelde , daar zullen die 2 en jullie zeker van genieten
en ik wed dat zij en jullie ook het balkon mooi en fleurig gaan maken

geniet de dag

Mevrouw W. zei

Prachtig!

Anoniem zei

Prachtige rozen, de kleur is ook zo mooi.

Kitty zei

Wat een geweldige kleurexplosie! Jullie zullen vast wel het een en ander gaan missen maar jullie krijgen er ook wat voor terug hè... Tot het zo ver is in ieder geval maar genieten.

Ferrara zei

Die twee hebben het maar goed in de tuin vol weelde. Geniet er nog maar van. Dat balkon komt wel en zie je dan wel weer.

KnutzEls zei

Die twee zullen zich op een balkon ook thuis voelen. En nu zaad verzamelen of stekken, voor later.

Iris Flavia zei

Cute coupe and ohhh such beautiful flowers!!!

Floor zei

Jullie gaan blijkbaar verhuizen naar Amsterdam en dan de tuin missen en die mooie roos.
Dat is wel erg jammer.
Maar de potten en misschien ook die leuke beelden gaan mee.
Misschien maar een nieuwe roos op het balkon, of wie weet lukt het om een stekje te maken van deze roos?

Janny zei

Leuk stel en je roos is werkelijk schitterend!

Nietzomaarzooo zei

Heel weelderig bloeit jouw roos en die kleur is ook al zo prachtig. Geniet er nog maar heerlijk van.

Miriam zei

Heel erg mooi de roos! Het is een prima rozenjaar.

charlie zei

op You tube te zien: judy .Chicago’s dinner party met Nederlandse uitleg!

Aleida zei

Een balkon is wat lastiger dan een tuin, maar sommige planten, ook groenblijvend, kunnen een balkon echt wel mooi maken. Een roos is moeilijk, misschien dat het lukt in een heel hoge pot, maar dan nog. Veel kans op luis en blijft toch beetje ondermaats. Er zijn betere opties. En tja de tuin zullen jullie misschien missen, maar er komen andere dingen voor in de plaats.

Sjoerd zei

Schitterend zijn die rozen...

Jolande zei

Ze zijn prachtig. Nog maar flink van genieten.

Marthy zei

Ja, je roos doet het prachtig en die ga je missen. Ik mis mijn tuin en vooral mijn moestuin maar het is zo als het is. Er is wat anders voor in de plaats gekomen, het campertje.