Totaal aantal pageviews

zaterdag 28 september 2019

(Bad)kamerplanten

Je hebt natuurlijk kamerplanten. Daar heb ik er op dit moment in mijn leven heel wat van.
Zoveel zelfs dat het een beetje te veel werd in de kamer.
Er moesten een paar planten verdwijnen. Nou verdwijnen niet, verplaatsen meer.
Zo ook deze, die ging naar de badkamer en blij dat hij daar mee was.
Hij was eerst een heel klein asparugusje maar hij  groeide en groeide en vindt de atmosfeer kennelijk erg prettig.
's Morgens valt er zon binnen en dat is blijkbaar genoeg.
Want de verwarming hebben wij nooit aan in de badkamer. Echt nooit.
We hebben een heerlijke grote douche. Ik stap er rechtstreeks uit bed onder en er weer onder vandaan en dan kleed ik me aan. Nog in de doucheruimte waar het dan heerlijk warm is. Nooit koud.
Blijkbaar vindt de asparagus dat ook genoeg! Ik vind hem zo mooi, met die dunne sprietjes en toch vol!

Er was nog een plant, die is zelfs helemaal in de badkamer opgegroeid. Die is nu zo groot dat hij daar niet meer paste en noodgedwongen naar beneden verhuisde. En nu maar hopen dat-ie het pikt!




16 opmerkingen:

Sjoerd zei

warm en af en toe een stoombad vind die Asparagus een super omgeving...

Nietzomaarzooo zei

Zijn natuurlijke habitat kennelijk; vochtig en licht van bovenaf. Grappig wel zo'n badkamerplant.

Kitty zei

Mooi!
Wij hebben een orchidee in de badkamer, met twee nep-bloementakken er in want anders is hij zo kaal ;P. Staat wel aardig en als ze bloeit mogen de neppers er een poosje uit, hahaha. Ik noem haar onze badkamerbeauty :D

izerina zei

Lijkt me heerlijk douchen in zo'n "jungle".

schrijfselsvanmij zei

Ook hier steeds meer planten in huis maar nog geen (echte) in de badkamer

Judy zei

Ik vind het prachtig in de badkamer staan. Helaas kan dat bij mij niet, er zit geen raam in mijn badkamertje.

Marleen zei

Die Asparagus staat echt mooi daar.

Rianne zei

Ik wil graag planten op de badkamer, maar aangezien er geen daglicht binnenkomt, doe ik het maar niet. Dat vind ik zielig voor de plant.
De asparagus staat er mooi bij.

Floor zei

Wat gezellig die planten in je badkamer.
Bij mij kan dat helaas niet, want ik heb geen raam in de badkamer, wat behoorlijk onhandig is.
Maar je mooie plant houdt vast van een vochtig klimaat.

Ageeth Mooij zei

Ik ben benieuwd hoe licht onze badkamer is na de verbouwing, die over een paar weken van start gaat. Het is nu een donkere plek in hoofdzakelijk jaren 70 beige en ik ben er aan gehecht. Maar het idee dat er misschien wel zo'n mooie plant ik kan groeien straks, is een goed vooruitzicht.

Onliemie zei

Ha goeie tip. Ik ga die asparagus eens proberen in de badkamer. Staat gezellig een plant in de badkamer maar mijn "varens" overleven het nooit lang en dan wordt het al gauw een dor en afvallend boeltje. En dan geef ik het maar weer op.

miekequilt zei

Bij ons “ ineens” vier planten in huis na jarenlang zonder. Staat weer gezellig. En een plant in de badkamer komt er nu ook. En een bromelia in de slaapkamer , schijnt te helpen tegen snurken en je slaapt beter, las ik. Nou, dat ga ik zeker proberen.

Alet Venhuizen zei

Mooi zo'n plant in de badkamer. Ik heb er een Pilea staan die her er ook prima naar z'n zin heeft.

The Real Illuminati Temple zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Els04 zei

oh cool!

Jeanne zei

Wat een gezellig idee, een plant in de badkamer.
Hij ziet er ook erg gezond uit.