Totaal aantal pageviews

zondag 1 september 2019

Paul Minnebo in Galerie Kolff

De broer van mijn man, mijn zwager dus, exposeert samen met Elselien Taconis in Galerie Kolff in Zoeterwoude. Wij waren uitgenodigd voor de opening.
Nog nooit in Zoeterwoude geweest, het leek me ook niet dat ik daar nu eens dringend naar toe moest en de opening was pas om 16.00 uur.
Dus we gingen eerst maar naar Den Haag. Frits wilde graag naar het Mauritshuis.
Toen we aankwamen op de expositie van Paul, vertelden we dat we eerst naar het Mauritshuis waren geweest.
'Aha ' zei Paul bescheiden, 'En, nog een paar aardige werkjes gezien daar?'.
Dat was zo, we zagen daar een paar aardige werkjes.  Daarover later meer.
Maar het werk van Paul vinden wij ook echt erg mooi. En wij niet alleen.
We hoorden het ook aan de reacties van andere mensen en we waren erg trots.
Ook het werk van Taconis , beeldhouwwerk, sprak ons aan.
Dus als je in de buurt bent van Zoeterwoude, op de juiste tijd, ga even kijken. Paul blogt bijna nooit, maar op zijn website kun je wel zijn werk zien.




Er gebeurde ook nog iets bijzonders.
Zo'n expositie wordt altijd geopend door iemand en dit keer was dat door een leraar van wie Paul lang geleden les kreeg, op de Koninklijke Academie. Of hij kende hem daar van, dat weet ik niet precies.
Enfin, die man begon zijn verhaal met een anekdote en die anekdote haalde hij uit een boek van Arnold Cornelis.
Ik kan me voorstellen dat je nog nooit van Arnold Cornelis hebt gehoord.  Maar hij was de eerste jaren op de middelbare school in Terneuzen, mijn leraar Frans.
Een bijzondere leraar. Zo eentje die ergens in maart zei: 'we zijn klaar met het programma voor dit jaar, dan ga ik nu Spaans geven want dat lijkt me veel nuttiger'.
Dit was overigens niet de anekdote. Die kwam uit een boek van Cornelis, die later als filosoof, in die wereld, heel bekend is geworden.
Een boek dat ik nooit heb gelezen, want dat is niks voor mij denk ik. Erg moeilijk.
Maar misschien ga ik het boek toch proberen, nu: De vertraagde tijd


16 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Leuk zo'n vernissage! En helemaal als het van een familielid is met prachtig werk!

KnutzEls zei

Prachtig werk!

Het lieve leven... zei

Wat leuk!

pourquoi pas ??? zei

Erg mooie Bertie, ik snap wel dat jullie trots zijn. Leuke man ook.

Wieneke zei

Altijd leuk als een familielid iets bijzonders doet. Het straalt een beetje op je af, he? :-)
Die Franse leraar is er een om in een gouden lijstje te zetten. Super!

Kitty zei

Ja leuk om daar bij te zijn. Je zwager maakt mooie dingen, dat zelfportret is prachtig!

Happy Earl Grey zei

Wat een mooi werk en wat een bijzondere ontmoeting.

Judy zei

Prachtige werken!
Heb even bij b.olcom gekeken naar dat boek, maar dat klinkt als zware kost.

Floor zei

Wat leuk om zo'n creatieve zwager te hebben. Mooi werk maakt hij, dus wie weet schildert hij jullie wel eens.

Sjoerd zei

Hij houdt van auto's... Dan kan het niet meer stuk.

Anoniem zei

Mooie werken. En een toffe leraar!

Nietzomaarzooo zei

Je zwager maakt ook wel aardige werkjes ;)

Al die lijntjes die samenkomen. Mooi! En lees graag wat je in het Mauritshuis opviel.

Ineke zei

Wat een prachtig werk!

Marthy zei

Ik heb al meer op zijn site gekeken herinner ik me. Ik vind zijn werk mooi.

In de weer zei

Erg leuk Bertie om daar bij te zijn, mooi werk, mag hij zéker trots op zijn !

Yova zei

Wat leuk dat je daar bent geweest. Er zitten mooie erbij. Echt toffe leraar!!! Fijne week. Groetjes,