Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 september 2019

Cadeautje van Cinema Oostereiland

Wij zijn al jaren 'Vriend', van Cinema Oostereiland.
Ons filmhuis, waar we vaak de nieuwste en beste films mogen zien.
Een mooie plek bovendien, met heerlijke stoelen. Met verschillende filmzalen en vooral een bioscoop waar je geen irritante reclames hoeft te ondergaan, waar je je niet hoeft te ergeren aan luid geknauw op chips op natuurlijk de meest belangrijke momenten en waar geen pauze zit in de film. Van tevoren kun je drinken wat je wilt, na afloop ook, maar de film wordt niet onderbroken.
En regelmatig geeft Cinema Oostereiland ons, de vrienden, een cadeautje in de vorm van een gratis te bezoeken film.
Zaterdagmorgen. Vooraf een kopje thee of koffie, een praatje van de directeur, een kleine vooruitblik op het nieuwe seizoen, iets over de laatste ontwikkelingen en dan de film: Fisherman's Friends.

 The Feel Good Film of The Year staat er bovenaan deze Flyer en dat zou best eens zo kunnen zijn.
Wij feelden in elk geval heel erg good na afloop, want wat een heerlijke film. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Het verhaal speelt zich voornamelijk af in Cornwall. Daar, in een dorp aan de kust, Port Isaac, wonen vissermannen en die kunnen zingen. Zeemansliederen. Dat doen ze als ze aan het werk zijn. Harde werkers die elkaar door dik en dun steunen. Familie, vrienden, zingen en Cornwall: hun leven.
En dan komt daar een groepje muziekproducenten uit London een vrijgezellenfeest vieren. Ze nemen een man uit hun groep, Danny,  behoorlijk in de maling door te zeggen dat hij moet zien een contract af te sluiten met de Fisherman's Friends. Het was een grap, maar Danny neemt het serieus en raakt ook serieus onder de indruk van de pure zang van de mannen. Hij probeert ze te contracteren en dat valt nog niet mee. Danny wordt ook nog verliefd op de dochter van een van de zangers en verder wordt het spannend of de plaatselijke pub zal kunnen blijven bestaan.

Dat dus. Een film met een lach en een traan en het loopt goed af. Precies waar ik van hou! Gaat dat zien!






17 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik kom echt nooit meer in een bioscoop of filmzaal. Hier in Hoensbroek, waar er vroeger drie waren is er nu gene meer.

Judy zei

Altijd fijn als het goed afloopt! Lijkt me een leuke film!

sjannesblog.com zei

O ja, lekkere film lijkt me. Ons filmseizoen start ook weer dus...........

Onliemie zei

Een mooie, ontspannende film. Lijkt mij ook wel wat. Fijne voormiddag hadden jullie.

Happy Earl Grey zei

Ik ga gelijk kijken of deze film in mijn filmhuis draait. Bedankt voor de tip!

nicole orriens zei

Dat klinkt als een fijne en rustige bioscoop zeg. Je maakt me ook nieuwsgierig naar de film!

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

helemaal een film voor mij.
Ik hoop, dat-ie hier in de Filmschuur gaat draaien!

Prettig weekend en groetjes van Malou

.

Nietzomaarzooo zei

Dat lijkt me een heerlijke film.

Els04 zei

Oh klinkt goed, en dat als geschenk: tof!

Marleen zei

Klinkt als een mooie film! Fijne bioscoop ook trouwens.

biebkriebels zei

Ja gewoon om van een film te genieten, zonder al die rompslomp erbij is heerlijk inderdaad. Engelse films zijn vaak de leukste, hebben dezelfde onderkoelde humor als wij Nederlanders.

Matroos Beek zei

Lijkt me wel mooi, zeker als je kan genieten in zo’n fijne bioscoop. Dat hebben wij hier helaas niet.

Mrs. T. zei

Klinkt goed.

blauwruitje zei

Dat klinkt inderdaad goed. Het is dichtbij dus misschien moet ik je advies opvolgen en gaan kijken :).
Groetjes Sandra

Neeltje zei

Heerlijk, af en toe naar de film.

Bertiebo zei

De f8lm is er vanaf 10 okt. (Dit was een voorvertoning)

The Real Illuminati Temple zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.