Totaal aantal pageviews

donderdag 5 september 2019

Lang Leve Rembrandt

In het Rijksmuseum Amsterdam, bezochten we de tentoonstelling Lang Leve Rembrandt.
Nog maar tot 15 september te zien en echt ontzettend leuk.
Meer dan 8000 mensen  uit veel verschillende landen stuurden een eigen kunstwerk, geïnspireerd op Rembrandt, in. En daarvan zijn er 693 te zien.

148, Eddy Elting, Cleaning Lady's, olieverf op Masonite.
 Er waren 7602 inzendingen boven de 18 jaar en 788 inzendingen onder de 18 jaar. Zoals deze:

502, Kleuters, de Nachtwacht, plakkaatverf

De jongste deelnemer was 3 en de oudste 90.
Ik vond het fantastisch. Er hangen prachtige kunstwerken. Geborduurd, geknipt en geplakt, geschilderd. Ontroerend, grappig, geweldig.
We hebben er heel lang rondgelopen. En misschien ga ik nog een keer. Zo leuk vond ik het. Wat een creativiteit, wat een inspiratie kregen de deelnemers, door Rembrandt.
Ja, verder kan ik niks doen. Ik moet me houden aan mijn eigen max van vijf  tot zes foto's.
Dan mag ik er nu dus nog vier. Hier komen ze:
215, Hannie Knot, Koudijs, Rembrandt van Rijn, verf op doek

292, Jorrik Hollands, Hollandse meester, acrylverf op schilderkarton

314, Jasmijn Lanjouw, De Robotica-les van ingenieur Tulp-Stekker

567. Marius van Dokkum, Dames en Heren, olieverf op paneel


19 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke tentoonstelling. Ivm vakantie kan ik er niet heen, dus ben ik blij met jouw foto’s.

sjannesblog.com zei

Ja, zo'n leuke tentoonstelling. Je komt niet uitgekeken!

Ageeth Mooij zei

Geweldig dat mensen zich zo hebben laten inspireren en dat ook kunnen laten zien!

Els04 zei

super tof!!! zag je ook de spinnen in de tuin? die zou ik nog graag eens zien.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

tot 15 sept.... dan moet ik opschieten.
Wil 'm ook graag zien.
Die van Marinus vind ik echt heel geestig!

Groetjes van Marlou

.

Nietzomaarzooo zei

Goede reminder. Soms vergeet ik dat er zulke leuke dingen te zien zijn en ben ik te laat om te gaan kijken. Terwijl ik 'tijd zat' heb.

pourquoi pas ??? zei

Ik ga het ook niet meer redden maar wat een leuke foto's.
Ik hou van de schilderijen van Marius.
Al wordt ik van deze niet echt vrolijk.
Ik ga ook zondag naar Anastasia. s"Middags.
Ik wens je al vast heel veel plezier en ik ga kijken of ik je zie.

Judy zei

Hartstikke leuk!

biebkriebels zei

Ja wat een leuke tentoonstelling he, al die creativiteit onder de mensen, heel indrukwekkend !

Jeanette Renting zei

Morgen en overmorgen weer 6, dan kun je meer laten zien ;-)

Matroos Beek zei

Prachtig initiatief. Het eerste (bovenste) schilderij is mijn favoriete werk!

Céline zei

Mooie foto's, helaas red ik er het niet meer om te zien. Hopelijk wil je nog een blog hierover schrijven...

In de weer zei

Ooh, wat zijn er toch veel talentvolle mensen.

Marthy zei

Echt heel leuk, mooi enz. Ik zag er al wat van op TV en zou er graag naar toe zijn gegaan.

Sjoerd zei

Best wel een leuk idee om dat op deze wijze te doen...

Marleen zei

WIj vonden dit ook ontzettend leuk om te zien.

Ineke zei

Zo'n leuke tentoonstelling!!!

Ferrara zei

Gaaf zeg. Hopelijk lukt het ons nog deze tentoonstelling te gaan zien. Dank voor de tip.

Lieve zei

Tijdens onze fietsvakantie bij de noorderburen hebben wij het Marius van Dokkum museum in Harderwijk bezocht, een aanrader :-)