Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 september 2019

Space invaders

'Als we toch in Amsterdam zijn, als we onderweg naar de Hermitage een beetje rondzwerven, kunnen we net zo goed ook een beetje zoeken naar Space Invaders', dachten we.
De Blauwbrug is vlak bij de Hermitage en we wisten dat er daar eentje zou moeten zijn.
We zijn de hele brug aan allebei de kanten over gelopen, al speurend.
We vonden hem niet
Tot ik hier bij deze lantaarns, een heel klein wit randje zag. Vanaf de brug gezien dan.
Zou dat het kunnen zijn?
Mijn man liep er om heen,  wrong zich achter het hekje en ja hoor daar was het.
Dat witte randje was een randje van het tableautje. 
Yes, een echte invader!
Ik kroop onder het hekje door en zag het uiteindelijk ook.
Om ons heen waren veel mensen. En dan heb ik echt de neiging om te zeggen:  'Mensen, kom kijken. Hier zit er eentje!'.
Maar dat deed ik niet.
En het viel ook niemand op dat wij daar nog al raar foto's stonden te maken.


Het is zo leuk als je er een vindt, alsof je een hele prestatie hebt geleverd, zo voelt het.


En toen was de dag nog maar net begonnen. Nou ja we waren al een tijd onderweg, maar onze Amsterdamdag was nog maar net begonnen. De Hermitage moest nog komen. Daarover morgen meer!
Of overmorgen!

19 opmerkingen:

anja zei

Ha, eindelijk een keer de eerste reactie van mij:-)
Leuk, die space invaders.
Ik meldde al een keer de app.
Lees er hier meer over;
https://www.space-invaders.com/flashinvaders/

Linda zei

Well, that is cute!

Lot zei

Dan hoop ik dat dat over de juwelententoonstelling gaat, daar wil ik ook graag naartoe. Hermitage heb ik zelfs nog nooit bezocht maar ken het gebouw wel van ervoor.

Sjoerd zei

Ook dit is echte street art... Mooi dat je het gevonden hebt.

Bertiebo zei

Ja daar gaat het over, Lot en ga maar vast plannen, want het is fantastisch!

Kitty zei

Haha, leuk hoor, goed gespeurd!

Nietzomaarzooo zei

Misschien ook eentje onder een brug? :)

sjannesblog.com zei

Lijkt me een leuke speurtocht en de Hermitage staat op mijn lijstje voor later.

Judy zei

Wat leuk, die space invaders. Nou ga ik er ook eens op letten.

nicole orriens zei

Wat een leuke vondst! Ik kan me voorstellen dat je daar heel opgetogen van kunt zijn!

Rianne zei

Weer wat geleerd. Amsterdam heeft spaceinvaders. Dat moet ik onthouden voor wanneer ik daar weer eens naartoe ga.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat leuk!
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik ga ze opzoeken.
Zeker deze op de Blauwbrug...

Groetjes van Marlou

.

Marleen zei

Ik heb onder een steen gezeten denk ik.. had er echt nog nooit van gehoord. Inmiddels even gegoogled haha, maar inderdaad leuk! Zal er ook eens op letten of ik ze ergens zie.

Ineke zei

Had er nog nooit van gehoord, maar hier bij jou lees en leer veel van alles wat je schrijft. Dank je wel!

Ageeth Mooij zei

Geweldig leuk vind ik dit soort acties!

Marthy zei

Het is even zoeken maar dan zie je ook wat, leuk.

Het lieve leven... zei

grappig!

Alet Venhuizen zei

Wat leuk. Ik kende ze niet.

In de weer zei

Wat leuk dat je er weer een hebt gevonden, dan kan de dag bijna niet meer stuk.