Totaal aantal pageviews

woensdag 4 september 2019

Nomen est Omen (bijgenaamd Marga's rubriek)

Marga gaat maar door hè. Nu hoorde ze weer van de wielrenner Cees Haast.
En Els stuurde een mailtje aan de Natuur-en Vogelwacht in Dordrecht en kreeg antwoord van ene Rob Haan.
Marga weer:
Op NPO 1: Mevr. Bosboom , boswachter

Dhr. Appelman, fruitteler. Ook van Marga. 
Je ziet hem hieronder: E. Appelman. Ik heb Appelman even opgezocht want dat is in mijn omgeving een vrij veel voorkomende naam. Die ik dus vaak genoeg zag. En er zijn hier veel fruitbedrijven.
En inderdaad is het bedrijf in mijn buurt gevestigd. Maar
de combi miste ik.

 Nogmaals Marga: In de zaterdagbijlage van de PZC ging het over de reisjournalist Hans Avontuur.
Een dag later weer een: Jan van de Wal, binnenschipper.
Marga, ik vind het echt een hele Kunst. (Ha, heb ik er ook weer eens een)

15 opmerkingen:

Judy zei

Leuk! Moet er toch echt ook eens op letten.

Ageeth Mooij zei

Zo leuk! De destijds gekozen achternamen vertelden soms ook iets over het werk, maar ook de aard van een familie.

miekequilt zei

Leuk gevonden weer, ik zie zoiets maar zelden.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

ik vind het elke keer zo geinig!!
Zouden ze nou echt hun beroep kiezen op hun naam? :-))

Groetjes van Marlou

.

Nietzomaarzooo zei

Leuke rubriek!

Marga zei

Soms zeg ik wel eens: Ik heet Marga Kunst, gelukkig niet Oog of Been van mijn meisjesnaam!

Marga zei

trouwens, JW vind er ook wel eens een hoor!

Adriaantje zei

Haha, ik ga er ook op letten. Zo leuk.
Vroeger (misschien nu nog wel, maar ja 40 jr. na) heette de moeder van m'n leerling:
mevr. den Dikken - Buijk.
Veel namen vergat ik, maar deze nooit ;)

Onliemie zei

In Nederland ga je dat wel vaker zien, denk ik. Daar zijn de familienamen wel heel bijzonder.

Matroos Beek zei

Leuk is dat! Soms is het ook niet leuk. Toevallig deze ochtend contact gehad met dhr. Pisman. Het lijkt me toch niet fijn om zo te heten... Maar wat doe je als je familienaam je echt niet bevalt?

Marleen zei

Haha blijft leuk! Soms moet het zo zijn, denk ik.

Ferrara zei

Er zitten weer voltreffers bij.

Sjoerd zei

Je moet er echt toevallig tegenaan lopen. er zitten weer juweeltjes tussen.

Kitty zei

Je moet er denk ik oog voor hebben, heel soms zie ik het, heel soms maar. Ik lees deze ontdekkingen altijd met veel plezier.

Jeanne zei

Nog eentje:
Ene meneer Vogel die een vliegviswinkel runt!