Totaal aantal pageviews

dinsdag 3 september 2019

Kermis

Kermis in Hoorn. Jet geniet van haar suikerspin.

Zelf genoot ik beduidend minder. Aan die kermis merk ik dat ik nu toch echt (en definitief) oud ben.
Ik kan niet meer goed tegen het lawaai, de keiharde muziek vooral.
En zeker niet tegen al die wespen!

Onze dochter vertelt haar dochters altijd als er in hun eigen buurt een kermis is, dat ze maar eens per jaar naar een kermis gaan en die is in Hoorn.
Dus toen Anna kwam logeren, werd ze door haar moeder en zusjes weggebracht en gingen we met elkaar naar de kermis.
Op woensdagmiddag, woensdag is familiedag en de prijzen liggen dan een stuk lager.
Mooi weer was het en dus heel erg druk. Het was maar goed dat ik af en toe een klein steegje wist om even bij te komen.Want echt, het is niks meer voor mij.
Vroeger had je op het plein aan het eind van de route,  ook altijd een nostalgische kermis. Met wat rustiger attracties. Die is er niet meer.
Er is wel een middag een zg. prikkelarme kermis. Waarbij de volumeknop wordt teruggedraaid en er minder geknipper van lichtjes  is. Maar toen waren we nog in London. 
Voor de tweeling en een dag later voor Odin was er meer dan genoeg. De buggy's, een draaimolen, eendjes vangen.
Voor Anna was er juist niet zo veel. Voor een heleboel attracties is ze gewoon nog te klein, die zijn echt vreselijk eng. En voor de draaimolen is ze eigenlijk al te groot.
Met Anna ben ik de volgende dag nog eventjes gegaan en toen was het wel een stuk rustiger, gelukkig.

Vervolgens kwam Odin logeren en ook met hem gingen we even naar de kermis.
De buggy's vond hij wel leuk, maar in de draaimolen moest hij een beetje huilen.
De Hoornse kermis is echt groot en met Odin hebben we niet eens de ronde afgemaakt. Hij heeft, later tijdens de logeerpartij, veel meer genoten van de kinderboerderij.

Maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar gewoon weer hoor. Zal je zien.






18 opmerkingen:

izerina zei

Je zal maar vlak bij de kermis wonen. Dan zou je een hutje op de hei huren

Sjoerd zei

Vroeger was ik er niet weg te slaan. Maar ineens was het over. Nog een paar jaartjes dan gaan ze alleen naar de Kermis, komen ze bij opa en oma geld ophalen...

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

net als jij kan ik ook niet meer tegen de herrie. (ouwe oortjes!)
Je zult mij dan ook echt niet meer voor m'n plezier over de kermis lopen...

Groetjes van Marlou

.

Kitty zei

Het is er voor ons dit jaar nog niet van gekomen om met Daan te gaan. Volgend jaar herkansing, ik denk dat ik maar oordoppen aanschaf... ;)
Weet je dat het me voor het eerst opviel vanochtend dat je een "citaat van de week" op je blog hebt staan?

sjannesblog.com zei

Kermis is aan mij niet besteed. Ik ga er in een grote boog omheen.

Emie zei

De foto's zijn fantastisch. Maar net als Jeanne zal je mij er nooit tegengekomen.

Floor zei

Ach ja, vroeger vond ik het leuk als kind, maar nu ga ik er niet meer naar toe hoor.
Een prikkelarme kermis, heel leuk dat dit ook bestaat.

miekequilt zei

Ik liet vroeger een vriendin met mijn kinderen naar de kermis gaan. Want ik vond en vind er niks aan. En als de kleinkinderen willen, zullen ze een ander slachtoffer moeten zoeken om mee te gaan. Ik houd trouwens ook niet van pretparken!

nicole orriens zei

Ik vind het idee van een kermis altijd wel leuk, maar de praktijk niet. Ik kan niet goed tegen de herrie en de drukte.

Ferrara zei

Kermis. Ik loop er niet warm voor. Mij zul je er niet zien.

Marga zei

Jemig, dat citaat van de week zie ik nu ook voor het eerst!

Marthy zei

Net als Mieke hou ik niet van kermissen en pretparken. Dus in ben blij dat ik tegenwoordig in de Ardeche zit als de kermis plaats vindt want ik woon midden op het dorp, daar waar de kermis is.

Judy zei

Ben ook geen fan van kermissen en pretparken. Mijn zoon ging vroeger met zijn vader.
Prikkelarm... vooruit dan wil ik nog wel kijken.

KnutzEls zei

Kermis laat ik ook graag aan me voorbij gaan.

In de weer zei

Hier nog iemand die niet meer van de kermis houd, maar wel van suikerspin en oliebollen !!!

Céline zei

Kermis, 1 keer per jaar in mijn dorp: een paar attracties en dat was het.
Maar de kermis op 3 oktober in de stad, die is groter en luider. We gaan dan er soms heen, mits het weer goed is. En ze hebben dan een Nostalgische kermis ergens in de stad, die is leuk voor de kleintjes en ouders.

Alet Venhuizen zei

Wij gaan nooit naar de kermis. Ik hou er helemaal niet van!

Onliemie zei

Ook niet aan mij besteed een Kermis. Geef mij maar de kinderboerderij. Daar wil ik wel elke dag naar toe. Zal ook wel aan mijn leeftijd liggen. ;-)