Totaal aantal pageviews

zaterdag 14 september 2019

In m'n nachthemd en op kaplaarzen...


Normaal gesproken ben ik best goed in inpakken voor een vakantie. We kunnen niet veel meenemen en ik pak meestal  op het laatste nippertje in. We hebben een paar controlevragen die we altijd aan elkaar stellen, zoals 'heb je je pillen' en 'zorg jij voor de tandpasta?' en dan vergeet ik eigenlijk nooit wat.
Maar deze keer ging het fout. Om twee redenen.
1. Ik had gedacht dat het op het noordelijkste eiland veel koeler zou zijn.
2. Het laatste nippertje was dit keer het te laatste nippertje,  waardoor ik erg gehaast was.

Nou, niks koel op Schier, het was bloedheet en er was geen verkoelend zeewindje.

Ik had een lange broek aan en eentje mee. En een trui en regenkleding. Geen korte broek, geen jurkje niks.
Nou ben ik niet van het halfbloot rondlopen, maar dit was echt te erg. Dus probeerde ik het dunne, maar vrij lange bloesje dat ik mee had, als jurkje te dragen. Helaas was het niet zo lang als ik dacht. Het kon echt niet.
Ik heb nog even in een winkel gekeken waar buiten een leuk en luchtig jurkje hing, maar ja, 89 euro en ik wist zeker dat ik het nooit meer zou aantrekken, dus dat was het niet.
En toen dacht ik aan mijn nachthemd. Korte mouwen, dun maar niet doorschijnend, ruim zittend en tot net onder de knie zodat er goed mee te fietsen zou zijn.
'Loop ik voor gek' vroeg ik mijn man, hoewel die niet heel betrouwbaar is in dit soort zaken.
Hij zei dat hij het prima vond, maar dat zegt-ie altijd.
Dus ik moest, geheel zelfstandig,  besluiten om het te doen.
In mijn nachthemd op Schier!
Heerlijk en luchtig gelopen en gefietst. En ik zei al: het is er rustig.

 's Middags gingen we,  met een gids van Natuurmonumenten, een soort van wadlopen. Een excursie op het wad. Met een groep!
En daar moesten we kaplaarzen bij aan, inbegrepen en verplicht.
'Zo klein mogelijk', had de gids gewaarschuwd bij het passen.
Ik nam maat 35. Helaas houdt maat 35 geen rekening met dikke kuiten.
Het puilde nogal, daar onder dat nachthemd.

Enfin, zo kwam het dat ik daar liep in mijn nachthemd en met kaplaarzen. Af en toe speurend naar mensen die mij na zouden kijken.
Maar zo interessant was ik nou ook weer niet natuurlijk.
De excursie was dat wel. Daar heb ik zeer van genoten!

26 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Geweldig Bertie, had ik willen zien! Een prima oplossing toch!

Kitty zei

Whahaha!
Ik ben zonder inpaklijstje reddeloos verloren. Zonder ben ik dus wel eens onderbroeken vergeten...

miekequilt zei

Wat een geweldige oplossing , ik denk dat ze wel gekker geklede mensen tegenkomen. Maar ik kan me voorstellen dat je je een beetje opgelaten voelde.

Marleen zei

Oh Bertie, hilarisch! Maar goed hoor, dat je gewoon je nachthemd aangedaan hebt.
Ik kan zelf echt niet zonder lijstje. Heb het een keer geprobeerd maar was meteen de helft vergeten.

Happy Earl Grey zei

Geweldig, mooie herinnering aan schier. Ik ben van de lijstjes hoor.

schrijfselsvanmij zei

Hilarisch, ik had je wel willen zien zo :-D

Nietzomaarzooo zei

Goede ingeving dat nachthemd. Met kaplaarzen erbij. Geen sigaar a la Ma Flodder??

Mevrouw W. zei

Goede oplossing!
Leuk dat je een excursie op het Wad deed. Zou ook iets voor ons zijn.

Ferrara zei

Fantastische oplossing. Het is dat je het zelf weet, maar een ander valt zoiets niet eens op. Wat weer betreft ben ik meestal goed voorbereid dankzij meneer F. regelmatig raadpleger van buienradar.

izerina zei

Prachtig! maar alleen jij wist,dat het een nachthemd was

Griemmank zei

Hahahaha, dit was dus een leermomentje. Voortaan begin jij eerder én gefocust met inpakken. Maar ik lig hier wel in een deuk.

biebkriebels zei

Hilaries, een goede oplossing! Je moet maar denken die mensen zien me toch nooit meer....

mar zei

Nieuwe kledinglijn.

Rianne zei

@indiaaninjekast, een account wat ik op Facebook en Instagram volg, zou fier op je zijn. Zij is van mening dat je altijd alles kunt dragen (rekening houdend met het weer). Dat laatste is precies wat jij hebt gedaan.

En misschien... heb je een van de andere deelnemers op ideeën gebracht.

PS. Ik heb ooit een youtube filmpje gezien waarin een dame een week lang verschillende nacht/lingerie items naar het werk droeg, en geen hond, maar ook haar collega's hadden het in de gaten. Als de styling maar goed is.

Matroos Beek zei

Hilarisch Bettie! Geeft niks, ze kennen jou daar toch niet! En ja, ik ken dat, mijn man zegt ook op alles dat het goed staat. Daar zou ik dus ook niet durven op voortgaan... 😁

Onliemie zei

Nu ben ik wel ontzettend benieuwd naar dat nachthemd! ;-)

Het lieve leven... zei

Hahahahaha...geweldig verhaal...en top dat je het gewoon gedaan hebt...helemaal leuk!

Sjoerd zei

Ik kan me toch wel voorstellen dat het ook wel hilarisch was. Ik zou niet meer bijkomen van het lachen als er iemand achter was gekomen...

Judy zei

Nou had ik daar wel een foto van willen zien! :) Ik vind het zeer inventief!
Ik ben ook van de lijstjes, vreselijk.

In de weer zei

Lachen zeg !!!

Jeanette Renting zei

Het eerste woord dat in mij opkomt: trendsetter.
Geweldig dat je het hebt gedaan!!
(en ik denk ook vaak, ze kennen mij hier toch niet, zoals iemand anders ook schrijft, want wij vergeten ook wel eens wat op vakantie, alleen in nachthemd ben ik nog niet de straat opgegaan)

Ineke zei

Het kan gebeuren, maar goed opgelost!

Marthy zei

Nu hebben we wel een foto van die kaplaarzen gezien maar naar dat nachthemdje ben ik ook wel nieuwsgierig;-)

KnutzEls zei

Alles kan tegenwoordig en ja, wie kent je daar?

Els04 zei

super geweldig!

Ageeth Mooij zei

Wat heb je dit leuk beschreven Bertie.
"hoewel die niet heel betrouwbaar is in dit soort zaken", zo herkenbaar (en zo lief)!