Totaal aantal pageviews

woensdag 9 oktober 2019

Bloem

Ooit heb ik eens een herbarium moeten aanleggen. Zal wel op de Pedagogische Academie zijn geweest.
Ik vond toen dat ik er geen tijd voor had en ik vond het ook zonde van mijn tijd.
Ik verbeeldde me ook dat ik de meeste plantjes wel kende. Gewoon als kind van m'n moeder geleerd.
Ja, ik ging daar  een beetje plantjes zoeken, tssss...Bloem

Het moest toch en toen heb ik het meeste bij elkaar gejat en gekregen, van schoolgenoten.
Daar heb ik nu, zo'n vijftig jaar later, wel spijt van.
Misschien als ik braaf was geweest, was ik wat beter geworden in determineren.

Enfin. Een paar weken geleden zag ik deze plant in Amsterdam.
Voor een grachtenhuis en in een te kleine pot.
Ik moest op tijd ergens zijn en had dus geen tijd om meer om betere foto's te maken. 
Maar ik vond hem zo mooi. Dat kleurverloop...

 En nu zou ik zo  graag willen weten wat dit is. Misschien is-ie heel gewoon, misschien heel bijzonder, ik heb geen idee. Voor binnen, voor buiten?
Heb uitgebreid gegoogeld, maar ik kan het niet vinden. Tuurlijk, vrij stom, weet ik.
Zijn er lezers hier die het weten?

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Goedemorgen Bertie,
Deze plant heet Mina Lobata.
Eenvoudig te zaaien.
Groeten, Merel

Judy zei

Ja, mooi! Je hebt je antwoord al.

Ageeth Mooij zei

Zo leren we weer wat! Ook een winde, leuk!

schrijfselsvanmij zei

Ik kreeg laatst een herborium gemaakt door mijn schoonvader. Voer voor een blogje :-)

Het lieve leven... zei

Mooi...en inderdaad...weer wat geleerd!

Nietzomaarzooo zei

Bedankt Merel. Dat had ik niet geweten zonder jou. Mooie plant!

Bertiebo zei

Dankjewel, Merel. Ik ga op zoek!

Bertiebo zei

Doe maar!

Sjoerd zei

Inderdaad een mooi plantje, familie van de winde, ik hoop dat die iets minder woekert dan.

Els04 zei

tof!

miekequilt zei

Leve blogland! Snel antwoord op je vraag en wij hebben er ook wat aan.

sjannesblog.com zei

De planten die destijds ik in mijn herbarium verzameld heb, ken ik nog steeds. Ik vond het leuk om te zoeken.

Ineke zei

Wat een mooie plant, deze kende ik ook niet! Nu dus wel ;-)

Mrs. T. zei

Inderdaad, wat een bijzondere bloei!

Marthy zei

Was mij onbekend.