Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 oktober 2019

Op de fiets

Zondag, 13 oktober 2019, zou een absolute topdag worden, wat het weer betreft.
'Bijna zomer in de herfst', dat was ons beloofd en pas aan het eind van de middag regen.
Wij kregen zo'n ontzettende zin om naar Egmond te gaan, naar het strand.
We stonden eigenlijk al klaar om de bus te nemen, maar dat is nog een hele onderneming hoor, met twee keer overstappen en maar afwachten of het allemaal een beetje aansluit. Of met de trein, maar dan toch ook weer met de bus.
Ineens besloten we om te gaan fietsen. Dat deden we eerder en bovendien, het waaide bijna niet en aan het eind van de middag zouden we heus wel weer thuis zijn


Het was een mooie rustige tocht en alleen op het laatst, toen we al in Egmond waren,  vingen we een flinke bui. Het dreigde wél steeds, dus die absolute topdag werd het niet.



Maar op het strand was het heerlijk. Daar maakt het ook eigenlijk nooit uit wat voor weer het is. Er is altijd wel wat te zien. Deze keer lag het strand bezaaid met schelpen. Echt heel veel meer dan anders.
Deze lagen er ook:


En ook niet zo maar een paar, maar echt honderden. Dat zag ik hier niet eerder.
Wat hij hieronder doet... ook dat zag ik niet eerder.





We waren inmiddels al halverwege de middag, dus we besloten nog voor de echte regen terug te fietsen.
Dat deden we en kwamen tot de conclusie dat onze conditie best goed is. En dat het een welbestede zondag was.
En die regen... die kwam pas de volgende dag.


22 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat sportief van jullie. Dat gaf vast een goed gevoel. Heel apart, die schelpen. Heb ik nog nooit gezien.

sjannesblog.com zei

Zeker sportief!

nicole orriens zei

Met de fiets heb je dingen meer zelf in de hand dan met het openbaar vervoer vind ik altijd. Wat heerlijk zo'n dagje naar het strand!

Nietzomaarzooo zei

Dat is een pittige afstand zo'n 35 km x 2. Doe ik je niet na, dus inderdaad; goede conditie. Wat een mooie en aparte schelpen.

Irene zei

Volgens kleinzoon van zeven, die ze ook zag liggen, kijk oma zee egel skeletjes, ik heb het opgezocht en het klopte!
Zo leer je nog eens iets...... Irene

Bertiebo zei

Wel elektrisch he...

Bertiebo zei

Ha Irene, dank. Ik was nog aan het zoeken.

Jeanette Renting zei

Wat een heerlijke dag Bertie. De zee is altijd een goed idee. Zoveel schelpen, zo mooi, die kleuren en vormen.

mar zei

Stoere actie.

biebkriebels zei

Die witte schelpen lijken wel knoflook bolletjes.Ken ze ook niet.

Anoniem zei

Volgens mij zijn dat fossielen van zee-egeltjes. Die zien we hier ook vaak.

schrijfselsvanmij zei

Die regen, die viel hier, de hele zondag lang

Judy zei

Ah, zeeëgelskeletten, ik wou net vragen wat die 'tennisballen' waren.
Heerlijk altijd, even de see sien! :)

Ferrara zei

Wat een heerlijk rijk bezaaid strand.

Ineke zei

Zeer sportief, wat een goed gevoel geeft dat toch ;-)

Het lieve leven... zei

Heerlijk zo'n dag...die schelpen...ik ken ze ook niet!

Sjoerd zei

Fijn toch dat de regen het liet afweten. Schelpen zijn voor mij allemaal uniek. Ik kom zelden op het strand

Marleen zei

Bijzondere vondsten hoor. En sportief van jullie!

Alet Venhuizen zei

Het is eigenlijk altijd fijn om naar zee gaan hè. Goed van jullie dat jullie op de fiets gingen.

Marthy zei

Opgegroeid aan de kust maar ik kan me niet herinneren dat ik die bolletjes ooit gezien heb.

blauwruitje zei

heerlijk een dagje strand. En dapper hoor op de fiets. Apart he die bolletjes. Ik ken ze wel maar zie ze eigenlijk nooit op het strand. Het heeft volgens mij te maken met de wind en de stroming.

In de weer zei

Niets heerlijker dan een fijne fietstocht. Apart die bolletjes, decoratief ook.