Totaal aantal pageviews

woensdag 2 oktober 2019

Een paar dagen Groede

Een bordje in het appartement waar we vorige week een paar dagen verbleven. Het was een leuk huis en het staat op de markt in Groede, (Z.Vl.)
Groede,  aan de Zeeuws-Vlaamse kust, dat is in Nederland mijn meest geliefde vakantiebestemming.
Zeeuws- Vlaanderen is prachtig, rustig, schoon, ik hou van dat stukje Nederland.
Ik zou er wel willen wonen, echt!
Daarvan is helaas geen sprake, het is een end weg.
Dan zouden we de kleinkinderen niet vaak zien en van hun houd ik nog meer.
Nu we geen auto meer hebben, is de reis er naar toe wel een dingetje hoor. Maar daarover hadden we deze keer geen zorgen.
We gingen namelijk met onze vrienden Bert en Marion en zij hebben wel een auto. Mooi makkelijk dus.
Kijk daar staan we, bij een grenspaal. Grens met België.
Oké, een mijlpaal zou in dit geval passender zijn geweest, maar die was niet voorhanden.

B&M waren vorig jaar veertig jaar getrouwd en de bedoeling van dit reisje was dat nog eens extra te vieren.
We kennen elkaar trouwens ook veertig jaar. En we voelen ons prettig en comfortabel in elkaars gezelschap.

En er was nog een bedoeling.
Toen zij, lang geleden, een vakantiebestemming zochten, adviseerden wij Zeeland.
Nou, ze zijn gaan kijken, maar ze vonden er helemaal niks aan, toen.
Ik weet nog precies hoe beledigd ik was: hoe kun je Zeeland nou niks vinden?
Ons streven was dus nu, er voor te zorgen dat ze Zeeland gingen waarderen, dat ze  de schoonheid zagen. Nou ja, ze zijn echt wel iets wijzer geworden in die veertig jaar en het is gelukt hoor. Natuurlijk is het gelukt.
We waren in Zierikzee (op de heenweg), in Middelburg (op de terugweg), in Groede en Cadzand en aan het Zwin.



Het enige jammere was dat er geen spectaculaire zonsondergang was, zoals je die zo vaak kunt zien hier.
Maar och, we hebben ter plekke besloten om maar eens een potje te gaan maken, een spaarpotje, om nog eens een gezamenlijk reisje te doen. Ik stem voor Zeeland, maar het HOEFT niet.

15 opmerkingen:

izerina zei

Ik snap je liefde voor Zeeland. Kwam als 21-jarig broekie werken in Middelburg en heb nooit de behoefte gehad om weg te gaan.

Judy zei

Ik heb ook heerlijke vakanties in Zeeland gehad!

sjannesblog.com zei

Ook één van mijn favoriete plekken, Groede en omgeving!!

miekequilt zei

Zeeland is prachtig. Wij kamperen er af en toe en dat is genieten!!

schrijfselsvanmij zei

Een van de mooiste provincies van Nederland waar ik - helaas - veel te weinig kom

Mevrouw W. zei

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin gehad hebben. En leuk om te lezen dat jullie hier zo graag komen (al wist ik dat wel al van je vorige berichten over Zeeland).

Kitty zei

Wij hebben er ook wel leuke vakanties gehad, in Zeeland. Nederland heeft nog zo veel moois te bieden!

biebkriebels zei

We zijn een keer met de kinderen toen ze klein waren op vakantie geweest in Zeeland in een huisje. Wat me is bij gebleven dat we altijd tegenwind hadden op de fiets, (we hadden geen auto toen) en dat het heel veel regende.... Ik moet bekennen dat ik er niet meer geweest ben...

Bertiebo zei

Dat is echt jammer hoor. Echt!

Marlou zei

Hoi Bertiebo

Zeeland...
Wie houdt er nu niet van Zeeland.
Als kind regelmatig in Zoutelande gekampeerd.
Alleen maar fijne herinneringen!

Groetjes van Marlou

Pippa's Hus zei

Lang geleden was ik in Zeeland, een topvakantie! XX Esther

Anoniem zei

Wat fijn om te lezen Bettie. Heerlijk genoten in onze streek. Het is hier ook goed leven!

Sjoerd zei

Daar ben ik vorig jaar ook nog eens geweest. Als uitstapje toen we in Brugge waren. Ik stem ook voor Zeeland als vakantieland.

Marleen zei

Gezellig zo met z'n vieren.

Ineke zei

Ik hou van Zeeland!