Totaal aantal pageviews

zaterdag 19 oktober 2019

De Efteling

Dit was niet zomaar een dagje  naar de Efteling, zoals we dat wel bijna ieder jaar doen. Nee, deze keer zaten we met het gezin van onze dochter in een huisje, in Bosrijk en zodoende waren we er bijna DRIE dagen.
En wat was het leuk.
Het weer was niet zo best, maar dat maakt in de Efteling niet zo veel uit.
Het was niet erg druk, nog geen vakantie. Anna mocht vrij van school omdat dit een cadeau voor ons 40-jarig huwelijk was. 
Twee nachten waren we er, met het voordeel dat je 's morgens een half uur eerder het park in mag.
Ha, na de eerste nacht gingen we natuurlijk eerst naar de Fata Morgana, waar we gewoon in het bootje konden blijven zitten. Drie keer achter elkaar! De Fata is mijn lievelingsattractie, dus dat was fijn.

Maar het leukst vond ik het om met drie kleindochters  in het Sprookjesbos rond te struinen.
Onze kleindochters zijn helden hoor, die durven, net als hun ouders en volkomen in tegenstelling tot hun grootmoeder, in alles waar ze maar in mogen.
Soms zijn ze qua lengte nog niet groot genoeg, maar zouden ze het heus wel willen.
Achtbanen, wildwaterbanen, de Baron (die vind ik echt zo vreselijk eng) en het Schip.



Maar hoe stoer onze zes-jarige Anna ook deed, ze genoot net zo hard van het sprookjesbos als Noor en Jet, die er voor het eerst waren.

Magisch, dat is mijn omschrijving voor de Efteling en ik ben er heel tevreden over, dat ik die eeuwigdurende liefde heb overgebracht op bijna al onze kinderen en kleinkinderen.
Ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen, dus volgend jaar ga ik Odin ontvoeren en nemen we hem mee. Zijn moeder heeft helemaal niks met de Efteling, maar daar kan ik als oma geen rekening mee houden.
Enfin, er zijn zoveel foto's gemaakt dat ik onmogelijk kan kiezen. Dus ik laat er nog twee zien.

We hebben het heerlijk gehad en ons zeer bevoorrecht gevoeld!


17 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat heerlijk om zo een paar dagen uit te zijn. Van de één na lastste foto kun je een mooie Roodkaoje kaart maken.
Fijn weekend!

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuk en plezierig uitje - echt een grootouders-geschenk - en die laatste foto is bijna het Droste effect. Heel schattig.

Mevrouw W. zei

Wat een fijne dagen hadden jullie!
De Efteling blijft bijzonder!

pourquoi pas ??? zei

Alle foto's zijn leuk maar die laatste...….wat is die mooi.

KnutzEls zei

Heerlijk die Efteling. En als de kineren dan zo'n plezier hebben.... Daar kan niks tegenop.

Sjoerd zei

Haha, en passende kledij erbij. Schitterend als kinderen zo'n plezier hebben.

schrijfselsvanmij zei

Leuke foto’s!

Jolande zei

Efteling is hier ook een traditie en ook wij hebben het op onze kinderen over gebracht :-)
Heerlijk zo een paar dagen met de kleinkinderen en gelijk heb je dat je Odin gaat ontvoeren :-)

Ferrara zei

En ondertussen Roodkapje er ook even met het paplepeltje ingieten. ;0)) Heerlijk toch zo'n gezinsfeestje..

Mrs. T. zei

Ah, prachtig! Ik vind de Efteling ook zo gaaf.

Marleen zei

Geweldig, en leuk om met de foto’s op terug te kijken.

Marthy zei

Echt genieten, voor de kinderen en oma.

Floor zei

Ach wat lief, de "echte" roodkapje en een mini uitvoering, maar dan zonder rood kapje.
Heerlijk dat sprookjesbos, dat is pas de echte Efteling van vroeger, dus genieten.

Céline zei

De Efteling is erg leuk. Vorige jaar geweest met mijn ouders en ons gezin.
Zeer genoten. En jullie ook zo te zien.

Mijntje zei

Wat een sprookjesachtig uitje en mooie Roodkapje-foto! Nog gefeliciteerd met jullie 40-jarig huwelijk.

In de weer zei

Een schitterend park was en is het en hopelijk blijft dat nog heel lang zo. Hoort bij de opvoeding vinden wij hier. Als kind gingen we er met onze ouders heen. Wij gingen natuurlijk weer met onze kinderen er naar toe en met onze kleinkinderen. Heerlijk dat jullie er zo genoten hebben, een pracht cadeau Bertie.

Kitty zei

Het is bijna niet meer te betalen , de Efteling, maar de ervaring en de foto’s die je er van hebt laten zien, die zijn ook onbetaalbaar ;)
Moeten wij zeker ook een keer gaan doen he, met “die van ons”?