Totaal aantal pageviews

vrijdag 11 oktober 2019

Vervolg van een heerlijke dag

Na mijn berichtje van gisteren, was de verwachting dat ik het nu over The Book of Mormon zou hebben, de musical die nu in Carré speelt en waar we naar op weg waren.
Dat ga ik niet doen, om de doodeenvoudige reden dat ik het al gedaan héb. Klik.
We zagen de musical vorig jaar in London en vonden hem zo geweldig dat we nog een keer wilden.
We bestelden meteen kaarten en hebben er geen seconde spijt van gehad.
Fantastisch en ik zou zo weer gaan,  echt. Mijn man ook.
Wat wel anders was, was dat er na afloop van de musical, buiten een paar jonge leden van de Mormoonse kerk folders stonden uit te delen over hun geloof. Dat heet officieel De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der laatste Dagen.
Hoewel ik vorig jaar al een en ander had opgezocht over de Mormonen, heb ik de folder toch met belangstelling gelezen.
In de musical wordt dat geloof nogal belachelijk gemaakt.
Evenals trouwens het Christendom en de rest van de wereld. Alles en iedereen  wordt belachelijk gemaakt eigenlijk.
 Maar ik vind het wel stoer dat je daar dan folders staat uit te delen. Geen nare protesten, gewoon laten zien waar je in gelooft. Veel mensen accepteerden een folder.

De dag was nog niet voorbij.

We gingen ook nog even op zoek naar een Space invader en we vonden er een.
Dat was op de Hogesluis en dat is een prachtige, monumentale brug over de Amstel.
Vlakbij Carré. 
Een 19e eeuwse brug is het, erg mooi om te zien.
En dat kleine space-invadertje  op de aanloop naar de brug, was ook weer superleuk



Nou, Mormonen, Space invaders, flipperen, Chagall en Amsterdam, allemaal op een dag. Wat wil je nog meer? Nou, nog even lekker uit eten en dat deden we.






12 opmerkingen:

Judy zei

Wel slim om daar folders uit te delen, want als je de musical gezien hebt, wil je denk ik wel meer weten over Mormonen.
Een heerlijke dag was het zeker!

nicole orriens zei

Wat een rijke goedgevulde dag! En wat zijn die verborgen schatten zoals die invader toch leuk!

Jolande zei

Ik heb gelezen dat ze in de (eerste) brochure van de voorstellingen in London zelfs geadverteerd hebben.
Ik vond het een geweldige musical en de invader is ook weer erg leuk.

Kitty zei

Dat neemt niemand jullie meer af!

Sjoerd zei

Haha, ik geloof ik moet ook een zo'n space invader op mijn huis gaan zetten. Ben nu toch bezig...

pourquoi pas ??? zei

Ik vind het altijd zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Meer dan een jaar gelden schreef ik over een film die ik gezien had op TV5 en toen zei je dat je het jammer vond dat je hem niet gezien had. Ik zag dat hij komende week weer komt, ik zal je de titel en de tijd dat hij uitgezonden wordt later even doorgeven.

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke dag en dan ook nog uit eten. Heerlijk!

izerina zei

Wij lieten ooit twee kletsnat geregende mormonen binnen.Om op te drogen. Dan raak je ze moeilijk weer kwijt

pourquoi pas ??? zei

Bertie, het ging om de film; Marion, 13 ans pour toujours. Woensdag 16 okt. 18.40
Het is een waargebeurd verhaal over een meisje die opeens gepest wordt op school en iedereen er aan meedoet. Hoe het door iets kleins zo uit de hand kan lopen. De titel verraad het al; Marion, voor altijd 13 jaar.

sjannesblog.com zei

Lekker genoten, doen jullie goed!

Bertiebo zei

Dankjewel. Ik ga of kijken of opnemen

Kitty zei

Wat me ineens opvalt...: zat je op het balkon? ;)