Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 januari 2020

23 Seconden

Een alom geprezen boek geloof ik en terecht.
Het leest als een thriller, maar het is niet alleen een thriller.
Het gaat ook over liefde, vriendschap herinneringen en omgaan met wat het leven je geeft en heeft gedaan.
Anne loop tegen de veertig, is schrijfster en gaat terug naar haar jeugd in de warmste buurt van Amsterdam, waar haar moeder achter het raam zat.
Een heel bijzondere jeugd, daar in die buurt met alle types die daar ook woonden.
Annes moeder is vermoord toen Anne een jaar of achttien was. Terug gaat Anne, letterlijk en in herinnering, ook aan haar grote liefde Hayo, een zeer talentvolle fotograaf,  die niet meer leeft.
Bovendien wil Anne uitzoeken wat er precies is gebeurd. Hoe haar moeder is vermoord. Of de schuldige ook wel echt de schuldige is.
Dit is weer zo'n boek waar ik niet veel van kan vertellen, want er is echt een plot en die kan ik onmogelijk weggeven.
Maar geloof me, het is echt een goed boek.
Goed geschreven, duidelijk en tot op het allerlaatst verrassend.
Zeer verrassend, vond ik.
Kees van Beijnum woonde zelf in zijn jeugd in die buurt. Ik denk dat dat het boek ook écht maakt.

7 opmerkingen:

Sjoerd zei

Haha,,, Zo maak je het lekker spannend.

nicole orriens zei

De titel wekt in ieder geval al de nieuwsgierigheid op. Ik ben wel benieuwd naar dit boek.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

lijkt me een lekker boek!
Ik vind Kees van Beijnum dan ook lekker schrijven.
Ik ga er achterheen... dank je wel voor de tip en ook dat je niet al teveel vertelt, want dan is de sjeu eraf...

Dagdag! Heb het goed vandaag,
Marlou

izerina zei

bedankt. Het boek staat op mijn lijst

Adriaantje zei

Ja hoor, nu ben ik ècht nieuwsgierig geworden....'k ga vandaag nog naar de bieb.
Maar: bedankt voor de tip!!

mar zei

Tip voor de leesclub.

Mrs. T. zei

bedankt voor de tip