Totaal aantal pageviews

zaterdag 11 januari 2020

Spelletje

Kijk, dit is het uitzocht uit mijn keukenraam. Gistermorgen om half elf.
Niks bijzonders zou je zeggen. Je ziet een paadje naar de weg. Fietsers slaan daar soms af, een ander stuk van de wijk in.
Het lijkt of er nu ook een fietser gaat afslaan.
Maar nee, de man die daar hangt op zijn fiets, die slaat niet af, die staat daar.
Doodstil, alleen zijn hand beweegt. Op en neer, alsof hij een jojo heeft.
Ik zag hem voor het eerst afgelopen zondag. Ik kwam terug uit Den Haag, alleen. Frits was eerder uit de bus gestapt, die had bardienst op de tennisclub en kon dat nog net halen.
Daar stond die fietser. Nou dat kan. Ik dacht er verder niet over na.
Maar toen ik ruim een uur later in mijn keuken kwam, stond hij er nog steeds.
Zijn ogen gericht op mijn raam, dacht ik en met die bewegende hand. En het was  donker
Ik dacht er zijn twee mogelijkheden, of er is iets met de man aan de hand of het is een gek.
Voor de zekerheid appte ik een buuf, maar die reageerde niet.
Toen sprak ik mezelf maar eens toe: 'Kom op mens, doe niet zo achterlijk, ga gewoon vragen wat er is en of je iets kan doen'.
Ik haalde diep adem, trok mijn jas aan en ging naar buiten.
En toen reed hij weg. Ik was tamelijk snel weer binnen kan ik je verzekeren.
Mijn buuf vroeg later natuurlijk wat er was, waarom ik haar had geappt.
Enfin,  zij bleek het te weten: 'Die man staat daar een spelletje Pokemon te spelen. We vonden het allemaal raar, maar jij had het dus nog niet eerder gezien'.

Nou ja,... Pokemon. Tsss. Ook gistermorgen heeft hij er ruim anderhalf uur gestaan. Dat moet een stom spel zijn.

24 opmerkingen:

Floor zei

Snap dan toch echt niet waarom je dat op dat plekje speelt en niet soms ergens anders.
Dacht dat je dan door de hele stad moest lopen of rijden.
Begint toch op stalken te lijken niet?

Coby Breitner zei

Hi hi geweldig maar je kan er maar mooi van schrikken. Ik had jaren geleden een man op mijn bankje in de voortuin. Wist ook niet wat te doen, precies donker laat enz.... dus ik politie gebeld en die kwamen. Bleek een zwerver en die zei, goed bankje ligt lekker en ik kan ook nog tv kijken. Keek hij dus precies onder het rolgordijn naar binnen. Enerzijds vond ik het eng (was toen pas 24) en aan de andere kant zei ik tegen de politieagent nou ja laat maar liggen. Heb hem een kop thee gegeten en de volgende ochtend was hij weg?

Von zei

Pokestops mensen! Pokestops! ^^ Ik... als oud mens speel ook Pokemon en ja, je moet er voor lopen! Ik probeer elke week de 25 km. te halen, super voor mijn gezondheid! Maaar.. een ander onderdeel van het spel is het spelen tegen andere spelers en dat doe je bij PokeSTOPS. Op willekeurige plaatsen overal te vinden. En ja, daar moet je soms een poosje bij blijven staan. Ikzelf doe dat onderdeel niet echt veel, want inderdaad...wat moet dat rare oude mens daar nou steeds?? ^^ Groetjes Von.

Neeltje zei

Opdrachten zoeken en vinden in de omgeving waar je woont, mijn kleindochter speelt het ook. Met veel plezier overigens.

Marleen zei

Ik ken het ook niet en zou het maar heel raar vinden om een man daar een tijd te zien staan. Maar ja, gelukkig was het niks engs.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Pokemon is best leuk. Ik loop er vele kilometers mee als mijn ene kleinzoon hier is 😃

miekequilt zei

Gelukkig weet je nu, dankzij jouw bloglezers, wat die man deed. Ik vind het stoer dat je naar hem toeging. Volgende keer maar doen als er iemand met je meegaat.

Jolande zei

Nou gelukkig is dat raadsel opgelost :-)

In de weer zei

Hier speelden de kinderen en kleinkinderen het ook een tijdje, maar dat is inmiddels al enkele jaren geleden. Ze deden niet dat STOP, maar met lopen en zoeken. Waren dus veel buiten en in beweging, met een schermpje dat dan weer wel. Nu hoor ik er niks meer over.

Ageeth Mooij zei

Jij bent stoer! Leuk dat hij op deze manier in de buitenlucht zijn tijd verdrijft!

biebkriebels zei

Ja wat moet je daar nou van denken, ik zou er ook nerveus van worden.Ken het hele spel niet maar ga niet voor iemand z'n huis staan!

Nietzomaarzooo zei

Grappig; dacht dat dit alweer uit de mode was.

Marthy zei

Ik leer hier veel!

Anoniem zei

ik zou ook toch verkeerde gedachten krijgen als iemand daar zo vreemd staat te doen. Gelukkig is het mysterie opgehelderd.

izerina zei

Ik snap je reactie,zoiets is vreemd

Judy zei

Ik leer hier van alles bij. Nooit geweten van pokemons of -stops.

schrijfselsvanmij zei

Mijn oudste speelde het vrij fanatiek een aantal jaren geleden. Hij legde te voet of met de fiets heel wat kilometers af in die tijd.

Ineke zei

Dan kun je Pokemon's vangen, heb ik gelezen ;-) Snap er helemaal niets van!

Sjoerd zei

Heel erg, ik weet niet eens hoe dat gaat...

KnutzEls zei

Best eng zo'n type voor je deur. Moedig om er op af te stappen.

Ferrara zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ferrara zei

Ik heb mijn reactie verwijderd.
Had een linkje geplaatst, maar dat werkt niet in het reactieveld.
Ik dacht dat Pokémon al lang niet meer werd gespeeld. In 2016 was het een hype. Hele groepen trokken niets ontziend door stad en land op jacht naar die gedrochtjes.

De gezusters Zandvlo Miet&Griet hadden zo'n beestje in hun voortuin. Ik schreef er twee afleveringen over.
Mocht je het willen lezen klik op mijn blog op de zandvlooien ga naar juli 2016 afl. 47&48

Bertiebo zei

Heel erg leuk om te lezen. Dat ik dat nou toch volkomen heb gemist...

Rianne zei

Zo leer je nog eens wat. Ik wist niet dat het nog gespeeld werd, en van Pokestops heb ik nog nooit gehoord.

Op het pleintje bij mij voor de deur zaten ooit ook Pokemon. Of ze er nog zitten weet ik niet. Zoon heeft het even gespeeld en vond het wel makkelijk. Pokemon vangen vanaf de bank ;-)

In het politiebureau van Groningen hebben ook Pokemon gezetten. De agenten hebben toen gewoon een stukje van het bureau afgezet voor de spelers.