Totaal aantal pageviews

donderdag 16 januari 2020

Darth Vader, Joost Swarte, de Queen, Agatha Christie én de Gruffalo

Een tikkeltje merkwaardig dat iemand mij een kaart stuurt van Darth Vader. Het is vrij hoor,  bij Postcrossing. Je mag sturen wat je wilt.
Ik heb aangegeven wat ik leuk vind en de meeste mensen doen hun best een kaart te vinden die past. Maar niemand is dat verplicht.
Bovendien, iets geheel anders is ook leuk.  Het gaat om de gedachte dat iemand de moeite neemt om jou een kaart te sturen.
Desalniettemin kreeg ik bijna de slappe lach van die eerste kaart.
De tweede kaart past meer in mijn straatje: Kaarten die met boeken en lezen te maken hebben. Ik heb deze zelf ook wel eens verstuurd aan iemand die dat als voorkeur had.
De derde kaart, daar was ik echt door verrast. Een maxikaart. Dwz dat de postzegel voorop  hetzelfde is als de kaart.
En natuurlijk is dit er eentje voor de verzameling kaarten van mijn favoriete Queen. Ach, ach, wat heb ik vaak aan haar gedacht de laatste weken. Met die verschrikkelijk zoon en die dwarsliggende kleinzoon...

De kaart  kwam van een Australische onderdaan van de Queen.
'HRH is such a lady', schrijft ze. ' We're so lucky to have her as our Queen and Head of State'.
Ik denk alleen dat ze HM had moeten schrijven.
Daarna arriveerde een kaart uit Gambia. En dat vind ik wel bijzonder, want er zijn slechts vijf Postcrossers in Gambia. En een van die vijf stuurde mij een kaart!
Dan de laatste kaart die ik deze keer laat zien, is van iemand uit Engeland. Deze kaart heeft beslist met boeken en lezen te maken.
Het boek afgebeeld op de kaart, heb ik zeker gelezen. Ik heb alles van Agatha Chrisie gelezen, maar ik kan zo'n boek makkelijk opnieuw lezen, de plot weet ik toch niet meer. Misschien ga ik het wel weer eens doen.


De postzegel op deze kaart, daar is ook over nagedacht. Een prachtige postzegel, een illustratie uit het (kinder)boek De Gruffalo. Superleuk boek. Ik heb het gelezen én voorgelezen.

Deze kaart voldoet aan mijn voorkeuren en dan nog wel in viervoud! Want kaarten gerelateerd aan post ... ook een voorkeur. 
Leve Postcrossing!

19 opmerkingen:

Judy zei

Wat een mooie allemaal! Vooral die van de Queen mèt postzegel!

Marlou zei

Ha Bertiebo,

inderdaad... lang leve de POST!
Ik doe sinds kort ook mee aan Postcrossing...
Heb al 1 dikke envelop ontvangen met van alles er in, erg leuk!
Enig! En helemaal uit Arizona...

Ik vind de kaart met HM heel mooi en precies zoals zij is: gedistingeerd met altijd de juiste kleurtjes...

Groetjes!

In de weer zei

Leuk allemaal.
De Gruffalo, geweldig boek. Zó vaak voorgelezen evenals Het Kind van de Gruffalo. Super !

Sjoerd zei

Hele mooie kaarten allemaal, dit vind je inderdaad niet op internet. Ik zou niet eens weten wat voor een postzegel je nodig hebt voor een verzending naar het buitenland.

Jolande zei

Ik vind ze allemaal leuk op één na hahaha

Neeltje zei

Leuk, al die post!

Anoniem zei

W.s de Darth Vader gekregen omdat je altijd Invaders op de foto zet. Er is een verschilletje maar het kan een/de "link" zijn.

Gr. Veronique.

Ageeth Mooij zei

Misschien had Elizabeth iets meer met haar tijd moeten meegaan. Ik bewonder Harry en Meghan om hun keuzes.
Fijn al die post!

Adriaantje zei

Wat een leuke post, is dit weer!
HM is prima, maar HRM ook denk ik. Daar maak ik met wat fantasie ;) Her Royal Majesty van.

schrijfselsvanmij zei

Ik ben sinds kort pas helemaal fan van ‘the Crown’ en snap nu een beetje waar die Britse koninklijke eigenaardigheden vandaan komen

Adriaantje zei

even terug: niet HRM maar HRH de laatste H is dan Highness,

Kitty zei

Ik vínd de gruffalo postzegel het allerleukst. Daan heeft er een boekje van en ik las laatst dat er ook houten figuurtjes van zijn.

Els04 zei

Toffe kaarten en ik ben het met Ageeth eens.

Ferrara zei

Een fraaie oogst kaarten.
Arme Queen, vooral het gedrag van haar zoon is moeilijk om mee te leven. En dan nog denken dat je er mee wegkomt. De kleinzoon met zijn slechte ervaringen met de pers begrijp ik wel.

Rianne zei

Darth Vader is een soort van roodkapje maar dan anders ;-)
Mooie kaarten weer.

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke kaarten en dito postzegels.

Ineke zei

Leuke kaarten, al valt de eerste even een beetje buiten de boot ;-)

Floor zei

Leuk om zoveel verschillende kaarten te krijgen. Soms wel van heel ver weg!

miekequilt zei

Ik dacht hetzelfde als Veronique. Wat leuk dat je een postzegel én kaart van de Queen kreeg. En de boeken van Christie kun je zeker blijven lezen.