Totaal aantal pageviews

zondag 12 januari 2020

En weer eentje

Kijk eens, daar is ze: Roodkapje, nr. 185. Ze werd me opgestuurd door Jolande.
En wat een leukerd is het. Een aankleedwolf.
Als kind hield ik erg van aankleedpoppen, nu nog steeds. Ik heb een keer zo'n doos gekocht voor de kleindochters, maar die vinden het geloof ik niet echt leuk.
Jolande trouwens is degene die het allerbest snapt van iedereen, wat ons zo in London aantrekt.
Ze snapt dat omdat ze precies hetzelfde heeft.
Maar nu zit ze voor een paar maanden in Parijs en als ik haar blog goed lees, heeft ze het naar haar zin.
Ze stuurde me deze kaart uit Parijs en ik ben er hartstikke blij mee. 
Ik kijk in London en overal altijd uit naar én Roodkapjekaarten én Assepoesterkaarten, want Jolande verzamelt Assepoesters.
Maar ik vind ze nooit. Hierin overtreft Parijs London dus.
Ik had na ons laatste bezoek aan Parijs (ziek geweest en een akelig avontuur),  gezworen nooit meer naar de Franse hoofdstad te gaan. Nooit meer!
Maar heel langzaam begint er iets te kriebelen. Misschien toch nog een keertje? Wie weet?

16 opmerkingen:

In de weer zei

Ik heb even je akelig avontuur zitten lezen, wat een verhaal zeg. Goed zeg, zo vasthoudend van je !
Prachtige kaart trouwens !

Judy zei

Ik heb ook even geklikt op je avontuur in Parijs. Pfff, wat goed dat jullie volhielden.

schrijfselsvanmij zei

Oh Bertie, wat een avontuur!

miekequilt zei

Wat een leuke kaart. Ik kijk ook altijd voor je, zo heb ik altijd een excuus om lekker aan de kaartenrekken te draaien, dat vind ik namelijk leuk.
Ga straks even op het Parijse blog kijken, genieten van die mooie stad.

pourquoi pas ??? zei

Ik heb natuurlijk ook teruggelezen en inderdaad wat lijkt mij dit erg.
Ik ben toch beneiuwd of jullie het ooit weer eens gaan wagen zo een reisje naar Parijs.

Sjoerd zei

Ik zou me nog eens bedenken... Klantvriendelijk was het niet. Maar je heb wel weer een leuke kaart.

Neeltje zei

Leuk zeg, zo'n verzameling!

lien zei

Dat is een leukerd!!

Marthy zei

Ook even je verhaal gelezen en ook wij hadden problemen met een weigerachtige machine in de metro.

Marleen zei

Wat een mooie nostalgische kaart weer.

Floor zei

Heb even jullie akelige verhaal van Patrijs gelezen.
Maar ik denk niet dat dit nogmaals gaat gebeuren, dus op naar Parijs, het is er echt prachtig!
Wat een leuke aankleed kaart heb je gekregen, eerlijk gezegd vind ik het op een poes lijken en zeker niet op een wolf, maar dat mag de pret niet drukken toch?

Mrs. T. zei

Oh, deze is echt supergaaf!

guusje zei

Ha ha ook ik verkies Londen boven Parijs. Het zijn wel allebei prachtige steden. Ik heb de "pech" getrouwd te zijn met een Londoner die er geboren en getogen is en er zijn "halve leven" gewoond heeft zoals hij zelf beweert. Hij bedoelt dus een 1/3e van zijn leven. Kleinigheidje. Moraal: I've been there, I've seen it, I have got the Tshirt.
Maar 1 x per jaar wil ik erheen, to stay in touch.
Parijs gewoon weer heengaan, kan overal gebeuren. ((behalve natuurlijk ins ons geliefde Londen). Wij hadden een aantal jaren geleden een dergelijke akelige ervaring in Praag.

Jolande zei

Ik vind het niet te geloven hoe snel die kaart aangekomen is!
Fijn dat je hem leuk vind, ik vind hem zelf ook enig, want ook ik vond vroeger aankleedpoppen erg leuk.
Volgens mij is het ook een kattepoes i.p.v. een wolf, maar jij mag het gerust een wolf vinden :-)
Er bestaat ook zo'n kaart van Assepoester, maar die hadden ze niet, dus je begrijpt dat ik nu overal uitkijk naar dat ding.
Je verhaal ken ik nog wel, maar ik denk ook dat zoiets je geen tweede keer zal overkomen.
Gewoon een keer voorzichtig proberen, maar ik begrijp het helemaal als je in de 'verkeerde' trein stapt en in London uitkomt hahaha

Tom zei

...a lost childhood, what a sad thing. I think that it happens too often these days.

Het lieve leven... zei

Ja deze is heel leuk!!!