Totaal aantal pageviews

vrijdag 24 januari 2020

De Slimste

Wij kijken hier zeer regelmatig naar De slimste mens. Niet alle uitzendingen en ook niet alle uitzendingen helemaal. Ik neem het soms op en bij het afkijken spoel ik dan, na de kennismaking met de nieuwe kandidaat, door tot de puzzel en daarna de galerij.
De puzzel omdat ik dat echt spannend vind. Veel kandidaten zijn er erg goed in. Ik zie het vaak ook, maar niet altijd en lang niet zo snel als sommige deelnemers.
Dan heb ik amper de tekstjes gelezen en dan zijn er al weer drie antwoorden gegeven.
De galerij vind ik leuk omdat het zo onvoorspelbaar is. Soms weet ik alles, dan zie ik het ook. Maar soms net als de kandidaten, weet ik het gewoon echt niet.
Tenslotte wil ik wel weten wie de slimste van de dag is.

Je zou dus kunnen spreken van een haat-liefdeverhouding. Aan de ene kant vind ik het allemaal veel te lang duren en dat dan ook nog eens iedere dag. Aan de andere kant vind ik het ook gewoon leuk allemaal.
En ik kan me ook nog eens lekker ergeren aan en opwinden over Philip en Maarten..
Waar  ik me niet aan ergerde, in tegendeel, is aan deze tekening van Jos Collignon. Gisteren in de Volkskrant.
Wij lezen de Volkskrant alleen in het weekend, maar deze lag ergens waar ik wat aan het drinken was. Toeval dat ik het zag.
Wat een goeie tekening. Wat ontzettend goed bedacht.
Hoe Maarten daar hangt en commentaar geeft, hoe Philip hem vraagt: Fijne dingen, die theezeefjes Maarten? Ik vind het briljant.
En dan  natuutlijk die bejaarde die het antwoord de héle dag kan zeggen. Hoe vaak heb ik niet precies hetzelfde.
Wat vindt U van de slimste?


25 opmerkingen:

Judy zei

Ik volg het wel, de slimste, maar kijk er soms maar met een half oog naar. Ik wil altijd wel weten wie door is en wie niet. Die eindronde kijk ik altijd.
Leuke strip!

Purperpolletje zei

Ik heb jaar in jaar uit gekeken (fanatiek:ik wilde niets missen), maar dit seizoen ben ik compleet genezen. Heel raar.

sjannesblog.com zei

Ik kijk er zelden naar, maar net genoeg om de spotprent van Collignon helemaal te begrijpen. Leuk!

Jolande zei

Ik vind er niets van want ik heb het nog nooit gezien.

Emie zei

Mijn 97 jarige moeder kijkt altijd en als ik bij haar ben, kijk ik mee. Maar zelf zet ik de tv er niet voor aan al kan ik me goed voorstellen dat het leuk is om al kijkend mee te doen.

Kitty zei

Hahaha, je laatste zin, helemaal in stijl! Wij kijken meestal wel en doen ook mee. Er is ook een app van, misschien is dat iets voor je? ;P
De puzzel en de galerij vind ik ook het leukst, de finale vaak het minst, maar niet altijd.

Lot zei

We kijken er ook graag naar en inderdaad de puzzel en galerij zijn het leukste
Op de radio probeer ik ook elke dag de nationale nieuwskwiz te luisteren

Nietzomaarzooo zei

Ja, ben ook een grage kijker en herken het theezeefje.

Onliemie zei

Wij kijken ook. Op den Belg dan natuurlijk. En het is helemaal zoals je het zegt. Tegen dat ik die puzzel gelezen heb en zou kunnen beginnen nadenken, zitten ze al aan de volgende puzzel. Ik zou nooit de slimste mens kunnen worden. :-)

nicole orriens zei

Ik ken het zelf niet, maar ik weet dat mijn moeder er graag naar kijkt!

Hanneke zei

Ik zag het ooit in het begin een paar keer en haakte af. De ergernis zat in het onderdeel waar deelnemers met associaties of hoe je het wilt noemen moesten komen en dan precies die dingen moesten noemen die de redactie had, terwijl andere dingen soms in elk geval zeker niet minder waren. De titel van het geheel beviel me ook niet, sommige dingen hadden niets met slim te maken. Maar dat zou geen reden zijn te stoppen met kijken. Verder ben ik allergisch voor wat BN'er is of ervoor doorgaat, dat helpt dus ook al niet.

mar zei

We kijken soms. Strip is top.

Sjoerd zei

Mmm, nog nooit gezien...

memvan7 zei

ik kijk er steeds minder naar, de bekende NLers ken ik meestal niet (na ruim 13 jaar in Belgie wonen) en van de belgische vind ik de grapjes niet leuk. Ik kijk echt heel graag naar 2 voor 12

miekequilt zei

Leuk programma. We kijken bijna iedere dag en idd zijn puzzel en galerij hier ook favoriet. De tekening is leuk zeg, ik had hem gemist in de krant.

schrijfselsvanmij zei

Leuk, die strip. Mijn zonen kijken altijd, maar dan wel naar de Belgische uitzending

Marthy zei

Zelfs nog nooit gezien maar dat is niet zo heel gek. Wij houden niet van Maarten.

Marleen zei

Ik denk dat ik wel zou kijken als Maarten er niet bij was.

biebkriebels zei

Ik heb hier zo om moeten lachen gisteren, zo leuk getekend. Ik kijk alleen voor de vragen en als er leuke bekende mensen bij zitten. Die Philipe Freriks vind ik totaal ongeschikt hiervoor, zo stroef en humorloos. Maarten voegt ook niets toe en ligt daar als een aangespoelde walvis in die stoel. De Belgische versie is zo veel leuker, met veel humor en plezier, onze zoon downloaded het voor ons een paar seizoenen, je kan het helaas niet zo rechtstreeks kijken.

Ineke zei

Ik kijk soms wel, maar vaak niet. Vind het wel een goed programma, maar vind het tegenwoordig te langdradig worden. Fijn weekend

In de weer zei

Ja hier ook, puzzel en galerij zijn favoriet ! Super tekening .

Marion van de Sande zei

Leuk, maar ik vergeet het altijd te kijken, zo vroeg in de avond. Als ik het eens in de twee weken zie is het vaak. Ik ken de meeste kandidaten ook niet, dat vind ik wel jammer.

Mijn man is afgestudeerd bij Maarten van Rossum, hij deed destijds ook de bull-uitreiking en dat gebeurde gewoon individueel en duurde ruim een half uur. Hij was net zo als op tv :-)

Ageeth Mooij zei

Ik zie het soms, maar begrijp het predicaat 'slimste mens' meestal niet gelet op de vragen ;-)

Marlou zei

Hahaha, wat een top-tekening!

Mirjam Kakelbont zei

Nog nooit gezien. Maar Maarten van Rossum ken ik uit duizenden. Die houding, dat gezicht, z'n stem. Zeker in combinatie met Freriks (-:
Wat een geweldige tekening! Vooral dat oudje: 'Ik kan het de hele dag zeggen.' Briljant.