Totaal aantal pageviews

donderdag 19 maart 2020

Actief zijn

Het lijkt wel of ik steeds actiever word!
Ik wil dat ook, ik wil vanavond gewoon moe zijn, zoals ik dat altijd ben, 's avonds
Hoe dan?
Nou vanmorgen bijvoorbeeld,  heb ik (qua actie),  al een overheerlijk soepje gebrouwen. Dwz. het ruikt overheerlijk.
Ik heb gedoucht, de bedden opgemaakt, de afwasmachine uitgeruimd én... we hebben al gewandeld. Bijna de tienduizend stappen gehaald!
En het is nu nog maar drie minuten over acht.
Ik ben van mening dat het handig is om zo actief mogelijk te blijven.
En te plannen.
Zelf ben ik iemand die zich nooit verveelt, echt nooit.
Dus ik heb verschillende ambitieuze plannen. Wat betreft de kasten hier in huis en wat betreft de foto's. Wat betreft het bewegen. Nou ja, van alles.
En er zijn zoveel extraatjes momenteel. Bijvoorbeeld online museumbezoek.
Of dit: via picl, klik  kun je je eigen bioscoop thuis creëren. Je kunt dan de allernieuwste  films zien, of de films die je gemist hebt. Gewoon thuis. Dat kost voor een gemiste film 4, 99.  Als je dat dan regelt via je eigen filmhuis, verdienen zij er nog wat aan.
Dus ik ga vanmiddag naar de bioscoop, thuis. 'Parasite' gaan we zien.
En daarvoor gaan we uitgebreid lunchen, met dat overheerlijke soepje erbij natuurlijk. En misschien een glaasje wijn.
Je hebt achtenveertig uur toegang tot de film, dus als ik na die wijn in slaap val, is dat helemaal niet erg!

25 opmerkingen:

Miriam zei

Herkenbaar: ik verveel me ook nooit. En als ik geen pap meer kan zeggen, dan is het tijd om te gaan slapen!
Ik ben aan het schoonmaken van de keukenkastjes begonnen. Niet heel erg vies, maar wel al jaren geleden. En er kan ook wel iets weg ...

Sjoerd zei

Haha, ik wordt al moe al ik het leest. Maar met het weer buiten krijg je vanzelf de neiging om wat te gaan doen. Ik trek er straks als mijn vrouw aan het werk is ook op uit.

Judy zei

Ik heb ook weer wat opruimkarweitjes op het programma staan. En wandelen. Bezig blijven is goed.

Frits zei

Mag ik een suggestie doen? Kies voor ons filmhuis "Cinema Oostereiland" wanneer u een film gaat bekijken.

Kitty zei

Ik vind het niet erg om me af en toe te vervelen maar probeer wel bezig te zijn, al is het gewoon met het huishouden en m'n hobby. Zo actief als jij ben ik niet hoor, hahaha, maar ik wil wel een stukje wandelen vandaag, even het hoofd leegmaken.

Jeanette Renting zei

Fijne dag, het klinkt in ieder geval als een mooie dag. En we worden creatief met z'n allen.

mar zei

Goede film: Parasite.

guusje zei

je bent in ieder geval een enorme positiva. Ik ben helemaal ondersteboven van je ritme. Hoelaat ben je begonnen met al die werkzaamheden? Een hele fijne dag voor jullie.

Nietzomaarzooo zei

Onder de indruk van je tempo. Dat van mij ligt stukken lager, maar dat geeft niets. Iedereen doet de dingen zoals die bij hem of haar passen.

Ik ga straks eens een half uurtje Haiku inspiratie uitwerken. En weer in de tuin verder; gelukkig wordt morgen de Groenbak geleegd, want nu al propvol.

Alles om maar niet te gaan malen.

Ferrara zei

Vroege Vogel. Op dat tijdstip gaan mijn ogen pas open. Verveling kennen wij gelukkig ook niet, zelfs als we niet op pad kunnen hebben we er geen last van. Schoonmaken, ben ik nog niet aan begonnen. Ik vrees dat we daar nog heel veel tijd voor krijgen.

izerina zei

Ik dacht nog aan jou,omdat je zo vaak musea e.d. bezocht. Dan is de impact van thuis zijn groter dan bij mij als hondenwandelaar.

KnutzEls zei

Heb het tegenover gestelde. Komt bijna niks uit m'n handen. Maar goed voorbeeld... Hup mijn handjes uit de mouwen! Blijf gezond en monter!

Marlou zei

ha Bertiebo,

hier een soort van idem van dito!
Ik vind het goeie tips: blijf lekker in beweging en zorg dat je 's avonds lekker moe bent.
Hup!

Blijf gezond dus...
X, Marlou

Floor zei

Jij bent wel heel actief! Om 8 uur alles al klaar en zelfs al gewandeld!
Dan kom ik net uit mijn bedje :-)
Fijn dat we ons niet vervelen, maar toch voelt het allemaal niet fijn.
Helaas zal het nog wel maanden duren voordat we ons gang weer kunnen gaan, dus maar verder met onze hobby's.

Emie zei

Je bent er goed in van de nood een deugd te maken. Enne...proost!

Els04 zei

goed van je!

Marthy zei

Ik doe veel, verveel me nooit maar zo vroeg al van alles gedaan, nee dat niet.

In de weer zei

Dat vinden wij nou ook altijd bezig / in beweging blijven, als het in je vermogen ligt natuurlijk.

schrijfselsvanmij zei

Wij zijn flink actief in de tuin, verder lees ik veel, brei of haak ik af en toe, maar vervelen? Nee, nooit

Ageeth Mooij zei

Een goede dag!

Elizabeth zei

Heerlijk om zo actief te zijn! Nu het weer langer licht is, wordt een mens vanzelf actiever...

sjannesblog.com zei

Grappig, ik heb het ook drukker dan ooit lijkt het wel.

Marleen zei

Me vervelen doe ik ook nooit. Vaak is het ook ontspanning door inspanning.
Hoop dat jullie genoten hebben van de dag!

miekequilt zei

Vervelen? Dat doek ook nooit. Maar ik ben niet zo vroeg als jij hoor. Half negen opstaan en dan huishoudelijke klusjes doen. En dan gaan man en ik een eind wandelen. Genieten van de natuur, heerlijk een frisse neus halen.

Alet Venhuizen zei

Een mooie, fijne dag zo te lezen!