Totaal aantal pageviews

zondag 1 maart 2020

Ongewenste post en rare namen

Nog steeds controleer ik bijna dagelijks mijn ongewenste post. Ongewenste e-mail bedoel ik. Dat doe ik bijna iedere dag, want dan is het niet zoveel werk. En nog steeds zit er regelmatig GEWENSTE post tussen. Dus ik moet wel kijken.

Wat me opvalt is dat er ergens een organisatie is,  die mails laat uitgaan, waarvoor weet ik eigenlijk niet eens precies,  maar van dames met namen als Petra Bakker, Patricia Huisman, Annelies Verbaak, Suzanne Pieters, Sandra Braam, Heleen van Vliet, Tanja Mijnders, Jacolien Jansen, Marlies de Korte, Brenda van de Berg.
Van die namen die je heel bekend en dus vertrouwd voorkomen, omdat je ze misschien kent met een andere achternaam. Ik ken geen Jacolien, maar met alle andere voornamen ken ik iemand. Ook de achternamen zijn doodgewoon.
Ergens zit iemand dus die namen te verzinnen.

Dan zit je een beetje vaag te kijken, 's morgens. Je ziet  dus zo'n vertrouwenwekkende naam en een zinnetje als: afgelopen jaar heb ik je niet vaak gezien. Of: een nieuw jaar, nieuwe kansen op intimiteit en dan zou je zomaar zo'n mailtje kunnen openen. Want ja, het is van Sandra of Marlies...
Verder kijk ik niet en het zit ook al bij de spam natuurlijk.
Dagelijks is er trouwens ook iets van Bitcoin en van CBD-olie. Ook met enige regelmaat hijgerige post met als kopje experience sexual power.
Volhouders zijn het. Maar ik ook!

En over namen gesproken... Gisteren vond ik (Op libelle.nl )een lijstje met voornamen die echt in Nederland zijn gegeven. En kreeg ik de slappe lach:

Anna-Spiegel
April-June
Babyrose-Belen
Bas-Xerxes
Bibi-Del
Bien-Aimé
Bj-Jon
Blessing-VirginYah
Bliss-Blitzer
Bondjol-S
Booth-y
Broer-Jan
Bruce-Lee
Bun-Majoor
Cataleya-Ladonna
Catootje-Margootje
Chanel-Lyric
Charity-Jane
Che-Guevara
Cherokee-Guillem
Cindirella-Anaïs
Coco-Chanell
Comfort-Kate
Cri-cri
Denzel-Washington
Dethleff-Joop
Diamond-Earl
Didier-Diderôt
Dieu-Merci
Dingeman-Jan
Djay-Jay
Dok-Ruk
Don-Bosco
Don-Juan
Dong-dong
Eagle-Eye
Elle-Wijntje
Elton-John
Elvis-Hubertus
F.Ruben-John
Fannie-Piet
Fuk-Hoi
Garyjay-z
Gay-Lussac
Girly-Ann
Given-Joyfull-Love
Godspower-Iyklee
Golden-Prince
Grace-Kelly
Guy-Porsche
He-He
Heavenly-Angel
Hill-Lock
Ho-Ho
Inmaculada-Concepción
James-Dean
Jannelies-Liesanne
Janwillem-Henk
Jaquar-Dior
Jay-Z
Jelly-Jo
Jermaine-Jermaine
Jessey-James
Jezus-Maria
Jimi-Hendrik
Joa-J’aime
Johnny-Boy
Ketsia-Charmante
Kier-Jan
Kleopatra-Antonanette
Kokkie-Klaus
Kommer-Jan
La-Fleur
Laisa-J’adore
Liberty-Grace
Lijster-Lidewij
Liubliana-Diana
Lovely-Faith
Lujaylee-Lilly
Lumiére-Abgaïl
Mae-tresse
Makaveli-Shaquille
Man-fuk
Marie-Louisssse
Marxx-Alphelino
Maurvienshelly-Unique
May-June
Media-Trix
Mi’ami-Jeje
Petit-Loup
Pharaoh-Benjamin
phuc-Duc
Pi-air
Prince-Fritz-Cruene-August-Willem-Jan-Hendrik-Dick
Pâte-de-Loupé
Queen-Blessing
Reignbeau-Treasureley
Remt-Boy
Ri-JC
Saffron-L’Amour
Saharah-Jane
Sepp-Dietrich
Serenity-Hope
She-Cutie
She-Ra
Siegfried-Jozephszoon
Sint-Bastianus
Tiger-Lily
Treasure-Jackson
Valentino-love
Vanity-Pearl
Vlinder-Jezzebelle
Whooly-Whooly
Wim-Rosita
Wolf-K-Po
X’Jeàneyshá-Treáng
Yo-Willy
Yo-Yo
Zeus-Jan

20 opmerkingen:

Judy zei

Nee, eigenlijk krijg ik nooit spam, misschien zit het in mijn spambox maar daar kijk ik niet. Gmai.l heeft een spamfilter.
Wat een namen zeg! En ook die combinaties: Zeus-Jan.... Hoe verzin je het. :)

KnutzEls zei

Och arme kinderen. Ben opeens heel tevreden met m'n eigen naam. Simpel en eenvoudig.

izerina zei

En dan die mails van banken,waar ik geen rekening heb

schrijfselsvanmij zei

‘t valt hier best mee vwb spam, g-mail filtert vrij goed

sjannesblog.com zei

Het is idd oppassen geblazen met de mails. Vorige week kreeg ik melding dat ik verzendkosten nog moest betalen. Totdat ik die betaald had, hielden ze het pakket vast in een depot in Amsterdam Noord. Maar het pakketje kwam gewoon hoor. Eng vind ik, dat ze dus weten dat er een pakket onderweg is.

Mevrouw W. zei

Soms krijg ik opeens een stuk of wat van die rara mailtjes achter elkaar en daarna is het weer eventjes rustig.

Rare namen! Ik kan me best voorstellen dat iemand JEZUS-MARIA roept als hij/zij schrikt of zich pijn doet en dan heb je dus eigenlijk kans dat iemand zich omdraait omdat hij (ik denk dat het toch een jongensnaam is) denkt dat er naar hem geroepen wordt ;-)

Sjoerd zei

als ik zo naar die namen kijk zijn enkele namen helemaal uit...

Happy Earl Grey zei

Die namen hoe kom je erop en hoe kom je ervan af, wat die spam betreft. Waar zit het plezier van mensen pesten, mensen oplichten? Ik vraag me dat altijd weer af. En dan die vreselijke namen, waarom doe je een kind dat aan. Simpel niet over nagedacht.
Toen ik nog werkte kwamen we ook van die belachelijke mailadressen tegen, ook zo iets waar mensen niet serieus over nadenken. Het zegt heel veel over de persoon die je bent en het nest waar je uitkomt.

Happy Earl Grey zei

Ben nog even terug. Dingeman is trouwens een oud-Hollandse voornaam. Die in mijn stamboom veel voorkomt.

Ferrara zei

In elk geval dergelijke mail niet openen, voor je het weet heb je een virus of ben je gehackt. Mijn spamfilter werkt naar behoren en ik heb ADBlocker ingesteld, mogelijk helpt dat ook. Big Brother loert overal, weet en onthoudt veel.

Mij is ooit verteld dat toen mijn vader mij kwam aangeven, hij behoorlijk heeft moeten steggelen over een A minder.
71 jaar geleden. Die bemoeizucht is er gelukkig niet meer maar het is wel sneu voor die kinderen die voor de rest van hun leven zitten opgezadeld met een wonderlijke naam.

Lot zei

Vorige week verwachtte ik twee pakketjes en ik kreeg er 3 e-mails van waarvan er een nergens op sloeg maar wel een link bevatte. Als je dan even niet oplet zit je zo met een virus.
Het wordt er allemaal niet makkelijker op

Nietzomaarzooo zei

Kijk in mijn gmail nooit in de spam, die filtert goed. Outlook filter minder fijn. Hilarische voornamen zeg. Al werkte ik ooit ergens met een collega die Nootje heette. Leek mij toen al een bijnaam, maar hij hield vol dat dit zijn officiele naam was.

juffrouw Ooievaar zei

Heel herkenbaar al die namen, ook hier regelmatig mailtjes van de dames ;)
Vervelender was het dat ik laatst een Whats-app kreeg, van (zogenaamd mijn zoon) die een ander nummer had en of ik hem wilde helpen met geld over maken!!
Zoals de app was opgesteld, heel vertrouwd en heel griezelig, dus dat kan ook al!!
Tja het is voortaan ook daar mee opletten!!
Fijne zondag, Anita

Neeltje zei

Wat een waslijst aparte namen. 😊

Mrs. T. zei

He - He & Yo Yo: het eten is klaar! ;-)

Marthy zei

Alle spam rechts aanklikken en blokkeren. Als je dat consequent doet wordt het vanzelf wat minder.

Marleen zei

Arme kinderen die een van die namen gekregen hebben.

Koffie Digitalix zei

Wat een namen zeg. Je zal zo maar genoemd worden. Pfff.

Alet Venhuizen zei

Hoe verzinnen ze het die namen.......

Onliemie zei

Help! Je moet maar ouders hebben met zo'n vreselijke smaak.