Totaal aantal pageviews

woensdag 18 maart 2020

E-mail in tijden van Corona

Een appje van onze dochter:
 Jullie hebben mail


En daar was de mail.
Op 17 mrt. 2020 17:17 schreef Anna:
liefe opa en oma ik hep nuu een email aderes en omdat ik niet nar school kan hep ik huis werk en dat vint ik niet leuk en hoe gat het met julie?
liefs anna

Op di 17 mrt. 2020 om 17:28 schreef  Bettie:
Lieve Anna, 
Wat een prachtige brief heb je geschreven. Dankjewel!

En dat je een eigen e-mail adres hebt... Dat vind ik toch wel echt heel mooi.

Maar ja, je bent ook al zeven natuurlijk. Dus dat kan wel. Dat kan heel goed. 

Zeg, wat heb je dan voor huiswerk gekregen?

En heeft meester dat bedacht? Of mama?

Je houdt toch nog wel tijd over om te spelen hè,  want dat moet ook hoor. 

Met ons gaat het goed. Ik heb al twee boeken uitgelezen. En jij? 

Opa gaat lekker koken nu. Maar hij zal je ook nog een mail sturen.

Dag lieverd, ik geef je een knuffel door de lucht

Groeten van oma
  
Ik stelde drie vragen in mijn antwoordmail aan Anna.


Er kwam een heel kort mailtje terug:
Di 17-3-2020 16:44
reekenen

meester
niet

36 opmerkingen:

KnutzEls zei

Kort maar krachtig.

izerina zei

oh heerlijk!

Judy zei

Geweldig! Heerlijk, die korte antwoorden. :)

Kitty zei

Superschattig!

Marleen zei

Leuk!

Miriam zei

Tja, zo gaat het nu en dat is echt niet hetzelfde als echt bij elkaar zijn. Met oma en opa en ook met de klas. Ik vind het wel heel mooi dat het tot zulke schrijfactiviteiten leidt. De moeite die je kleindochter hiervoor heeft gedaan, is aanzienlijk. En ze heeft het waarschijnlijk niet door, maar dat is het betere leren. Leren omdat je iets graag wilt, niet omdat het moet.

Lot zei

Efficient kind

Bertiebo zei

Ja, wat een goed idee hè. Darnet heb ik haar een raadsel gemaild. Dat leidde er toe dat ze in oude Okki's ook een raadsel voor mij ging zoeken

Jeanette Renting zei

Leuk!! Zulke antwoorden krijg ik soms nog steeds van de kinderen, haha.
Toen mijn moeder in 2002 (ze was toen 64) een computercursus volgde, mailde ze ook met de kinderen om te oefenen. En maakte ze kleurplaten voor ze, om te leren printen e.d. Dit is omgekeerd hetzelfde.

nicole orriens zei

Wat lief! Wat boffen we dat het internet nog goed werkt, en dat je op die manier heel makkelijk contact met elkaar kunt maken.

guusje zei

Is dat niet geweldig? Toch ook iets goeds te melden wat betreft Corona.
En zie je hoe onze kleinkinderen zich makkelijk aanpassen. Onze 4 studenten in de leeftijd van 5 t/m 9 zaten braaf aan hun digitale huiswerk. Maar ja het is pas dag 2, dat dan weer wel.

Nietzomaarzooo zei

Wat ontroerend geinig en slim en lief. Zo kan je toch contact houden, maar niets gaat er uiteraard boven echt elkaar zien en omhelsen.

mar zei

Top, dit e-mailververkeer.

Marlou zei

Haha Bertiebo,

wat een heerlijkheid!
Er gaat niets boven een leuk briefje van je kleinkind.
Ik heb er een heleboel bewaard in een doos.
Ook met het opruimen gaan die niet weg!

Groetjes en blijf gezond!
Marlou

.

Jolande zei

Geweldig dit.

pourquoi pas ??? zei

Oh wat heerlijk. doet mij gelijk weer denken aan toen mijn neefje en nichtjes klein waren.
Dat ging nog met pen en papier en ik heb sommige brieven bewaard.
Het kleine nichtje schreef; men kavieja is doot.
Ik wens je nog veel emails toe.

Sjoerd zei

Schitterend verhaal, ik kan een glimlach niet onderdrukken...

Floor zei

Wat zijn die kleintjes tegenwoordig toch bijdehand hè? Maar het typen gaat natuurlijk bij haar nog wel langzaam. vandaar het korte antwoord terug :-)

Ferrara zei

Geweldig, toch? Zo blijf je met elkaar in contact. En typen is natuurlijk niet makkelijk als je met schrijven al diep moet nadenken. Slim hoor die korte antwoorden.

s.c zei

Leuk

Ageeth Mooij zei

Ontroerend Bertie!

biebkriebels zei

Lekker to the point, dat vroeg je toch? ha,ha

Neeltje zei

Geweldig! Hou ik van!

Marthy zei

Wat zijn kinderen toch heerlijk in hun duidelijkheid

In de weer zei

Geweldig toch !

Anoniem zei

Ja, heerlijk om te lezen. Onze kleinzoon (nu 10) begon ook zo.
voor jou misschien meer "OPEN" vragen stellen, komt er misschien meer tekst terug.
Bewaar vooral deze leuke berichtjes. Later geloven ze het niet dat ze ooit zo schreven.

Groet,
Tineke

Koffie Digitalix zei

Dat mailtje is het equivalent van de antwoorden die zoon na een schooldag gaf. Hoewel, dat was een 'weet ik niet'... Heerlijk.

Anoniem zei

Zo schattig!

Onliemie zei

Moh, hoe heerlijk is dit! Jammer dat minimeneerke nog lang niet kan schrijven. Gelukkig is er facetime en kunnen we de kleinkinderen zo nog zien. Het zal nog een heel tijdje duren voor alles weer min of meer normaal wordt. Maar sinds die "lockdown" hier, die we wel zo niet mogen noemen, ben ik een klein beetje geruster geworden. Hopen maar dat de nachtmerrie snel achter de rug is. Geniet jij intussen maar fijn van het "you've got mail" gevoel.

schrijfselsvanmij zei

Haha, leuk!

miekequilt zei

Wat een heerlijke mail van je kleindochter. Zit ze in groep 5? Haar antwoord is nog leuker, toch.

sjannesblog.com zei

Ach wat schattig.

Willy zei

Geweldig!
Als je geen tijd overhoudt om te spelen, dan moet je de mail ook kort houden.

Bertiebo zei

Ze zit in groep 3!

Mrs. T. zei

Heerlijk!

Emie zei

Mijn reactie is niet geplaatst, of ik deed iets verkeerd. Hoe dan ook: geweldige correspondentie tussen oma en kleindochter!