Totaal aantal pageviews

zaterdag 14 maart 2020

De theemuts

Ik hou eigenlijk wel van opruimen en ordenen. Van vaste plaatsen en van niet teveel.
Maar het leuke van foto's en papieren uitzoeken is natuurlijk ook dat je weer dingen ziet, waar je al lang niet meer aan had gedacht.

Deze foto bijvoorbeeld. Gemaakt in augustus 1984. Onze dochter Nienke was gedoopt die dag. En de opa's en oma's waren daar natuurlijk bij geweest en hier verzameld voor koffie en taart.  Leuk hoor om weer te zien.

Maar wat me gisteren vooral buitengewoon boeide,  was de theemuts die je daar op tafel ziet staan.
Dat is namelijk een theemuts van Liberty. Ik weet nog dat ik hem kocht  in London.
Ik ben al zo lang als ik me kan herinneren gek op die geweldige stoffen die ze daar hebben en vooral ook op die met  kleine bloemetjes.
Het was een rib uit mijn lijf indertijd, maar ja, ik dacht  ik hou van die stof en ik ben een theeleut,  dit is meant to be!
En ik was er lang zeer tevreden mee. Tot op een dag...
De theemuts was weg en is nooit meer teruggevonden.
Hoe kan dat? Wat is er gebeurd?

Ik heb tot op de dag van vandaag geen idee.
Kijk, iedereen raakt wel eens iets kwijt in zijn of haar leven.
Ik zag ook allerlei foto's waarop ik  een bedelketting droeg. Als kind. Die ketting is weg. Maar ik herinner me dat ik op een dag thuis kwam en wist o jee ik ben m'n ketting verloren.
Maar een theemuts???? Die verlies je niet, toch?

(Ik heb het al eens eerder verteld hier, van die theemuts. Maar toen had ik er geen plaatje van.)

23 opmerkingen:

In de weer zei

Haha Bettie, ik lach me rot, een theemuts verliezen !
Hoe verzin je het ( ik zou bijna zeggen, wat een muts ) maar dat doe ik niet hoor :-)
Heb je trouwens weer een nieuwe als theeleut zijnde ?

Sjoerd zei

Daar moet dan toch iemand een bloedhekel aan gehad hebben. Want zoiets kun je toch niet kwijtraken...

KnutzEls zei

Vast in ondoordachte opruimwoede weggegooid,denk ik. Dat zou bij mij zo maar kunnen. Zo viel de door mij gemaakte theemuts bij mijn moeder ook in de vuilnisbak 😟

Ageeth Mooij zei

Zo leuk, herinneringen en oude beelden! Bijzonder, een theemuts kwijt!

Marthy zei

Al eens bij Frits serieus nagevraagd? Misschien vond hij hem spuuglelijk.

schrijfselsvanmij zei

Zo raakten hier ooit een paar nieuwe kinderschoenen kwijt

Bertiebo zei

Nee, ik was te zeer gehecht aan de oudeπŸ˜…

Judy zei

Ja, dat is wel bijzonder om een theemuts te verliezen. :) Jammer want Liberty stoffen zijn/waren prachtig!

Anoniem zei

Ook hier wordt de theemuts dagelijks gebruikt. Verliezen kan je moeilijk want ik vind ze nogal prominent aanwezig. Maar jou is het dan toch gelukt 😘

sjannesblog.com zei

Ik ben ook gek op die Liberty stofjes, maar ik was niet in de buurt.

Kitty zei

Niet weggegeven aan Nienke?

miekequilt zei

Misschien kom je hem nog tegen bij het opruimen? Of is die kans nihil? Dan zit er niks anders op, dan deze foto maar goed te bewaren.

Bertiebo zei

Haha, nee echt niet. En zij heeft hem ook niet gejat

Emie zei

Net als Els denk ik ook dat hij een eerdere opruimronde niet overleefd heeft. En dat je dat verdrongen hebt :)

Ferrara zei

Raadselachtig. Maar ik ga mee met Emie.

Anne zei

Ik ben zo eens een schort kwijtgeraakt. Ja, EEN SCHORT. Hier in de keuken. Hangt aan een haakje. Weg. Gewoon, WEG, geen idee waarheen. En ja, dat irriteert me, want ik had die schort zelf gemaakt, met mooie stoffen en mooi afgewerkt met biais, echt een schort waar ik trots op was. En dan is die verdwenen.
Dus ja. Ik begrijp dat gevoel.
Want Liberty stofjes zijn inderdaad prachtig!

Nietzomaarzooo zei

Ontvoerd door aliens?

Weet je man er niets van. Is nogal een groot object om 'kwijt' te raken. Wil je graag een andere of gebruik je geen theemuts meer (ik ken ook niemand die nu nog zo'n ding gebruikt).

Die foto, de setting, is zo herkenbaar. Net als de gelegenheid.

Mrs. T. zei

Dat is inderdaad erg bijzonder: het mysterie van de verdwenen theemuts. Het zou zomaar een boektitel kunnen zijn.

Floor zei

Als je die al die jaren al kwijt bent, dan kan Sint Antonius je ook niet meer helpen :-(
Dan maar genieten van deze leuke foto.

Ineke zei

Kan ook zijn dat het met een verhuizing verdwenen is? Dat het bij de kringloop is terechtgekomen?

Bertiebo zei

Ja dat is net zo raadselachtig, hihi

Bertiebo zei

Nee, nooit verhuisd.

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat vreemd... De titel van een thriller:

Het raadsel van de verdwenen theemuts.

Zo'n ding is toch niet erg klein en zou toch opvallen in de vuilnisbak...
Ik vind 'm schitterend en Liberty stofjes... ja!

Wie weet vind je nog eens een gelijksoortige...

Groetjes en blijf gezond!
Marlou