Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 maart 2020

Creatief zijn

Wat een creativiteit zie ik overal opbloeien. De grappen die rondwaren op Insta en Facebook en waar ik soms erg om moet lachen. (En soms ook helemaal niet, omdat het eigenlijk allemaal zo ellendig is).

Ander voorbeeldje van creatief denken:
Hier zie je onze kleinzoon Odin bij zijn 'kiesbord'.
Zijn moeder heeft het voor hem gemaakt, om de structuur er een beetje in te houden.
Ik vind het echt geweldig.
Odin is nog maar sinds januari naar school. Net gewend en hij vindt het heerlijk.
En dat is dan ineens weg. Dus wat een goed idee is dit.
Hij kan iets kiezen van zijn bord, net als op school


Dit zal de knutselhoek zijn denk ik. In ieder geval heeft hij het naar zijn zin.
En zijn moeder, die psycholoog is,  heeft haar roeping gemist, ze zou een goeie juf zijn.

Onze lieve Arthur is zich nog nergens van bewust. en dat moet nog maar heel lang zo blijven.

Oh ja en over creativiteit gesproken.
Een paar dagen geleden ontdekte ik deze Instagramchallenge: Tussen kunst en quarantaine.
Geweldig, ontroerend, knap en soms hilarisch. Ga kijken, echt de moeite waard. Klik

16 opmerkingen:

nicole orriens zei

Ja, ik zie overal ideeën en creativiteit. Erg mooi en leuk om te zien. En om sommige memes schiet ik in de lach, en dat ontspant dan weer.

Elizabeth zei

Dit is absoluut een positieve kant van deze nare periode! We kunnen er zeker ook iets van leren en ik hoop dat mensen dit ook vast gaan houden.
Geweldig zoals je kleinzoon naar het planbord/kiesbord kijkt!
Het instagram account is gaaf, zeker HEEL creatief...
Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

Sjoerd zei

Daar zitten geweldige stukjes bij. We moeten roeien met de riemen die we hebben. Jammer dat familie en vrienden contacten daarbij op een zeer laag pitje staan.

Nietzomaarzooo zei

Dat zijn de mooie kanten van het verplicht thuis blijven. Leuk dat je dit deelt.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat een heerlijk jochie en wat ontzettend goed, dat hij dit mag doen allemaal.
Kindjes zijn toch het meest gebaat bij een beetje structuur.
Ik ga zo de link aanklikken!

Groetjes van Marlou

biebkriebels zei

Wat sneu dat hij nu al niet meer naar school kan maar gelukkig kan hij zich toch vermaken thuis.

Ineke zei

Ook ik ben zo blij dat ik heerlijk kan handwerken. Je zou maar thuis zitten en helemaal geen hobby hebben, dat is pas een nachtmerrie. Take care 🤗

Marleen zei

Leuk om te zien hoe inventief we dan kunnen zijn. En je kleinkinderen boffen maar! 😀

Els04 zei

Die challenge zag ik ook net: geweldig! Hou jullie goed daar, liefs Els

Ferrara zei

Odin vermaakt zich wel. Lijkt me best lastig om deze kleintjes uit te leggen wat er gaande is. Ik hoorde net een jonge moeder tegen haar kleuter zeggen, terwijl ze de bakkerswinkel verliet. 'Ik leg het je nog een keer uit, in de winkels mag je elkaar niet aanraken'. Best kans dat daar gevraagd is afstand te houden. Weet zo'n kind veel. Thuislaten was waarschijnlijk geen optie.
Soms denk ik wel eens dat wij risicogroepers die niet in het verzorgings/verpleeghuis wonen nog het beste af zijn. We snappen het, passen ons aan waar het moet, kunnen binnen blijven, het kost ons geen inkomen, weten wel vermaak te vinden. En dat alles is nog geen garantie, maar het helpt wel.
Hou vol en blijf, zoals bij jou past, tips geven. Ik knip en plak wel ATC-tjes. 📏✂

Marthy zei

Wat fijn dat de moeder van Odin het zo goed uitlegt want het is zo moeilijk voor een kleintje om dit allemaal te begrijpen. Net naar school en nu weer thuiszitten. Luuk en Saar hebben er, alhoewel ouder, ook moeite mee. Wat is kleine Arthur al weer gegroeid, een heerlijk klein knuffelbeertje.

Floor zei

Dat is het mooie van deze crisis, de betrokkenheid van mensen en de hulp die aan alle kanten wordt geboden. Al drie buren hebben aangeboden om boodschappen voor me te doen :-)

Onliemie zei

Zalig! Vooral je kleinkinderen maar ook die quarantainekunst! Echt geweldig.

sjannesblog.com zei

Gelukkig is het niet alleen maar narigheid.

miekequilt zei

Wat fijn dat Odin zich thuis vermaakt. In het (school)ritme blijven is lastig. En het duurt nog wel even. Arthur is een lieverd.
Sterkte en een fijn weekend.

blauwruitje zei

Wat een mooi kiesbord. Die zou ik mijn klas niet misstaan :). En ik heb even op de link tussen kunst en quarantaine gekeken en inderdaad af en toe smakelijk moeten lachen. Heel leuk.