Totaal aantal pageviews

zaterdag 21 maart 2020

Verrassing

 

Gisteren werd er gebeld aan de deur. 
We gingen kijken natuurlijk en voor de deur stond een bezorger,  met een behoorlijk groot pak. 
We hadden niets besteld, maar ik denk dan altijd dat ik iets gewonnen heb. 
Enfin, de man zette het pak voor de deur neer toen hij ons had gezien, zwaaide en vertrok.
Toen zagen we dat het pak geadresseerd was aan onze jongste zoon. Die zit op Bali, momenteel. 
We hadden geen idee wat er in zou zitten, Dirk had niets geappt of zo. 
Dus maakte mijn man de zaak toch  maar open. 
Totaal onverwacht bleek de doos vol te zitten met prachtige tulpen. Roze, rood, wit, geel. 
Echt helemaal vol.
Voor ons!  Zo lief!!!



Toen we Dirk bedankten per app  zei hij: 'Ja, het zijn er wellicht wat veel, maar je kan altijd delen met de buren'. 
Wat we deden! 
En toch staat het nog hartstikke vol met bloemen hier. Wat een verrassing was dat zeg.





Ik heb even gegoogeld op het bedrijf dat de tulpen verzonden had. Zij melden dat ze geen winst maken op zo'n bestelling, maar ook geen verlies lijden.  'Zo  kunnen we het als  onderneming nog heel even volhouden'.

Én ook: 'Let een beetje op elkaar'.  Dat is wat Rutte tegen ons zei in zijn speech. Houd ouderen en kwetsbaren een beetje in de gaten, koop bij lokale ondernemers die het juist nu enorm zwaar hebben en laat weten dat je aan elkaar denkt. Je slaat maar liefst drie vliegen in een klap.


25 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke verrassing. Daar vrolijk je toch echt van op!

Mevrouw W. zei

Dat is nog eens leuk!
Mooi hoor!

mar zei

Gezellige boel bij jullie.

Nietzomaarzooo zei

Wat een leuke en vooral lieve verrassing!

Floor zei

Wat lief! Zo fijn dat de mooie bloemen dan niet worden weggegooid.
Hier geen bloemen te koop, dus maar wat takjes uit de natuur geplukt.
Liever had ik een mooie bos tulpen. Je boft maar. Geniet er van, fijn dat de buren mogen meegenieten.
Wat ook mooi is, dat mensen nu weer naar elkaar omkijken en dingen voor elkaar doen.
Wie weet - als het lang genoeg duurt - leren we daar met z'n allen wat van :-)

guusje zei

Super lief. Wij behelpen ons momenteel met een bos zijden tulpen in de kleuren rood, oranje, geel, wit en paars. Ja je moet toch wat in tijden van C. Aangeschaft in de Kringloop.

Judy zei

Geweldig!!!

Sjoerd zei

Dat vind ik ook een zeer geslaagde verrassing. Super...

biebkriebels zei

Wat lief zeg!

Marleen zei

O wat super lief!

Ageeth Mooij zei

Ik koop nu ook weer bloemen. Gisteren bij de bloemenkraam twee bossen van 50 tulpen gekocht, waarvan ik er één aan mijn kapster heb gegeven. Een collega gaf later in de ochtend een bos van 30 tulpen bij de voordeur af aan één van mijn zonen. Hartverwarmend!

Emie zei

Wat lief van jullie zoon. Kan hij nog terug naar NL of is dat ook niet de bedoeling?

Marthy zei

Kinderen, ze blijven je verrassen. Lief!

Kitty zei

Hartstikke lief! Vroeg me hetzelfde af als Emie...

In de weer zei

Dit vind ik wel zó bijzonder !

Ferrara zei

Toffe knul.
Hier had het stalletje op de hoek nog aardig wat klandizie. Ik kocht tulpen en een bak violen voor in de tuin.

KnutzEls zei

Wat lief! Maar kan Dirk binnenkort naar Nederland terug?

sjannesblog.com zei

Mooi, dankzij Corana!

Onliemie zei

Zo lief! Hier zijn alle (bloemen)winkels dicht dus voorlopig kunnen we die niet meer in huis halen. Misschien dat de supermarkten ze nog hebben maar daar kom ik nu ook liefst zo weinig mogelijk.

Anne zei

Schitterend! Makes me smile. Heb ik precies nodig.

Neeltje zei

Wat een geweldige verrassing!

blauwruitje zei

Wat een mooi gebaar!

Anoniem zei

Wat prachtig en lief.

Marlou zei

Geweldig!!
Wat een fijn kado...
Daar word ik helemaal vrolijk van, zo'n fijn bericht.

Els04 zei

mooi!