Totaal aantal pageviews

dinsdag 31 maart 2020

Oplossing en uitslag

Zo, goeiemorgen lieve lezers. Ik ben net terug van de wandeling en die wandeling herinnerde me aan het kleine quizje van een paar dagen geleden. Dus eerst maar eens de oplossing.

Vraag1:
Je zag alleen de oren en dat maakte het lastig. Het is zo'n leuk beest. Hij heeft een flink hok daar en als ik er voor blijf staan en een knorgeluid maak, dan komt-ie heel nieuwsgierig kijken. Het is altijd een leuke onderbreking

Vraag 2:

 Welk spreekwoord staat Frits hier uit te beelden? Mijn antwoord was: Hij kan de zon in het water zien schijnen.

Vraag 3:

Dit was de moeilijkste vraag, vooral ook omdat ik het zelf ook niet wist. Hahaha.  Ik had een vaag idee en Frits ook. Kijk het was natuurlijk dicht bij de spoorlijn, dat kon je zien.
Frits is 's nachts wakker geworden van de herrie die het ding maakte, trouwens. En Rob, de man van mijn bijna-buuf Kitty ook. Ik heb bedacht dat alles wat maar een beetje in de richting kwam goed te keuren.

Dan de uitslag:
Niemand had alles goed.
Vraag 1: Ingrid/Katrientje en Ferrara, hadden hier gezien dat het een varken was. 
Vraag 2: Toos, Marleen en Kitty hadden het juiste spreekwoord.
(De morgenstond heeft  goud in de mond werd ook vaak genoemd, evenals spijkers op laag water zoeken. Had gekund, maar ja, die bedoelde ik niet. Sjoerd had bij alle vragen een spreekwoord gevonden. Ook leuk, maar niet goed)
Vraag 3: Die had dus bijna iedereen goed. De origineelste antwoorden kwamen van Marieke: een locomokipkanariefantje. Van Emie: een onderhoudssetje voor het spoor. En van Marleen: ruimteafval, door de dampkring gevallen.

Dat brengt me tot de conclusie dat vijf deelnemers twee vragen goed hadden. Ingrid, Ferrara, Toos, Marleen en Kitty. Die vijf mogen dus een kaart verwachten. Ik heb dan alleen nog wel de adressen nodig van Ingrid en van Marleen. Willen jullie die nog even mailen, dames. bettievdgriend@hotmail.com

Allemaal bedankt voor het meedoen.

15 opmerkingen:

nicole orriens zei

Die van het spreekwoord over de zon in het water zien schijnen is mijn favoriet!

Kitty zei

Ik ga onder de brievenbus liggen... :)

Bertiebo zei

Zou ik zeker doen, Kitty. Maar nu nog niet hoor. Waarschijnlijk sluip ik in het donker naar je huis

KnutzEls zei

Daar was ik in de verste verte niet op gekomen. Winnaressen gefeliciteerd. Blijf gezond en doe een spelletje. 😷😍🍀

Marlou zei

Ha Bertiebo,

oh jee... je deed deze quiz vast in het weekend en die is me toen dus ontgaan.
Jammerrrr, want ik had alles goed gehad...
(hahaha, geintje!)

Heb het goed vandaag!
Marlou

miekequilt zei

Niks goed geraden. Dat is toch ook knap. Gefeliciteerd winnaars. Bertie kennende stuurt ze iets leuks.

Nietzomaarzooo zei

Wat leuk zo'n quiz. Al ben ik vergeten mee te doen, maar had in die oortjes een geitje gezien. Was het een varken! Door alle verhalen over geitjes bij Pourquoi Pas op het verkeerde been gezet. Of ken te weinig varkens.

Opbeurende actie.

Mevrouw W. zei

Leuk gedaan!
Ik dacht dat de eerste een lammetje was en de rest wist ik niet.

In de weer zei

Ooh heerlijk, post !!!
Leuk bedacht Bettie.

Marleen zei

Mijn dag is helemaal goed Bettie. Superleuk.

guusje zei

Het was een hele leuke quiz, maar veel te moeilijk voor mij.

Ferrara zei

En nu maar wachten op de postbode.

Miriam zei

Zo dat was echt moeilijk, zeker voor iemand (zoals ik) die niet erg visueel is ingesteld. Maar wel leuk om zo'n quiz te bedenken en ook om te bekijken.

Sjoerd zei

Ja zeg, ik was de enige die alles goed had, je had alleen de verkeerde vragen gesteld...

Emie zei

Ha, ha, die varkenskop dat had ik nou echt niet verwacht...