Totaal aantal pageviews

dinsdag 16 februari 2021

De Pizzagalerij

Nou zul je je misschien afvragen wat dit is. Ik zal het je vertellen. Ik zit hier in de auto met een theedoek over mijn knieën. 
Dan zul je je misschien afvragen waarom. Dat zal ik ook vertellen.
Ik zit hier  in de auto in afwachting van een pizza, die wij daarna heerlijk zullen gaan opeten. 
Ha, denk je nu, een pizza drive-in. Je bent warm . ..

We hebben een pizza besteld bij onze jongste zoon Dirk. 
Die is in deze barre tijden een pizzagalerij begonnen.  In zijn huis in Amsterdam maakt hij pizza's en die kunnen afgehaald worden. Dat deden wij, maar omdat we niet in Amsterdam wonen, aten we de pizza's in de auto op. Heel raar natuurlijk, maar ook wel leuk en gezellig.
Dirk maakte een pizza, in dit geval een pizza Margherita: 


Via what's app waren we er getuige van dat de pizza in de oven ging, heel kort, want Dirk heeft een professionele oven. Daarna werd hij in keurige parten verdeeld 


En bij ons in de auto afgeleverd. 
Jemig, we zijn hartstikke trots op deze prestaties van onze jongste zoon. Ik heb het al eens eerder verteld, ik denk dat hij vijf jaar geleden een ei kon bakken en dat was het wel zo'n beetje. Maar ineens vond hij het geweldig leuk en maakt allerlei bijzondere én lekkere gerechten. 


We aten er twee, een Margherita en een Marinara. Heerlijk. Niet alleen omdat Dirk ze maakte hoor, maar echt lekker. 
Zoals wij het deden, dat is niet de bedoeling van de Pizzagalerij. De bedoeling is dat je een pizza bestelt, of twee, of... en die kan je dan op zondagmiddag ophalen. Bestellen gaat via Instagram. Je kiest zelf je pizza en je afhaalmoment Alleen op zondag hoor, tussen 16.00 en 20.00,  want Dirk heeft ook een gewone baan. 
Ik laat Dirk zelf aan het woord:

De Pizzagalerij
Zoals de meeste mensen hou ik van pizza. Ik hou daarnaast ook heel erg van pizza maken. Zo erg dat ik een perfecte pizza wilde maken (en stiekem droom over een eigen pizzarestaurant). Na maanden experimenteren met meel, hydratatie, rijstijd voor het perfecte deeg, verschillende soorten tomaten en bereidingen voor de saus, verschillende mozzarella's (waaronder zelfgemaakte vegan mozzarella) en verschillende toppings, kocht ik een pizza-oven. Een échte pizza-oven. Met deze oven lukt het om de lekkerste Napolitaanse pizza's te maken. 

Toen mijn nichtje (7) hoorde dat ik een pizza-oven  had gekocht, vond ze dat ik een pizza-restaurant moest beginnen. Zo gezegd zo gedaan, samen met haar zusjes kwam ze pizza maken en voor ik het wist was mijn huis omgetoverd tot een echt restaurant. Er was een naam, een logo en een heus keukenteam. De pizzagalerij was geboren. 
NB: dat nichtje is Anna

Goed Doel
Sindsdien ben ik niet meer gestopt met pizza maken. Ik kan ze alleen niet allemaal zelf opeten. Daarom ga ik ze verkopen voor het goede doel. Je bepaalt zelf wat je betaalt en de opbrengst gaat in zijn geheel naar het goede doel. Dat is de Voedselbank. 
Zo kan ik tijdens deze tijden mensen blij maken met heerlijke pizza's en kunnen we samen ook nog mensen helpen die het echt nodig hebben. 

Nou? Is dat leuk of niet? 
En mocht je nou in de buurt zijn en trek krijgen in een pizza: klik


35 opmerkingen:

izerina zei

Wat een leuk initiatief

miekequilt zei

Wat een leuk idee. Ik zag dat het een half uur van hier is. Dus wellicht gaan we er binnenkort heen

Judy zei

Wat vreselijk leuk! En creatief! En lief! Ziet er ook heerlijk uit!

Els04 zei

wow, knap!

klaproos zei

fantastisch en wat een superdoel, chapeau dirk

Mevrouw W. zei

Een mooi initiatief!

Anoniem zei

Oooo, lekker en wat een goed initiatief. De pizza’s zien er overheerlijk uit.

nicole orriens zei

Wat een goed idee van je zoon zeg. Ik kan me voorstellen dat je trots op hem bent. Als ik ooit in Amsterdam kom, zal ik er zeker eentje bij hem bestellen.

Emie zei

Wat sympathiek van jullie zoon. En wat lekker voor al zijn klanten!

Lot zei

Leuk van je zoon
Jammer dat het alleen op zondag is, anders was het een leuk uitje voor als ik bij mijn zus ben

Jeanette Renting zei

Wat een TOPidee!!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Initiatief-rijk, die zoon. Fijn en ziet er lekker uit.

mar zei

Wat een mooi plan.

Sjoerd zei

Om trots op te zijn, zeker in deze tijd.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat een goeie!
Hij is een echte kanjer! Terecht, dat je trots bent!

Groetjes!

biebkriebels zei

Nou dat ziet er gezellig uit!

pourquoi pas ??? zei

Wat ontzettend leuk bedacht en wat zien ze er lekker uit. Ik geloof je graag daar je daar blij en trots van wordt.

Floor zei

Superleuk en lief bedacht van je jongste zoon!

schrijfselsvanmij zei

Jouw zoon heeft zijn hart op de juiste plek!

Nietzomaarzooo zei

Daar word je toch blij van.

Jolande zei

Echt geweldig!

Elizabeth zei

Geweldig leuk! En een jongen op trots op te wezen... Ach ja, zo gaat het... eerst schijnen ze niks te kunnen en opeens (als ze ervoor gaan) sta je helemaal versteld!

KnutzEls zei

Nou, dat is een geweldig idee. En lekker!

Willy zei

Wat een kanjer!

Marthy zei

Dat is gewoon hartstikke leuk. En het getuigt van ondernemerschap en medemenselijkheid. Een zoon om trots op te zijn.

In de weer zei

Nou Bettie, dit vind ik geweldig van je zoon en niet te vergeten, van Anna .
Het is dat het zo ver weg is, maar anders gingen wij er zeker een halen.
SUPER !

elly zei

Dat is geweldig. Wat een kanjer.

sjannesblog.com zei

Wat een prachtig initiatief! Ik zal eens reclame maken!

Mrs. T. zei

Prachtig zeg en dan ook alle opbrengsten naar het goede doel! ♥

guusje zei

Wat een kanjer!

Anoniem zei

Een kanjer om heel trots op te zijn!

Firma Fluitekruid zei

Leuk, dit!

Ferrara zei

Toffe vent!

Iris Flavia zei

WOW, this is plain wonderful, you sure can be very, very proud and enjoy big on top!!!
Now I crave Pizza.
Great idea, to help like that!

Alet Venhuizen zei

Wat een mooi initiatief. Geweldig!!!