Totaal aantal pageviews

dinsdag 6 juli 2021

Art Zuid


Art Zuid... langs een route van ongeveer vijf kilometer in Amsterdam zijn beelden te zien, sculpturen. Het is een twee-jaarlijkse tentoonstelling in de buitenlucht. Er zijn zeker vijftig kunstwerken te zien, maar ik zag ze - hoewel we zeker wel vijf kilometer aflegden -  nog lang niet allemaal. 
Dit beeld heet Liberty for All. De kunstenaar is Fernando Sánches Castillo. 
En eigenlijk geeft dit beeld,  wat mij betreft, heel goed de bedoeling weer van Art Zuid, 2021. 

- In deze buurt, Apollolaan, Minervalaan (Oud Zuid) vind je best veel werk van Hildo Krop. De laatste tijd stuit ik steeds op die man. Hij was een geëngageerd iemand, hij wilde de wereld beter maken en toonde dat in zijn werk. 
- Het is vijftig jaar geleden dat John Lennon Imagine maakte. 

You may say I’m a dreamer
But I am not the only one
I hope someday you will join us
And the world will be as one

- En kijk, daar is het thema van deze editie van Art Zuid:  Imagine, Dreamers en Engagement. 


Dit kleurige werk is van Sita Bandringa. Het heet:  'Vleugels'.


Nou ben ik zelf eigenlijk helemaal niet zo van de beelden. 
Als ik zou moeten kiezen,  zou ik altijd voor schilderkunst gaan. 
Sommige beelden begrijp ik niet helemaal en soms ook helemaal niet. En als er dan geen uitleg bij is, of een rare titel, boeit het mij niet zo. 
Maar gelukkig ... ik hoef niet te kiezen en op zo'n lange route zijn er natuurlijk altijd dingen die ik wél mooi of spannend vind. En dan hoef ik het niet per se  te snappen.




Dit is van Joseph Klibansky: 'For the most beautiful one'. 
Hier blijf ik wel een poosje naar kijken. Trouwens ook naar een ander werk van dezelfde kunstenaar: 'The Thinker'



Ja en nu kan ik nog best een tijdje doorgaan. Ik maakte zoals gewoonlijk nog veel meer foto's. 
Maar of je nou in de buurt woont of niet, het is leuker om zelf te gaan kijken. 
Je loopt lekker, je vergaapt je aan de huizen, aan de buurt. Ik zag echt nog veel meer dan beelden. 
Bovendien is het gratis en mag je ook nog eens gratis plassen in het Hilton! 
Hoe dan ook, ik vond het zeer de moeite waard. 

Ps: Ok, nog eentje dan, omdat ik het zo'n schatje vind:


En omdat het nu wel heel erg veel goud is wat er blinkt: ook nog een witte. Van Lin May Saeed:



11 opmerkingen:

Judy zei

Interessant! Alleen al dat gratis plassen in het Hilton.... :)

miekequilt zei

Wat een afwisseling aan beelden zeg. Ik snap dat de een je meer aanspreekt dan de ander. Leuk voor ons dat je er zoveel last zien. Ik vind die gekleurde vleugels erg mooi.

sjannesblog.com zei

Altijd leuk om te doen en dat ga ik zeker! Dank voor de tip.

Marlou zei

ha Bertiebo,

schitterend!
Ik geef het in ieder geval door aan Henry.
En ik hoop zelf ook het een en ander van te kunnen zien...

groetjes!

Kitty zei

Weer heel veel te zien dus, fabeltastisch! 😁

Iris Flavia zei

Wonderful art and I love that song. Well who does not.
The thinker sure is a gem, too. And the bunny.

Emie zei

Dat vrijheidsbeeld! Lijkt me heel leuk om die route eens te lopen, wie weet komt het er nog van. Zo niet dan heb ik via jou toch een mooie impressie gezien.

Lot zei

Staat ook op de lijst van wat mijn zus en ik gaan doen de komende weken.
Fijn plassen bij Hilton, in de Bar eronder kwam ik vroeger vaak, was gewoon open voor iedereen, weet niet of dat nu nog zo is

biebkriebels zei

Ziet er goed uit, er is weer een boel te zien in Amsterdam. Leuk dat alles langzaam weer op gang komt.

Floor zei

Ja!! Die gekleurde vleugels vind ik mooi!

Willy zei

Dat ziet er mooi uit. Leuke combinatie van wandelen en kunst.