Totaal aantal pageviews

zondag 4 juli 2021

Zoekplaatje

 

Mijn man is vastbesloten: hij wil de prijs winnen. Een jaarabonnement op het blad 'Ons Amsterdam'. Iedere zaterdagmorgen kijkt hij als eerste in het Parool om te zien wat het zoekplaatje deze week is. 
Mijn eigen Amsterdammer weet het een enkele keer uit zich zelf, maar meestel moet hij zoeken en vindt het bijna altijd. Helaas, voor de prijs hebben  ze hém (nog) niet gevonden. 
Ik kijk ook altijd even, maar ik weet het nooit. Het zoekplaatje van deze keer heb ík gezocht én gevonden. Makkelijk, een citaat is bijna altijd te vinden.
Het citaat is zo leuk, dat ik het hier laat zien. Het is van Guido Gezelle en luidt in zijn geheel: 

'Denkt aleer gij doende zijt en doende denkt dan nog'

Nou, dat is toch een mooi begin van de dag. Of niet soms?

19 opmerkingen:

Judy zei

Wat leuk is dit! En als je het dan ook vindt, helemaal!

Mevrouw W. zei

Ik zal duimen dat je man een keer wint.

Emie zei

Een pracht begin van de dag!

Marleen zei

De aanhouder wint! En inderdaad een wijs citaat.

miekequilt zei

Leuk om te lezen. Mijn moeder zei het vaak en nu weet ik dan waar het vandaan komt. Ik wens je man een prijs toe, al is het maar voor het volhouden!

klaproos zei

prachtig bertie ik onthou hem, :-)
ik duim dat je hubbie mag winnen

Mormorsweb.blogspot.com zei

Guido Gezelle. Mijn vader schreef een van zijn gedichten in mijn poëziealbum. Mijn vader stierf een jaar later...

Sjoerd zei

Die zou je inderdaad zo boven de voordeur hangen.

mar zei

Frits: De aanhouder wint.

Griemmank zei

Prachtig! Je zou het zo naar het Binnenhof sturen. :-(

Bertiebo zei

Hahaha, ja en ik weet nog wel een paar adresjes!

biebkriebels zei

Ja een leuke rubriek, ik kijk hem ook altijd!

Nietzomaarzooo zei

Die Guido was zo gek nog niet.

sjannesblog.com zei

Leuke puzzel!

Anoniem zei

Dat is zeker een goed begin van de dag. Duimen dat je man het wint.

elly zei

Ja voor mij alweer bijna het einde van de dag maar een mooie overdenking. En nu maar hopen dat jullie gaan winnen.

Anita Willems zei

Van zo'n wedstrijd zou ik ook bloedfanatiek kunnen worden.

Iris Flavia zei

Fingers crossed for the win.
(google translate again was... )

Ferrara zei

Enig dit soort puzzels. Je zou er bijna de Volkskrant voor nemen. Volhouden, je weet maar nooit.