Totaal aantal pageviews

donderdag 15 juli 2021

Mosselen


Appje van mijn dochter:  Mam, Jet wil met jou en mij mosselen eten in Zeeland. Als opa het lekker vindt mag hij ook mee. De rest niet.

Wij waren van mening dat de wens van onze 5-jarige gehonoreerd moest worden. 
Het zit in d'r genen. Wij zijn dol op mosselen en we eten ze het allerliefst in Philippine, dat mosselstadje in Zeeuws-Vlaanderen. 
Dus we gingen met z'n vieren en kijk Jet een professioneel omgaan met de mossel. Met een lege schelp de mossel uit een volle schelp halen. Smullen. 

En verder amuseerde ze zich ook. Ze maakte foto's van ons, ze zat tegenover ons aan tafel. Kijk wat een leuke foto:


Dit was de allereerste keer dat we in een restaurant aten in anderhalf jaar. Ik had gereserveerd op het terras en het was best fris, maar we deden het toch. Binnen was het ontzettend druk. Vooral Belgen die kwamen lunchen.  We hebben genoten van Jet én genoten  van de mossels. Groot en mals waren ze. 


Op het laatst had ik nog een leuk gesprek met de baas. Hij kwam me de hele tijd zo bekend voor dat ik het maar eens vroeg. 
Het bleek Frans te zijn, de zoon van mijn oude baas Albert. Ik heb vroeger in de vakanties gewerkt in een van de mosselrestaurants in Philippine. 
Frans en ik zijn van dezelfde leeftijd en toen ik daar werkte liep hij daar ook al rond. 
Zijn vader is helaas veel te jong overleden en nu is Frans zelf de baas. Niet meer op dezelfde plek trouwens. Aardige man. 


En als we er weer eens zijn, gaan we alleen nog dáár mossels eten!!!



19 opmerkingen:

Jeanne zei

Ik heb daar ook nog gewerkt, samen met mijn zus.
Idd lekkere mosselen.

Floor zei

Wat lief die uitnodiging! Ook heel bijzonder dat een 5 jarige gek is op mosselen.
Zo zijn die van mij gek op spruitjes :-)

Jolande zei

Wat schattig van Jet en wat heerlijk voor jullie dat jullie weer zo kunnen genieten na die lange tijd.

KnutzEls zei

Mmmm lekker mosselen. Leuk dat Jet er zo van geniet.

Mevrouw W. zei

Leuk dat ze gek op mosselen is! Ik denk dat Philippine altijd wel het mosseldorp zal blijven.

biebkriebels zei

Wat leuk dat ze van mosselen houdt en ze zo professioneel kan eten!

Petra1945 zei

Een geweldig blogje. Ook mooi dat jullie dingen doen met één kleindochter tegelijk!

Ferrara zei

Mosselen eten is op zich al een feestje, maar dat met een vijfjarig kleinkind doen is helemaal tof.
Wat een leuk glas. Je zou het bijna meenemen. 😉

miekequilt zei

Wat een heerlijk uitje. Ik ben ook gek op mosselen. Heel fijn dat jullie zo lekker uit zijn.

Emie zei

De lekkerste mosselen ooit at ik in Zierikzee. Wij hebben ook een kleindochter die er dol op is. Zij wil nu met mij een haring happen en dat gaan we ook beslist samen doen.

schrijfselsvanmij zei

Wat lief van Jet!
Ik durf geen mosselen meer te eten na er ziek van te zijn geworden

Judy zei

Wat leuk bedacht van Jet! Ik ben niet zo van de mosselen.

Sjoerd zei

Jammie, ik wil ook...

Kitty zei

Lekker hoor, en wat een leuke foto heeft Jer gemaakt!

Mrs. T. zei

wat bijzonder toch? zo'n jong grietje met een liefde voor mossels!

In de weer zei

Dat was nog eens leuk om zo’n app van jullie kleindochter te krijgen, wat een schat !

Iris Flavia zei

Very nice pics. Oh, I cannot eat this, my Aunt used to cook them at home and it was really a very bad smell, maybe she did it wrong...

Nietzomaarzooo zei

Wat leuk dat zij ook van mosselen houdt. Dat Zeeuwse zit toch wel in haar DNA :) Heerlijke foto's.

Marthy zei

Wij hebben daar in dat plaatsje ook eens heerlijk mosselen gegeten. Leuke foto's.