Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 juli 2021

Een strand, een bootje, een aalscholver en een kwal

 Het was 1 juli, maar het zag er niet erg zomers uit, daar op het Egmondse strand. Druk was het ook niet:


Maar de temperatuur was prima en terwijl we daar liepen constateerden we tevreden dat het eigenlijk wel erg fijn was,  zo.
Er is altijd wel wat te zien. Wat te denken van deze dobberaar? Ik dacht echt te zien dat hij het net zo naar z'n zin had als wij:


Ik zie dezelfde tevredenheid:


Even onder water en dan weer verder drijven in de golven. Een klein koppie, maar toen hij opvloog echt groot hoor. 
Trouwens:  over klein gesproken:


Zie je heel in de verte dat visserscheepje? Je moet heel goed kijken. 
Wat is een fototoestel waarmee je de zaak dichterbij kunt halen dan toch handig en wat een techniek ook:


Voor alle duidelijkheid, de tweede foto maakte ik vanaf precies dezelfde plek, tegen de duinrand aan. 
En tenslotte een kwal. Het hele strand lag bezaaid met kwallen. Echt honderden. En knalblauw:


Dat was het. En meer was ook niet nodig. Een strand, een bootje, een aalscholver en een kwal...


24 opmerkingen:

Judy zei

En allemaal prachtig! Wat een serene strandbeleving!

Emie zei

Voor wie het wil zien is het leven zo mooi!

Mevrouw W. zei

Bj het zien van de kwal moest ik gelijk hieraan denken: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/128200/Zeeuwse-knopkwal-Photoshop-of-echt

izerina zei

Wat zijn kwallen mooi,als je er niet tegenaan zwemt in het water

sjannesblog.com zei

Gewoon mooi!

miekequilt zei

Een prachtige dag aan het altijd mooie strand. Een heerlijk bericht. Dank je wel.

KnutzEls zei

Heerlijk toch....!

Sjoerd zei

En voldoende om een logje te vullen. Meer hoeft het ook niet te zijn...

Bertiebo zei

@ Mevrouw W.: Ik heb natuurlijk meteen gekeken en inderdaad, ik zag het Zeeuwse knopje. Leuk zeg.

Iris Flavia zei

An "awwwww-post".
Thank you for sharing this.
I´ve never seen a blue jellyfish!

Kitty zei

Mooie kwal idd.
Ik had al van een nichtje gehoord dat er in Zandvoort heel veel kwallen lagen, en dat terwijl er geen oostenwind stond. Meestal zie je ze nl bij oostenwind. Best bizar.

Nietzomaarzooo zei

Prachtige kwal. Wat zien jullie veel; heerlijk!

Miriam zei

Een heel goed fototoestel als je zelfs de lettercode van het vissersschip kunt zien. Ik vermoedde het al en het is inderdaad zo: WR staat voor Wieringen.

biebkriebels zei

Huh, hoe komen die kwallen zo blauw, van de kou? :)

Bertiebo zei

Nee, het was niet koud en het water al helemaal niet!

Anoniem zei

Mooie foto’s heb je gemaakt.

Floor zei

Heb nog nooit zo'n mooie kwal gezien. Ken ze alleen maar doorschijnend en zonder kleur.
Wat een goed fototoestel heb je, dat je dat kleine bootje in de verte zo dichtbij kunt halen.
Eigenlijk kan je zoiets ook niet maken zonder statief lijkt me. Mooi hoor.

In de weer zei

Mooie kwal !

Anoniem zei

Wat heerlijk zo'n strandwandeling. Jammer dat ik zo ver weg woon. al maakte ik enkele jaren geleden regelmatig een uitje naar Scheveningen om uren te wandelen langs het strand en foto's te maken wat zo op mijn pad kwam. Na een voetoperatie is dit bijna niet meer haalbaar. Verre wandelingen zijn nog niet prettig. Mooi foto's. Groet Tineke.

Willy zei

Fijner dan zo druk, zo is er meer oog voor deze dingen. Mooie kwal.

Mrs. T. zei

Wow, jij hebt wel een heel goede zoomlens.

Die kwal: het lijkt wel kunst.

Jeanette Renting zei

Toen wij in Petten waren, van 27-27 juni, waren er ook kwallen op het strand. Ik hoorde een meisje, dat met vriendinnen in de caravan van haar ouders was, zeggen dat het kwallenweer was. Dat vond ik zo'n grappige uitspraak. Zij kende het strand daar op haar duimpje. De vriendinnen mochten van haar niet in zee.
Wat zijn ze vaak mooi hè, er zijn veel verschillende soorten.

Charlie zei

Zo is het maar net !

Els04 zei

past allemaal mooi bij elkaar!