Totaal aantal pageviews

zondag 11 juli 2021

Het zellufde


Sommigen hadden het goed gedacht: we zijn inderdaad aan de Zeeuwse kust. De ZeeuwsVlaamsche kust.  
We zijn zelfs weer in een van de huisjes van Veldzicht in Groede en we zijn er met het gezin van onze dochter. Niets nieuws, maar dan ook helemaal niets. 
Of nou ja het is natuurlijk wel weer mogelijk na de vaccinaties en dát is nieuw. 
Toen onze dochter dit in januari of zo  bedacht en de huisjes boekte, zeiden wij gewoon ja, maar in mijn hart had ik er geen enkel vertrouwen in. Het duurde zo lang... En zie: nu zijn we er en het is of we nooit weggeweest zijn.


Ik had me verheugd op  het rondje Veldzizcht, Groede, Veldzicht. Nou vanmorgen liep ik het en gistermorgen ook en het was heerlijk. 
Ben ik nou de enige die dat heerlijk vindt? Ik bedoel die het heerlijk vindt om steeds hetzelfde te doen? Ik verheugde me op dit rijtje bomen. Echt waar. 

Gisteren begon het al. We rijden altijd eerst naar Zierikzee en daar lunchen we in 'De Zeeuwse Hemel'. Er zijn vast gelegenheden genoeg, maar het moet de Zeeuwse Hemel zijn en anders niks. Dan lopen we een rondje door de stad, eten een ijsje, bezoeken de plaatselijke boekhandel en dat alles dus iedere keer weer. 



Deze keer bezochten we na afloop van het rondje mijn Zeeuwse vriendin Laura. Zij woont sinds kort weer in Zierikzee en ik had haar huis nog niet bewonderd. Ik dacht: ik ga geen afspraak maken, ik kijk of ze er is en als het niet uitkomt, dan zegt ze dat en  dan ga ik weer. 
Het was hartstikke leuk, met  zo'n oude vriendin (deze ken ik al ruim vijftig jaar) praat je verder of je elkaar dagelijks ziet. En ik bedacht later (en Laura ook) hoe leuk zo'n totaal onverwachte ontmoeting, zonder afspraak, eigenlijk is. Voor allebei. Zij had kunnen zeggen dat het niet uitkwam en dan had ik dat natuurlijk oké gevonden. Maar dat deed ze niet. 


Enfin, we zijn in Groede. We hebben vakantie en we vieren het. Misschien laat ik er nog meer van zien, Misschien ook niet. Ik spreek niks af!

19 opmerkingen:

Emie zei

Die vaste rituelen die herken ik helemaal!

Sjoerd zei

Ik vind dat ook prima, het zijn ankerpunten in je leven. Net zoals een goede vriend of vriendin.

Iris Flavia zei

We had ice-cream yesterday, too :-)
And I went to Graff, They have new books on Henry, ohhh...
(Didn´t have my card with me and will return on Monday!)

Yay for a holiday! Enjoy! (And share?)

Neeltje zei

Wij kiezen ook vaak dezelfde plekken, daar waar we het zo mooi vinden. En steeds weer bezien we alles met nieuwe ogen, terwijl het tegelijkertijd vertrouwd voelt. Heerlijk.

Kitty zei

Dat vaste ritueel maakt het juist zo relaxed. Wij hebben dat met Texel, we kennen het zo onderhand wel daar en 'moeten' niks, maar vooral de aankomstdag is volgens een vast patroon, heerlijk!

Judy zei

Nou, mijn halve blog bestaat uit steeds hetzellufde stukje Deventer. Dus ik weet er alles van! Heerlijk om weer terug te zijn, en dat het weer kán!

Sjaantje zei

Fijn, geniet ervan samen.

biebkriebels zei

Heerlijk weer eens een andere omgeving en met je familie samen te zijn. Ik heb ook nog een vriendin van de lagere school en eentje van de middelbare school. Leuk is dat, door Corona zijn de ontmoetingen helaas een stijdje stop gezet. Nog veel plezier.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heerlijk, spontaan bezoek. Dan hoef je lekker niks voor te bereiden en kun je je meteen in de gezelligheid storten. Fijne vakantie

Mormorsweb.blogspot.com zei

Heerlijk, spontaan bezoek. Dan hoef je lekker niks voor te bereiden en kun je je meteen in de gezelligheid storten. Fijne vakantie gewenst.

KnutzEls zei

Groot gelijk, niks mis met herhaling.

Mevrouw W. zei

Hele fijne dagen in De Groe gewenst :)

schrijfselsvanmij zei

Als we in Zeeland zijn rijden we altijd door Vrouwenpolder langs Motel de Walvis waar we vaker vakantie vierden.

Ferrara zei

Niks mis met op herhaling gaan. Veel plezier daar. Sterke laatste zin. 'Ik spreek niks af.'
Groot gelijk, we zien het vanzelluf.

sjannesblog.com zei

Feest van herkenning, heerlijk toch!

miekequilt zei

Heerlijk. Ik houd ook erg van bekende vakantieplekken. Geen gezoek of wennen, maar gewoon verder met waar je vorige keer eindigde.

Floor zei

Mooi die laatste foto met de stad in de mist.
Geniet van de vakantie!

Onliemie zei

Heerlijk en echt een mooie plek daar. Wij houden er ook van maar over de grens gaan is nog niet helemaal simpel dus het is alweer een tijd geleden dat we daar waren. Geniet er van en al zeker zo samen met de kinderen kan het niet tegenvallen.

Els04 zei

Veel plezier!